به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، مسعود روشن پژوه همیشه سعی دارد انرژی خاص خودش را به مخاطبان هم انتقال دهد. این مجری پرجنب و جوش طرفدار آبی پوشان پایتخت است اما در این مصاحبه بیش از این که در مورد استقلال صحبت کند به بحث های ساختاری پرداخت. گفتگوی او را در زیر بخوانید.

* به عنوان یک استقلالی از بازی های این تیم تا این جای کار لذت برده اید؟

- انتظارمان خیلی بیش تر از این حرف ها بود. مخصوصا هر چه به آخر فصل نزدیک می شویم.

* فکر می کنید چرا عملکرد تیم ها در لیگمان تا به این حد ضعیف شده است؟

- انگیزه و نوع نگاه به لیگ برتر می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار باشد. جالب این جاست که مسئولان لیگمان را با لالیگا یا مثلا لیگ جزیره مقایسه می کنند. این جور طرز تفکرها واقعا عجیب و جالب است!

* یعنی فقط همین نوع نگاه اصلاح شود همه چیز دیگر حل است؟

- نه آخر همین یک مورد که نیست شما هر چیزی را در فوتبال ما نگاه کنید اشکال دارد از توپ گرفته تا ساعت ورزشگاه. بحث حرفه ای شدن که می شود همه اظهارنظر می کنند ولی ما که چیزی از حرفه ای بودن ندیدیم.

* چه عاملی باعث می شود لیگ جذاب تری داشته باشیم؟

- اول از همه باید دغدغه خوب بودن را برای بازیکنانمان ایجاد کنیم، یک بار مصاحبه ای از استیلی دیدم که گفته بود نباید حساسیت ایجاد کرد، اگر حساسیت ایجاد نکنیم پس چه کار کنیم؟ تا حساسیت نباشد رقابت هم نیست. جمع شدن هواداران در استادیوم خودش باعث حساسیت می شود و مسئولیت بازیکنان را هم بیشتر می کند.

* خیلی وقت است که شاهد جمع شدن هواداران در استادیوم ها نیستیم. علتش را چه می دانید؟

- یکی از دلایلش است که فوتبال امروز با فوتبال چند سال پیش خیلی فرق می کند. تا همین چند سال پیش حسی که من بازیکن و تماشاگر بود خیلی با الان فرق می کرد. دلیل دومش هم این است که اینجا اصلا برای هواداران ارزش قائل نیستند.

* از چه لحاظ؟

- کلا می گویم. در سایر لیگ های دنیا تماشاگر واقعا سرمایه باشگاه محسوب می شود ولی این جا فقط به ظاهر این شکلی است. هفت، هشت سال پیش که به آلمان رفته بودم بازی وردربرمن و کلن را از نزدیک دیدم. همان اولش که وارد ورزشگاه کلنی ها شدم به علت سردی هوا به هر یک از تماشاگران کلاه و شال گردن دادند. همین هم باعث شد خاطره آن بازی هیچ گاه از ذهن پاک نشود.

* کدام یک از بازیکنانی که این فصل از جمع آبی پوشان جدا شدند بیشتر به این تیم ضربه زدند؟

- یعنی شما می گویید که نباید می رفتند؟ تا وقتی باشگاه ها دولتی است همین وضعیت ادامه دارد. من هم به جای آنها بودم می رفتم چون باشگاه ها واقعا بلاتکلیف هستند.

* نگفتید کدامشان؟

- قطعا فرهاد مجیدی. او با همه بازیکنان فرق می کرد. هواداران نگاه ویژه ای به او داشتند. فرهاد یک شخصیت کاریزماتیک است بنابر این فکر کنم هواداران او بیشتر اذیت شدند تا طرفداران بازیکنان دیگر.

* دوست دارید یک روز برنامه ای مثل ۹۰ را اداره کنید؟

- خودم سابقه مجری گری در برنامه ورزشی از جمله برنامه های تلاش و کوشش را دارم که در آن برنامه ورزشکاران شرکت می کردند. مشکل این جور برنامه های ورزشی این است که مثل ۹۰ یک حامی خوبی ندارند.

* یعنی ۹۰ فقط به خاطر جو حمایتی است که به این جا رسیده نه به خاطر فردوسی پور؟

- البته فردوسی پور هم یکی از عوامل موفقیت ۹۰ است. برنامه های ورزشی دیگر مدام با ترس و لرز جلو می روند تا نه سیخ بسوزد نه کباب!

* نمی خواهید جای فردوسی پور را بگیرید؟

- عادل هم همشهریم است و هم رفیقم، خدا را چه دیدید شاید یک روز جایش را گرفتم. (باخنده) عادل در برقرار کردن ارتباط با مخاطب فوق العاده است.