به گزارش پارس به نقل از مهر، مسابقات کاراته در حالی برگزار می شود که در زمان ورود یکی از مسئولان فدراسیون، مبارازت قطع شده و همه حاضرین در سالن باید به رئیس یا دبیر فدراسیون احترام گذاشته و دوباره مسابقات پیگیری شود. سنتی غلط که در هیچ مسابقه ای در هیچ کجای دنیا انجام نمی شود. حتی در مسابقات جهانی زمانی که" اسپینوز" وارد سالن برگزاری می شود چنین اتفاقی نمی افتد. اما در ایران نه تنها در مسابقات کومیته، بلکه در مسابقات کاتا نیز در زمان ورود رئیس و نایب رئیس فدراسیون، با دستور" ری" گوینده سالن، کاتارو باید دست از اجرای کاتای خود کشیده و به مسئول وارده شده احترام بگذارد.

روز پنجشنبه در محل برگزاری رقابتهای سوپر لیگ کاراته با تنی چند از پیشکسوتان و اساتید کاراته در این خصوص صحبت کردیم که آنها نیز به غلط بودن این سنت اشاره داشتند و عنوان کردند که احترام به استاد بالاتر در زمان ورود فقط در کلاس های آموزشی انجام می گیرد و قطع مسابقات به این شیوه غلط است.

البته محسن آشوری دبیر فدراسیون با این روش مخالف است و خود نیز بارها از مسئولان برگزاری خواسته چنین اقدامی انجام ندهند ولی بازهم برخی که قصد اثبات ارادت خود را دارند چنین کاری را انجام می دهند. امیداوریم با دستور اکید مسئولان فدراسیون شاهد برچیده شدن چنین سنت غلطی باشیم.