به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، حالا دیگر نفت یک مدعی جدی برای قهرمانی است و هیچ کس نمی تواند منکر این شود که یک مجموعه کم ستاره و تیمی که پیش از این جایی در میان بزرگان نداشته شانس اصلی کسب جام به حساب می آید.

همه اینها شاید اتفاق نمی افتاد اگر یحیی گل محمدی نبود. مربی کاربلد و موفقی که بعد از احیای پرسپولیس و ناکامی در فینال جام حذفی بلافاصله به نفت پیوست و ثابت کرد مدیریت سابق پرسپولیس آنقدر که باید قدر او را ندانسته.

* شما هیچ وقت درباره قهرمانی حرف نزده اید. این به سیاست کاری تان برمی گردد یا واقعا زیاد به قهرمانی دلخوش نیستید؟

- تا قبل از اینکه در انزلی به ملوان ببازیم من هیچ وقت در این باره حرفی نزده بودم اما بعد از باخت به ملوان همان جا به بچه ها گفتم شما می توانید قهرمان شوید. ما در آن بازی هم خیلی خوب بودیم و فقط در ضربات آخر بی دقت عمل کردیم و گلر حریف هم خوب بود اما درست بعد از همان بازی بود که به بچه ها گفتم شما لیاقت قهرمان شدن را دارید چون من بازی دیگر تیم ها را هم می بینم و می دانم که از آنها بهتر بازی می کنیم. به نظر من اگر دو تا تیم در لیگ برتر خوب بازی کنند یکی اش نفت است…

*… و آن یکی فولاد.

- من نظرم را می گویم و فقط از یکی شان نام می برم که تیم خودم است و کاری به بقیه تیم ها ندارم اما ما واقعا رو به جلو و باکیفیت بازی می کنیم و کیفیت فنی بالایی داریم. خدا را شکر بازیکنانمان هم انگیزه زیادی پیدا کرده اند و می دانیم که می توانیم قهرمان شویم. به نظر من قهرمانی برای نفت رویا یا عملیات غیرممکن نیست اما بچه ها باید تلاش و تمرکز بیشتری داشته باشند و باور کنند که می توانیم چون از بقیه مدعیان هیچ چیز کمتر نداریم و از همه شان هم امتیاز گرفته ایم. ما پتانسیل قهرمانی را داریم و در بازی با تراکتور این مساله را نشان دادیم. حتما از این به بعد راجع به قهرمانی حرف می زنیم منتهی نباید از این بازی به بعد ببازیم.

* اما شما در ۴ هفته پیش رو سه بازی با تیم های مدعی دارید که این کارتان را سخت می کند.

- یکی از شانس هایی که ما آوردیم همین است. یعنی باید با تیم هایی بازی کنیم که خودشان برای قهرمان شدن تلاش می کنند و مدعی اند. من این را فرصت می دانم و الان همه چیز دست خودمان است. بالاخره الان می دانیم که فولاد و استقلال را باید شکست دهیم و به نظر خودم می توانیم این کار را انجام دهیم.

* بعد از نتایج اخیر خیلی ها به شما لقب یورگن کلوپ فوتبال ایران داده اند. بالاخره بعد از موفقیت ها و نتایج خوب این تشبیه ها صورت می گیرد. نظر خودتان چیست؟

- وا… شاید از لحاظ کاری با توجه به اینکه با تیم جوانی کار می کند و…

* و زرد هم می پوشند…

- (با خنده) بله زرد هم می پوشند. البته آنها واقعا در سطح بالایی بازی می کنند و اینکه بخواهیم دورتموند را با تیم های ایرانی و فوتبال آلمان را با ایران مقایسه کنیم نمی شود اما با توجه به شکل کاری کلوپ اینکه تیمش را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا بالا آورد و کار خیلی بزرگی انجام داد شاید بشود چنین نتیجه گیری کرد.

* حالا خودتان کلوپ را دوست دارید؟

- از نحوه و مدل کار کردنش، شکل بازی و تفکراتش در ارائه فوتبال مدرن که هم خوب دفاع می کنند هم خوب ضدحمله می زنند لذت می برم. کلا سیستم و روش کاری ایشان را دوست دارم.

* به نظر شما تعطیلی حدودا یک ماهه لیگ برتر در اسفند ماه به تیم های مدعی ضربه می زند یا نه؟

- طبیعتا بله. من درباره تیم خودم حرف می زنم و می گویم این وقفه در مسابقات قطعا به ما لطمه خواهد زد. ما باید هفتم یا هشتم فروردین با استقلال بازی کنیم در حالی که آنها در لیگ قهرمانان بوده اند و نمی دانم چند بازی آنجا انجام داده اند ضمن اینکه بازیکنانشان هم در اردوی تیم ملی حضور داشته اند. متاسفانه در این وضعیت ما از شرایط مسابقه دور می شویم و تمرین دادن و در شرایط مسابقه قرار دادن تیم برایمان سخت می شود. طبیعتا این اتفاق به ضرر ماست اما باید فکری کنیم تا آمادگی تیم حفظ شود. ما باید هفتم یا هشتم فروردین با استقلال بازی کنیم در حالی که آنها در لیگ قهرمانان بوده اند و نمی دانم چند بازی آنجا انجام داده اند ضمن اینکه بازیکنانشان هم در اردوی تیم ملی حضور داشته اند. متاسفانه در این وضعیت ما از شرایط مسابقه دور می شویم و تمرین دادن و در شرایط مسابقه قرار دادن تیم برایمان سخت می شود.