به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی، فیروز کریمی می تواند روی نیمکت ذوب آهن بنشیند یا خیر؟ او آخرین بار زمانی که در لیگ برتر و در پیکان مربیگری می کرد، به دلیل توهین به بازیکن سیاهپوست فجرسپاسی ۸ جلسه از سوی کمیته انضباطی محروم شد. کریمی پس از آن دیگر در لیگ برتر مربیگری نکرد و در سوپرکاپ قزوین دیده شد. او معتقد است این دوران را در آنجا سپری کرده است.

اما علیرضا علیپور می گوید طبق حکم کمیته انضباطی کریمی نمی تواند روی نیمکت ذوب آهن بنشیند: « کریمی مشکلی برای مربیگری در لیگ برتر ندارد و الان مشکلش، حکم کمیته انضباطی است. حکم هم به استیناف رفته، تأیید شده و باید اجرا شود. رکن قضایی فدراسیون اصرار دارد که این کار صورت بگیرد. آنها این موضوع را به سازمان لیگ و کمیته اخلاق هم گفته اند. او با توجه به حکم صادره نمی تواند روی نیمکت ذوب آهن بنشیند. »

علیپور در پاسخ به این سؤال که آیا او محرومیتش را در لیگ قزوین سپری نکرده است، توضیح می دهد: « من خبر ندارم که در حکم انضباطی او دقیقاً چه چیزی نوشته شده است ولی همان ملاک است. نمی دانم آیا محرومیت او به دسته خاصی مرتبط می شود یا نه. بهتر است از کمیته انضباطی در این باره بپرسید. »

علیپور درباره انتشار عکس هایی از مهدی رحمتی توسط ملوانی ها که معتقدند حرکت زشتی انجام داده است، می گوید: « ببینید من عکس ها را ندیده ام ولی به من گفته اند که چنین عکس هایی از او منتشر شده است. عکس به تنهایی دلیل نمی شود. اگر فیلم و سند دیگری هست، به ما ارائه بدهند. ممکن است این عکس ها با فتوشاپ درست شده باشد و یا آن را مونتاژ کرده باشند. ما شخصیت رحمتی را به خوبی می شناسیم و می دانیم چطور آدمی است. بنابراین با یک عکس نمی شود درباره او قضاوت کرد. »

او همچنین درباره حرف های واعظی آشتیانی که او را دروغگو خطاب کرده بود، می گوید: « شما می توانید به آقای عزیز محمدی رئیس اتحادیه فوتبال هم زنگ بزنید و بپرسید که من دروغ می گویم یا آقای واعظی؟ ماجرا کلاً این بود که ایشان در ستاد منشور اخلاقی اعتقاد داشتند افرادی برای خریدن داور استقلال در آسیا پیشنهادهایی داده اند. قرار شد اشخاص حقیقی و حقوقی هم بیایند و ما مستند سازی داشته باشیم. حتی در سفر استقلال به مکه ایشان به آقای عزیزمحمدی هم همین حرف ها را زده بودند. یادم هست آن موقع آقای مرفاوی سرمربی استقلال بود اما آقای آشتیانی که بعداً متوجه شدند ممکن است باشگاه استقلال هم از این داستان ها لطمه ببیند، دیگر ماجرا را پیگیری نکردند. کل داستان این بود و حافظه تاریخی ما هم از بین نرفته است. »

علیپور در پایان ترجیح داد پاسخ حرف های احمد جمشیدیان را ندهد. جمشیدیان در این مصاحبه گفته بود به گنده تر از او هم تعهد نمی دهد و یک روحانی نباید اینقدر راحت به دیگران تهمت بزند. علیپور می گوید: « فعلاً پاسخ او را نمی دهم تا این مصاحبه را کامل و دقیق بخوانم. »