به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در سخنرانی خود در مراسم معرفی اسپانسر جدید تیم ملی گفت: حمایت از تیم ملی باعث افزایش هویت ملی در ایران می شود و در این برهه زمانی باید همه از تیم ملی فوتبال ایران حمایت کنیم.

او افزود: در ایران طی تحقیقی که انجام شد به بررسی رابطه بین برگزاری مسابقه فوتبال و ورزش به طور عام و فوتبال به صورت ویژه پرداخته شد و در آن به تاثیر آنها بر افزایش بهره وری و هویت ملی نگاه شد. نتایج این تحقیق نشان می داد که ورزش های انفرادی همچون کشتی و تکواندو و ورزش های اجتماعی همچون فوتبال و بسکتبال تاثیر شگرفی بر روی افزایش هویت ملی و اجتماعی دارد. در این میان ورزش های اجتماعی تاثیر بیشتری بر تقویت هویت ملی داشتند و در این میان تاثیر فوتبال بر افزایش هویت ملی معنادارتر بود. به عبارت دیگر فوتبال به عنوان یک عنصر جذاب، عجیب، مفهومی فراتر از ورزش، صنعت و هنر دارد و تاثیر زیادی بر روی جوامع می گذارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از تاثیرات فوتبال بر روی جوامع افزایش هویت ملی بوده، خاطرنشان کرد: در ایران نیز این رشته سبب بالا رفتن هویت ملی و بومی و همچنین ایجاد انسجام داخلی بوده است. تاثیراتی که بر روی جوامع بشری تا مدت زمان طولانی ادامه دارد و حتی سبب کاهش مواردی چون جرم و بزهکاری می شود.

او با بیان اینکه مواردی چون مناسک مذهبی هم در کاهش جرم و بزهکاری تاثیرگذار بوده افزود: فوتبال هم چنین تاثیری را دارد. همین که چهار میلیارد نفر در سراسر جهان در مدت زمان تقریبی حدودا یک ماه در یک همگرایی عمومی متوجه یک نقطه می شوند، نکته قابل توجه و از ویژگی های منحصر به فرد فوتبال است. بدیهی است به عنوان یک ایرانی بسیار خوش بین هستم که در بین برترین های دنیا حضور داشته باشیم. این حضور، باید قدرتمندانه باشد و هویت ملی طلب می کند که از تیم ملی حمایت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تیم ملی نماد ایران در این عرصه جذاب، تعیین کننده و سیاسی است، اضافه کرد: باید بدانیم که حمایت از تیم ملی یعنی حمایت از کشور، هویت ملی و هویت ارضی. آحاد مردم می دانند و عنایت دارند که توفیق در این امر وظیفه تک تک ماست و در این میان از کسانی که از تیم ملی حمایت می کنند، تقدیر می کنیم.

او با تشکر از کسانی که در عرصه فوتبال فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در درجه اول از تمامی زحمت کشان عرصه فوتبال که مشغول برنامه ریزی در این عرصه هستند، تشکر می کنم. همچنین از زحمات فدراسیون فوتبال و به نمایندگی از آنها جناب آقای کفاشیان، کارلوس کی روش و کادر فنی همراه شان برای تلاش هایی که دارند قدردانی می کنم. امیدوارم با حمایت گسترده مادی و معنوی که در سراسر ایران از تیم ملی صورت می پذیرد شاهد یک پیروزی در این عرصه باشیم.

او در پایان از بانک پاسارگاد و مدیرعاملش برای حمایت از تیم ملی تشکر و قدردانی کرد.

گودرزی پس از مراسم معرفی اسپانسر تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امشب جمع شده بودیم تا از کسانی که از تیم ملی چه به صورت معنوی و چه به صورت مادی حمایت می کنند، تقدیر کنیم و در یک همبستگی ملی به افزایش انسجام داخلی در جهت آرمان های ورزشی و توفیق تیم ملی کمک کنیم.

او ادامه داد: هفته گذشته در خدمت روحانی، ریاست محترم جمهور بودم و مسائلی را درباره ورزش مطرح کردم و طلب حمایت برای ورزش داشتم. ایشان هم حساسیت هایی روی تیم ملی و بازی های آسیایی و همچنین جام جهانی داشتند و قول مساعدت دادند که به ورزش کمک خواهند کرد. ما از همه ابعاد به ورزش کمک می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

وزیر ورزش گفت: من حیث المجموع برای این دو رویداد بزرگ به وزارت ورزش کمک می شود و در حال حاضر شرایط خوب است و باید به همین صورت ادامه پیدا کند.

او درباره واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی هم گفت: آقای خادم مسئول این موضوع است و من نمی توانم درباره آن صحبت کنم.