به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بهمن زارع در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری و برنامه پیش رو اظهار داشت: نخستین مسابقات پیش رو بازی های آسیایی است و به فاصله ۴۰ روز پس از آن نیز مسابقات جهانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: زمانی که ۲ سال قبل از المپیک را نگاه می کنیم، متوجه می شویم که همیشه مسابقات جهانی دو سال قبل از المپیک بسیار حساس بوده است. امسال نیز این مسابقات با فاصله ۴۰ روزی نسبت به بازی های آسیایی برگزار خواهد شد که این موضوع کار را برای ما دشوار می کند. بسیاری از تیم ها با ۸۵ درصد تیم اصلی خود راهی مسابقات می شوند و دغدغه اصلی ما فاصله کم موجود است که باید به پتانسیل تمرینی خوبی برسیم تا موفق شویم.

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری کشورمان خاطرنشان کرد: ۲۰ اسفند ماه مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود و حضور وزنه برداران در این مسابقات بستگی به تصمیم خودشان دارد و روسای هیئت ها می توانند نظر بهتری در این خصوص بدهند. البته از لحاظ ما بهتر است تا وزنه برداران در مسابقات شرکت کنند ولی هنوز اطلاعی ندارم که چه کسی شرکت می کند و چه کسی حضور ندارد.

زارع در ارتباط با نفرات دعوت شده به اردو نیز عنوان کرد: برخی از نفرات شناخته شده و قهرمانان مسابقات قهرمانی کشور به اردو بعدی دعوت خواهند شد. البته با نزدیک شدن به بازی های آسیایی رکوردگیری خواهیم گذاشت تا نفرات نهایی را انتخاب کنیم. قطعا هر کسی که رکوردگیری بهتری داشته باشد انتخاب می شود. هدف اصلی ما از مسابقات قهرمانی کشور پر کردن اوزان خالی و کشف نفرات جدید است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از تجربیات مربیان سابق نیز بهره خواهید برد یا خیر، گفت: کوروش باقری زمانی که قهرمان بود من با او کار می کردم و اکنون هم از تجربیات او استفاده خواهم کرد. او ۴ سال زحمت کشیده و نتایج خوبی گرفته و زمانی اگر می خواهیم هدفمند حرکت کنیم باید از همه بزرگان راهنمایی بگیریم.

زارع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند که حکم مربیگری شما صوری بوده و رئیس فدراسیون همه کاره است، اظهار داشت: این حرف مناسبی نیست اما من نگرانی صوری بودن حکم خودم نیستم چرا که آمده ام خدمت کنم.