به گزارش پارس به نقل از فارس، هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از فردا با دیدار دو نماینده ایرانی برای فوتبال ایران آغاز می شود.

استقلال _الشباب

در یکی از مهم ترین دیدارهای گروه A تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه یکصد هزار نفر آزادی به مصاف الشباب عربستان خواهد رفت. الشباب تیمی است که ۳ بازیکن خوب خارجی دارد و با قدرت زیادی لیگ قهرمانان آسیا را آغاز خواهد کرد. این تیم در لیگ قهرمانان سال گذشته با تراکتورسازی تبریز هم گروه بود.

الشباب اما در لیگ عربستان نتوانسته آن طور که باید و شاید شرایط خوبی داشته باشد و از ۲۳ هفته ای که از این رقابت ها گذشته در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است و بازیکنان این تیم می دانند که فردا قطعا در تهران کار سختی خواهند داشت.

در طرف دیگر استقلال بعد از باخت سنگین مقابل ملوان بندرانزلی تمام توانش را برای لیگ قهرمانان آسیا گذاشته تا بتواند از مرحله گروهی صعود کند. حضور ایمان مبعلی به عنوان بازیکن کمکی در کنار آندرانیک تیموریان و جی لوید ساموئل قطعا خیال قلعه نویی را از میانه زمین راحت خواهد کرد اما تنها نگرانی قلعه نویی برای این بازی عدم حضور هاشم بیک زاده خواهد بود چرا که او را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما حضور خسرو حیدری حتی به صورت یک نیمه هم می تواند گره ای از مشکلات استقلال باز کند و قلعه نویی حتما روی این بازیکن حساب ویژه ای خواهد کرد. البته استقلالی ها امید زیادی دارند تا با حضور هواداران پرتعداد شان در این دیدار کار سختی را برای الشباب رقم بزنند.

استقلال در حال حاضر در لیگ برتر کشورمان با یک امتیاز اختلاف نسبت به فولاد در مکان دوم قرار دارد. این دیدار فردا و از ساعت ۱۹: ۳۰ آغاز خواهد شد.

گفتنی است در گروه A لیگ قهرمانان آسیا استقلال با تیم های الجزیره امارات، الشباب عربستان و الریان قطر هم گروه است.

الجیش - فولاد

در گروه B قهرمانان آسیا فولاد باید در قطر به مصاف الجیش این کشور برود. الجیش تیمی است که در لیگ ۱۴ تیمی قطر با ۳۹ امتیازی که از ۲۱ بازی به دست آورده در رده دوم لیگ قرار گرفته و قطعا حسین فرکی می داند که کار سختی فردا شاگردانش مقابل این تیم خواهند داشت اما همانطور که نعیم سعداوی اشاره کرده آنها هدف اولشان گل نخوردن و سپس گل زدن است و این نشان می دهد که شاگردان فرکی در این بازی دقایق ابتدایی بسته بازی خواهند کرد تا بتوانند عنان کار را در اختیار گرفته و در صورت امکان این تیم را شکست دهند.

البته فولاد با لیگ قهرمانان آسیا بیگانه نیست چرا که این تیم پس از قهرمانی در لیگ برتر در لیگ ۸۲ -۸۳ راهی این رقابت ها شد که البته توفیقی به دست نیاورد.

فولادی ها که ۳ روز پیش به قطر رفته اند تا با آب و هوای این کشور آشنا شوند قطعا از حساسیت این دیدار با خبر خواهند بود چرا که اولین دیدار در چنین تورنمنت هایی می تواند ضامن موفقیت و یا عدم موفقیت یک تیم باشد.

فرکی اما برای بازی فردا مهدی بدرلو و ایوب والی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما می توان به جوانی تیم فولاد امیدوار بود تا بتوانند دست پر از این بازی خارج شوند البته آنها انگیزه دیگری هم در این بازی دارند و آن هم حضور کارلوس کی روش در استادیوم محل برگزاری دیدار الجیش و فولاد است و بازیکنان فولاد قطعا می خواهند بهترین عملکردشان را مقابل سرمربی تیم ملی کشورمان انجام دهند تا شانسی برای حضور در جام جهانی داشته باشند. فولاد در قطر و از ساعت ۱۸: ۳۰ فردا به مصاف الجیش می رود.