به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آخرین حضور تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۰۶ باز می گردد که در پی قهرمانی در لیگ برتر ایران در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت. تیم فولاد که فصل گذشته عنوان چهارمی لیگ ایران را به دست آورد و با توجه به سوم شدن سپاهان، قهرمان جام حذفی بار دیگر این فرصت را پیدا کرد تا در رقابت های لیگ قهرمانان خودی نشان دهد. شهاب کرمی، هافبک فولاد در گفت و گو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفت: این اولین باری است که ما در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می کنیم و از اینکه عضوی از تیم و نماینده ایران هستیم احساس غرور می کنیم. ما به همه نشان خواهیم داد با توجه به کیفیتی که داریم قادریم بازی های خوبی از خود به نمایش بگذاریم.

وی افزود: یک تیم تازه وارد بودن در رقابت های لیگ قهرمانان خود مزیت های زیادی دارد. اول از همه فرصت خیای خوبی برای ما است تا در سطح قاره ای کسب تجربه کنیم و دوم اینکه کسی توانایی های واقعی ما را نمی شناسد، پس فرصت خیلی خوبی برای غافلگیر کردن رقبا خواهیم داشت.

هافبک تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران تصریح کرد: هدف اول ما صعود از مرحله گروهی است و ما به شدت بر این باوریم که می توانیم دست به این کار بزنیم. بعد از آن هم کاملاً به این بستگی دارد که در مرحله حذفی با چه تیمی روبه رو شویم، البته ما به خودمان و تیم مان اطمینان کامل داریم که می توانیم از عهده این کار برآییم.

تیم های ایرانی در رقابت های آسیایی سابقه خوبی دارند و تیم هایی همچون استقلال و پاس در گذشته به قهرمانی رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا رسیده اند و در سال های اخیر هم تیم های سپاهان و ذوب آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند.

استقلال سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسید اما در نهایت در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب اف سی سئول کره جنوبی شد و از راهیابی به فینال بازماند. امسال استقلال، سپاهان، تراکتورسازی به همراه فولاد نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند.

فولاد در فصل ۲۰۱۴ با تیم های الجیش قطر، بنیادکار ازبکستان و الفتح عربستان همگروه است. کرمی در خصوص همگروهی های فولاد هم اظهار داشت: تیم بنیادکار را می شناسم و امسال بازی برخی بازیکنان شان را در رقابت های قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا دیدم. برای بازی با ازبک ها هم برنامه و آماده سازی خاصی داریم. ما پیش از این هرگز با الفتح بازی نکرده ایم و آنها نیز همانند ما در این تورنمنت ناشناخته هستند. به هر حال تیمی که در مرحله گروهی بهتر بازی کند شایسته پیروزی و صعود از گروهش خواهد بود.