به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، حسین رضازاده با اشاره به زمان دو ماهه انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: در این مدت جلسات متعددی در فدراسیون برگزار شد و خودم به شخصه با تنی چند از کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری صحبت کردم تا بهترین تصمیم گرفته شود. در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که بهمن زارع و هادی پانزوان بهترین گزینه‎ ها برای هدایت تیم ملی هستند.

رضازاده افزود: این دو علاوه بر اینکه سال‎ ها در تیم‎ های ملی وزنه برداری به عنوان ورزشکار، مربی و سرمربی حضور داشتند، میادین بزرگی چون رقابتهای جهانی و المپیک را در هر دو مقطع تجربه کرده اند. ضمن اینکه در این سال‎ های اخیر با اکثر چهره‎ های کنونی وزنه برداری ایران از بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال گرفته تا رشید شریفی، رسول تقیان و کیانوش رستمی به عنوان مربی کار کرده اند و آشنایی خوبی با آنها دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هدایت تیم ملی بزرگسالان به حسین توکلی سپرده نشد، گفت: اتفاقا حسین توکلی هم یکی از گزینه‎ های ما بود و ما چندین جلسه با یکدیگر برگزار کردیم اما در نهایت تصمیم براین شد که توکلی در رده‎ های سنی نوجوانان و جوانان به کار خود ادامه دهد و با توجه به توانمدی‎ های زیادی که دارد فعلا در این مقطع به پرورش استعدادهای وزنه‎ برداری بپردازد. بحث دیگر این بود که نمی‎ خواستیم همچون گذشته مسئولیت همه رده‎ های سنی را به یک نفر واگذار کنیم. البته خدا را شکر کورش باقری در این سه سال بهترین عملکرد را داشت اما به هر حال یکی از انتقادهایی که همواره می‎ شنیدم این بود که چرا یک نفر باید سرمربی تمام تیم‎ های ملی باشد. به همین خاطر دوست نداشتم این انتقادها همچون باقری، متوجه حسین توکلی هم بشود.

حسین رضازاده دربازه زمان آغاز اردوهای تیم ملی وزنه برداری نیز گفت: طبق معمول هر سال که اردوهای تیم ملی در اسفند ماه برگزار می شد، امسال هم برنامه ریزی ما این بود که از اول اسفند این اردوها را آغاز کنیم، اما واقعیت این است که با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان هستیم. من تمام تلاشم این بود که برای شروع تمرینات تیم ملی بزرگسالان یک اردوی خارج از تهران را فراهم کنم که متاسفانه نشد با این حال برای اینکه از برنامه ریزی عقب نمانیم دور جدید تمرینات تیم ملی را از روز نهم اسفند ماه در کمپ تیم های ملی آغاز می‎ کنیم. فراموش نکنیم در این شرایط مالی بد و در همین یک ماه گذشته ما برای ۱۵ وزنه بردار نوجوان و ۲۵ وزنه بردار جوان اردوی شبانه روزی برگزار کردیم تا آنها نیز برای رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان آماده شوند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: امیدوارم جامعه رسانه‎ ای کشور همانطور که از مربیانی چون کورش باقری و حسین توکلی حمایت کردند از بهمن زارع و هادی پانزوان هم حمایت کنند تا تیم‎ های ملی وزنه برداری کشورمان همچون گذشته با آرامش کامل برای رسیدن به موفقیت های بیشتر و افتخارآفرینی های دوباره تلاش کنند.