به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیررضا خادم در پایان نشست بررسی وضعیت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: جلسه خوبی برگزار شد و یکی از جلساتی بود که برای حل مسائل و مشکلات ۲ باشگاه محبوب پرسپولیس و استقلال برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: دکتر گودرزی تاکید جدی دارد که برای این ۲ باشگاه قدم های خوبی برداشته شود و به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم. ما موظف هستیم این کار را تا سال آینده انجام دهیم، چون در ردیف بودجه سال ۹۳ نیز در این خصوص برنامه ریزی شده است.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری و خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال همچنین خاطر نشان کرد: ابتدا به ساکن باید در خصوصی بدهی های این ۲ باشگاه تعیین تکلیف کنیم و این اولین کاری بود که برای باشگاه پرسپولیس کردیم.

خادم ضمن بیان اینکه باید کسانی را بیاوریم که به باشگاه پرسپولیس کمک کنند، گفت: باید از هیئت مدیره و کادر فنی تیم پرسپولیس به عنوان مسئول و صاحب این باشگاه حمایت کنیم و حتی برای فصل آینده برنامه خوبی داشته باشیم. برنامه کوتاه مدت ما واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی است و اگر نتوانیم این کار را هم انجام دهیم برنامه ای خواهیم داشت تا سروصداهای گذشته در میان نباشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانند تا پایان سال ۹۲ اقداماتی در جهت خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس انجام دهند، اظهار داشت: می خواهیم گامی جدید برداریم و جلساتی هم که می گذاریم برای همین است تا بتوانیم تا آخر سال اقداماتی برای ۲ باشگاه انجام دهیم. به عنوان یک فرد ورزشی باید بگویم بحثی که درباره خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال در میان است اکنون عملیاتی به نظر نمی آید، چون ابتدا باید بدهی ها مشخص شود و تا زمانی که در این خصوص تعیین تکلیف نکنیم واگذاری این ۲ باشگاه از طریق بورس یا به نوع دیگری امکان پذیر نیست.

رئیس پیشین فدراسیون کشتی در خصوص علت اینکه پرسپولیس و استقلال نمی توانند به این زودی به بخش خصوصی واگذار شوند، خاطرنشان کرد: نمی خواهیم پرسپولیس و استقلال نیز به مانند برخی باشگاه های دیگر بدون تعیین تکلیف واگذار شوند. ابومسلم که یک باشگاه مردمی محسوب می شود بدون برنامه واگذار شد و اتفاقات عجیبی در این باشگاه افتاد ما نمی خواهیم پرسپولیس و استقلال را از سرمان باز کنیم تا مجدداً این ۲ باشگاه به مشکل بخورند، انتقال های غیرقانونی دیگری ببینیم و دست آخر باز هم پای وزارت ورزش به میان بیاید.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری و خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال درباره حضور هدایتی در باشگاه پرسپولیس گفت: آقای هدایتی فردی است که به ورزش و فوتبال کمک های زیادی کرده است و علاقه زیادی به فوتبال دارد. او در این چند سال بارها به تیم ملی و باشگاه محبوبش پرسپولیس کمک کرده و ما از ایشان و کسانی که چنین رویکردی در ورزش دارند حمایت و تشکر می کنیم.

خادم افزود: طبق صحبت هایی که در جلسه امروز انجام دادیم قرار است حمایت های آقای هدایتی ادامه داشته باشد و ایشان به پرسپولیس کمک کند و درباره خصوصی سازی هم هر حرفی باشد بعداً درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بدهی باشگاه پرسپولیس چه مقدار است، تصریح کرد: فعلا میزان بدهی مشخص نیست و حسابرس ها هم تازه دیروز کارشان را آغاز کرده اند که کار آنها حداقل ۲ هفته کاری زمان می برد.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری و خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در واکنش به این مسئله که یکی از نمایندگان مجلس طی مصاحبه ای اعلام کرده در صورتی که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند، گودرزی به مجلس احضار خواهد شد، گفت: نمایندگان به نمایندگی از مردم مختار هستند هر تصمیم قانونی را اتخاذ نمایند و ما با این مسئله مشکی نداریم اما باید روال مطلوب خصوصی شدن این ۲ تیم طی شود به نحوی که مردم و هواداران شان آسیب نبینند.

خادم در مورد این مسئله که گفته می شود سازمان خصوصی سازی اعلام کرده پروژه خصوصی شدن باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید تا ۲۰ فروردین عملیاتی شود خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی سازی براساس ساز و کار خاص خود این تاریخ را اعلام کرده و من نمی توانم در موردش اظهارنظر کنم. بنای ما بر این است که رضایت مردم را جلب کنیم. هوادارانی که در سرما و گرما از این ۲ تیم حمایت می کنند باید مورد توجه قرار گیرند. ما موضوع را از این زاویه می بینیم اما سازمان خصوصی سازی روال قانونی خود را مدنظر قرار می دهد. دغدغه خود آقای گودرزی هم این است که کار برای مردم باشد و صرفاً این نباشد که مسئله را از سر باز کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: این جلسه با توجه به شرایط مدیریتی پیش آمده، برای رسیدگی به مسائل باشگاه پرسپولیس بود و مطمئناً باشگاه استقلال نیز در چارچوب کاری ما قرار دارد. در نهایت امیدوارم مطالبی که مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس در مورد میزان بدهی ها عنوان کرده اند ما نیز به همان نتیجه برسیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری و خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در مورد زمان مشخص شدن میزان بدهی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: میزان دقیق بدهی این باشگاه تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد.

خادم در پایان تصریح کرد: مسائلی که در مورد پیوستن حسین هدایتی به هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس عنوان می شود را تائید نمی کنم و اعلام می کنم این اتفاق رخ نداده است.