به گزارش پارس به نقل از فارس، نشست هم اندیشی مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با گروهی از نمایندگان شرکت های خودروسازی و قطعه سازی کشور، شب گذشته در هتل المپیک تهران با حضور نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش برگزار شد.

سجادی در این نشست اظهار داشت: باید در این مدت از زحمات مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تشکر کنم. میزبانی ایران در رالی پاریس - دبی فرصت عالی برای کشورمان خواهد بود.

وی افزود: بدون تعارف باید بگویم که ما بیشتر در مسابقات بین المللی میهمان می شویم تا اینکه میزبان باشیم و گاهی اوقات این جاده یک طرفه است. این میزبانی و فرصت های این چنینی که نصیب ایران می شود، خیلی خوب است.

سجادی عنوان کرد: به طور مثال شاید میزبانی ما در مسابقات بسکتبال غرب آسیا آن چنان در سطح کشور برد خبری نداشته باشد اما میزبانی در مسابقاتی مانند رالی و دوچرخه سواری با توجه به اینکه ورزشکاران از شهرهای مختلف عبور می کنند باعث می شود اکثر مردم شهرها در جریان رقابت قرار بگیرند و طبیعتاً برد خبری بیشتری خواهد داشت و ارزش فراوانی دارد. مردم ما خیلی ورزشی هستند و حداقل در تماشا کردن رویدادهای ورزشی خیلی علاقمند هستند.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحاتی که درباره این رالی داده شد، ۱۶ شهر میزبان این رالی هستند که ۵ شهر از این ۱۶ شهر سهم ایران است که از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه ایران را شامل می شود و شرکت کنندگان می توانند چهار فصل را در ایران ببینند.

معاون وزیر ورزش افزود: خوشبختانه انتخاب شهرهای محل عبور این رالی با هوشمندی انجام شده و همه آن ها تاریخی هستند و این می تواند تبلیغ خوبی هم برای کشورمان باشد. وجود نمایشگاه های خودرو در طول مسیر رقابت هم می تواند مفید باشد و می توان از پتانسیل شرکت های خودروسازی داخلی در مکان های تاریخی که ثبت یونسکو هستند هم به خوبی بهره ببریم.

سجادی افزود: باید از پتانسیل سازمان هایی نظیر گردشگری، محیط زیست و… هم در برگزاری این رالی استفاده کنیم و طبیعتاً این اقدام بزرگی برای ورزش اتومبیلرانی خواهد بود. من در این باره شخصاً با خانم ابتکار هم صحبت خواهم کرد.

وی یادآور شد: تبلیغ وسیع این رقابت با استفاده از رادیو و تلویزیون از طریق بیلبوردها می تواند بسیار موثر باشد. من هم سعی می کنم در مسیرهای مختلف این رالی حضور داشته باشم و این کارهای ارزشمند باید مورد تشویق قرار گرفته شد.

سجادی گفت: برگزاری این رالی برای ورزش های دیگر هم فرصت خوبی است و بد نیست تا با فدراسیون فوتبال هم هماهنگی هایی با توجه به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی صورت گیرد و استفاده از نماد و طرح یوزپلنگ هم مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: باید شرایطی را به خوبی فراهم کنیم تا فرهنگ کشور عزیز و کهن ما در سراسر جهان بیشتر شناخته شود.