به گزارش پارس به نقل از تسنیم، خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال پیش از ترک کشورمان گفت و گویی با برنامه تلویزونی ۹۰ انجام داد که مشروح آن در زیر می آید: * البته که فوتبال را دوست دارم. بیشتر بازیکنان والیبال فوتبال را دوست دارند. بهترین جایزه یک مربی برای بازیکنان والیبال این است که ۱۵ دقیقه قبل از تمرین بتوانند فوتبال بازی کنند.

* خیلی دوست دارم فوتبال بازی کنم مثل خیلی دیگر از بازیکنان والیبال. ابتدا سراغ فوتبال رفتم اما بازی ما خیلی خوب نبود و ناچار شدیم به سراغ رشته دیگری برویم. در آرژانتین همه دوست دارند فوتبالیست شوند.

* وقتی ۱۵ ساله بودم در باشگاه فوتبال بازی میکردم که مربی ما به دنبال چند بازیکن والیبال آمد. ما آنجا قبلاً والیبال هم بازی می کردیم اما بازیکنان قدیمی والیبال ما را بیرون می کردند. گفتیم خوب است هم فوتبال و هم والیبال بازی می کنیم و ظرف یک ماه همان تیم بازیکنان قدیمی را شکست دادیم. این گونه دوران والیبال من آغاز شد.

* من طرفدار سرسخت استودیانتس لاپلاتا هستم. وقتی کودک بودم استودیانتس کمپ تابستانی نداشت. ما ۳ برادر بودیم و باشگاهی که کمپ تابستانی داشت خیمناسیا لاپلاتا بود. ما نمی خواستیم به این کمپ برویم اما مادرم می گفت که باید بروید. ما هم در تابستان گرمکن ورزشی روی لباس خود می پوشیدیم تا آنها متوجه نشوند که ما پیراهن تیم رقیب یعنی استودیانتس را برتن داریم. سال بعد استودیانتس هم کمپ تابستانی گذاشت و ما هم خوشحال بودیم که دیگر به باشگاه دشمن نمی رویم.

* آلکس فرگوسن و پپ گواردیولا را دوست دارم. فکر کنم مورینیو هم مربی بزرگی است.

* زمانی که گواردیولا هنوز در برشا بود به مربی شدن فکر می کرد و برای همین با مربیان دیگر صحبت می کرد تا یاد بگیرد. بعد با من تماس گرفت و ۳ ساعت با هم صحبت کردیم. زمانی که من سرمربی تیم ملی والیبال اسپانیا بودم او را در بارسلونا دیدم، همان زمانی که اتوئو را با زلاتان معاوضه کرد. در آن مقطع ما با هم ناهار خوردیم.

* گواردیولا در یک مصاحبه در آرژانتین گفته بود که باید از ۳ آرژانتینی تشکر کنم. اول از سزار منوتی که در ۱۹۷۸ سرمربی آرژانتین بود، دوم مارسلو بیلسا و سوم خولیو ولاسکو. مردم می پرسیدند: خولیو ولاسکوی والیبال؟ او هم پاسخ داده بود که از من چیزهای زیادی در بحث مدیریت و رابطه با بازیکنان یاد گرفته است. این برای من افتخار است، چراکه او مربی بزرگی است و افتخار می کنم که این حرف را راجع به من زده است.

* مدیر اجرایی باشگاه لاتزیو و مدیر فنی اینتر ایتالیا بودم.

* بازیکن مورد علاقه من مارادونا بود او برای من بهترین بود اما اکنون مسی را فوق العاده می دانم. خیلی مدل او را دوست دارم، چراکه آدمی عادی و فروتن به نظر می رسد. ظاهرش مانند یک ستاره نیست بلکه مانند یک آدم عادی است.

* با دربی تهران آشنا هستم چراکه ما برای بر نخوردن به شلوغی جمعیت و ترافیک در آن روز زمان تمرین خود را تغییر می دادیم. فوتبال در همه جا یک جور است. همه جا به فوتبال عشق می ورزند. اینجا همه یک روز قبل به ورزشگاه می روند این فوق العاده و بهترین چیز درباره فوتبال است. فوتبال محبوب ترین ورزش در جهان است. مردم دیدن فوتبال را دوست دارند چون خودشان هم فوتبال بازی می کنند و والیبال هیچ گاه به فوتبال نمی رسد.

* در والیبال بین ایران و آرژانتین امروز والیبال ایران برنده می شود، چراکه قوی تر از آنها است و به همین دلیل است که از من خواستند به آرژانتین بازگردم تا آنها بتوانند قوی تر شوند.

* آرژانتین تیم قدرتمندی است اگر مربی آرژانتین بودم به بازیکنان می گفتم حواس تان به ایران باشد و فکر نکنید بازی آسانی دارید، چون اصلاً بازی آسانی نیست. در جام جهانی ۱۹۵۸ در سوئد تیم آرژانتین غرور داشت و ۶ بر یک به چک و اسلواکی باختند. آن روز برای آرژانتین روز مهمی شد و نامش را فاجعه سوئد گذاشتند. از آن روز یاد گرفتند که در فوتبال نباید فکر کنند بازی آسانی وجود دارد. آرژانتین باید مقابل ایران محکم بازی کند.

* آرژانتین روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد که اگر یکی از بازیکنان خوب بازی نکند مربی می تواند یک بازیکن دیگر را به زمین بفرستد.

* این یک واقعیت تاریخی در جام جهانی فوتبال است که هیچ گاه تیمی که بخت اول است قهرمان نمی شود. در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، آرژانتین بعد از ۲۲ بازی بدون شکست با بیلسا به آن مسابقات رفت و در همان مرحله گروهی حذف شد. در ۱۹۸۲ هیچ کس فکر نمی کرد ایتالیا قهرمان شود، رسانه ها علیه آنها بودند و با مشکلات بازیکنانی که محروم بودند اما آنها قهرمان شدند.

* نمی دانم ایران می تواند صعود کند یا نه. گروه قوی است. آرژانتین پیش از این به سختی نیجریه را شکست داد.

* عده ای از مردم دنیا به خاطر مسائل سیاسی تصور غلطی از ایران دارند. چیزی که دوست داشتم گرمی و میهمان نوازی مردم ایران بود. نه تنها در محل کار بلکه حتی در بیرون از محل کار رفتار بسیار خوبی با من و همسرم داشتند.

* در ایران کلمه « کم و بیش» را یاد گرفتم اما در والیبال باید همه چیز کامل باشد. به بازیکنانم می گفتم نگویید اینجا ایران است. شما وقتی مساجد اصفهان را می بینید همه چیز کامل است. این فرهنگ شما است پس نگویید: « کم و بیش» .

* می خواهم از مردم و طرفداران که به من کمک کردند تشکر می کنم و اینکه آنها نام مرا در ورزشگاه فریاد زدند تا ابد در خاطرم خواهد ماند.