به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دور رفت از مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا شب گذشته (پنج شنبه) با انجام ۱۶ بازی به پایان رسید که طی آن تیم های صاحب نام یوونتوس، والنسیا و فیورنتینا مقابل رقبای خود به برتری رسیدند. در یکی از این دیدارها تیم فوتبال یونتووس در خانه خود پذیرای ترابزون اسپور ترکیه بود. شاگردان آنتونیو کونته که با قبول شکست مقابل گالاتاسرای از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته و به لیگ اروپا پا گذاشته اند در این بازی موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر بر میهمان ترکیه ای خود غلبه کنند. برای بیانکونری در این بازی پابلو اسوالدو (۱۶) و پل پوگبا (۹۰) گلزنی کردند تا یووه در بازی برگشت کار ساده تری برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد.

در دیداری دیگر رئال بتیس اسپانیا در ورزشگاه بنیتو ویلامارین پذیرای روبین کازان روسیه بود که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. در این بازی سردار آزمون، مهاجم ایرانی روبین کازان در ترکیب ۱۸ نفره این تیم حضور نداشت. برای بتیس دیداک در دقیقه ۴ و برای روبین کازان هم رومن ارمنکو (۷۴ - پنالتی) گلزنی کردند. این تساوی در حالی رقم خورد که روبین کازان از دقیقه ۲۸ در پی اخراج الکساندر پرودنیکوف ۱۰ نفره به بازی ادامه می داد.

در دیداری دیگر در شبی که آژاکس هلند در ورزشگاه آمستردام آره نا میزبان سالزبورگ بود با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب میهمان اتریشی خود شد. گل های سالزبورگ در این بازی را جاناتان سوریانو (۱۴ - پنالتی و ۳۵) و سادیو مانه (۲۱) به ثمر رساندند. با توجه به این شکست شاگردان فرانک دی بوئر در دیدار برگشت برای صعود از این مرحله کار دشواری در پیش خواهند داشت.

در سایر دیدارهای برگزار شده هم نتایج به شرح زیر رقم خود:

دنیپرو اوکراین یک - تاتنهام انگلیس صفر

سوانزی انگلیس صفر- ناپولی ایتالیا صفر

ماریبور اسلوونی ۲ - سویا اسپانیا ۲

ویکتوریا پلژن جمهوری چک یک - شاختار دونتسک اوکراین یک

کورنومورتس اوکراین صفر- لیون فرانسه صفر

لاتزیو ایتالیا صفر - لودوگورتس بلغارستان یک

ازبرگ دانمارک یک - فیورنتینا ایتالیا ۳

مکابی رژیم اشغالگر قدس صفر - بازل سوئیس صفر

پورتو پرتغال ۲ - اینتراخت فرانکفورت آلمان ۲

آنژی ماخاچ کالا صفر- خنک بلژیک صفر

دینامو کیف اوکراین صفر - والنسیا اسپانیا ۲

پائوک اف سی یونان صفر - بنفیکا پرتغال یک

لیبرچ جمهوری چک صفر - آلکمار هلند یک

دیدارهای برگشت از این مرحله لیگ اروپا در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند ۹۲) برگزار می شود.