به گزارش پارس به نقل از فردا، تیم فوتبال استقلال تهران در جزیره کیش به سر می برد و به دور از حاشیه هایی که این روزها برای رقیب سنتی به وجود آمده مشغول تمرین کردن و آمادگی برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند. اما گویا در یک جزیره جنوبی نیز حاشیه ها استقلال را رها نمی کند و این بار خبرهایی در خصوص جدایی احتمالی سرمربی این تیم در پایان لیگ سیزدهم به گوش می رسد.

امیر قلعه نوئی و یارانش که لیگ دوازدهم را با قهرمانی پشت سر گذاشتند، کار خود را در لیگ سیزدهم با حضور ستاره هایی چون جواد نکونام، پژمان منتظری، آندو تیموریان، خسرو حیدری، فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی و چند بازیکن نامدار و با تجربه دیگر آغاز کردند تا با یک تیم قوی و منسجم بتوانند از عنوان قهرمانی خود در لیگ دوازدهم دفاع کرده و جام قهرمانی چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر را نیز بالای سر ببرند.

این هدف استقلالی ها اما در میانه های راه با مشکل مواجه شد. ابتدا فرهاد مجیدی پیش از فرارسیدن نیم فصل از استقلال جدا شد. بعد از مجیدی نیز نوبت به پژمان منتظری رسید تا قلب خط دفاعی استقلال را رها کرده و به کشور قطر برود. اما چند روز بعد خبر رسید که جواد نکونام نیز ساز جدایی کوک کرده و این شایعه خیلی زود به واقعیت تبدیل شد تا نکونام نیز استقلال را به مقصد کویت ترک کند. خروج این ۳ بازیکن تاثیر کافی نبود تا اینکه نوبت به آندو تیموریانی رسید که استقلالی ها خیلی به او نیاز داشتند. از همین رو تمام تلاش خود را برای نگه داشتن این بازیکن انجام دادند و سرانجام نیز تیموریان در استقلال ماندنی شد. اما با مصدومیت های مکرر خسرو حیدری و هاشم بیک زاده و خروج ۳ بازیکن تاثیرگذار این تیم، استقلال اسکلت اصلی خود را از دست داد در اولین گام جام حذفی را با شکست برابر تیم ته جدولی مس از دست دهد. استقلالی ها حالا در فاصله ۴ قدمی تا قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته اند و تمام تغییر و تحولات پایان فصل این تیم به کسب این عنوان بستگی دارد.

قلعه نوئی در استقلال می ماند؟

امیر قلعه نوئی در طول یک دهه اخیری که در فوتبال ایران مربیگری کرده نشان داده که بیش از دو فصل در یک تیم نمی ماند و همواره در پایان یک یا دو فصل از رقابت های لیگ برتر و کسب موفقیت با آن تیم، تیم مد نظر خود را ترک کرده و به تیمی جدید می رود. نمونه این موضوع نیز قهرمانی هایی بود که امیر قلعه نوئی در طول سال های اخیر با استقلال و سپاهان به دست آورد.

قلعه نوئی در طول رقابت های لیگ برتر ابتدا توانست استقلال را در سال ۸۵ به قهرمانی برساند. سرمربی آبی پوشان اما بعد از این قهرمانی به تیم ملی فوتبال کشورمان رفت تا هدایت ملی پوشان ایران را بر عهده بگیرد. وی در سال ۸۸ نیز وقتی توانست استقلال را قهرمان لیگ برتر کند این تیم را به مقصد اصفهان ترک کرد و توانست در سال های ۸۹ و ۹۰ نیز با سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران شود. اما بعد از قهرمانی دوم با سپاهان، قلعه نویی بار دیگر اصفهان را ترک کرد و به تبریز رفت و توانست با این تیم نیز در لیگ یازدهم مقام نائب قهرمانی را کسب کند. حالا قلعه نوئی بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم با استقلال در آستانه کسب یک عنوان قهرمانی دیگر با استقلال در لیگ سیزدهم قرار دارد.

در این بین با توجه به خصوصیاتی که قلعه نویی داشته و همواره در طول سال های مربیگری از خود نشان داده، بعید به نظر می رسد که قلعه نوئی فارغ از هر نتیجه ای که با استقلال در پایان لیگ سیزدهم دریافت کند، در این تیم بماند. البته در این راه استقلالی ها نیز تمام تلاش خود را برای ماندن قلعه نوئی انجام داده و بکار گرفته اند، اما پیشنهادات سرمربی استقلال از همین حالا و پیش از پایان لیگ سیزدهم روی میز وی قرار گرفته است.

زوج قلعه نوئی - مجیدی روی نیمکت استقلال؟

فرهاد مجیدی این روزها به انگلیس رفته و در کلاس های مربیگری شرکت می کند. مجیدی هفته گذشته عازم لندن شده تا ۲ هفته در کلاسی که زیر نظر اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار می شود شرکت کند. احتمالا او مدرک پرولایسنس انگلیس را خواهد گرفت و بعد از آن شمارش معکوس برای دیدنش روی نیمکت استقلال آغاز خواهد شد. اما اینکه آیا او در قامت سرمربی به استقلال باز می گردد یا نه بسته به شرایط پایان فصل استقلال دارد. از سوی دیگر نیز این احتمال وجود دارد که در صورت ماندن قلعه نوئی در استقلال، کاپیتان محبوب آبی پوشان در کنار قلعه نویی روی نیمکت این تیم بنشیند.

در این خصوص بازگشت مجیدی زمزمه ای است که هرچه به پایان فصل سیزدهم نزدیک می شویم بیشتر به گوش می خورد. قرار گرفتن زوج قلعه نوئی و مجیدی کنار هم یادآور زوج حجازی قلعه نویی نیز خواهد بود. آن دو نیز رابطه خوبی با هم نداشتند اما دست تقدیر آنها را با هم در نیمکت مربیگری استقلال همکار کرد. اتفاقا قلعه نویی بعد ها مربی خوبی شد، در این حد که بتوان او را بهترین مربی ۱۰سال اخیر فوتبال ایران نامید.