به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدحسین نژاد فلاح اظهار داشت: هرچند پرسپولیس جام حذفی را به شکلی ناباورانه و بر حسب پنالتی از دست داد ولی من به عنوان یک هوادار باور دارم که بازیکنان خوب پرسپولیس به همراه کادر فنی انصافاً خوب عمل کرده اند. وی ادامه داد: احتمال و شانس قهرمانی این تیم بیش از سایر تیم های لیگ برتر است چراکه دیگر تیم های صدر جدولی بازی های ساده تر خود را پشت سر گذاشته و بازی های دشواری پیش رو دارند درحالیکه عکس این شرایط در مسیر راه پرسپولیس قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به این تفاسیر انسجام لازم برای قهرمانی در تیم پرسپولیس وجود دارد و مبادا که حواشی این تیم را از قهرمانی دور کند.

نژاد فلاح افزود: من به عنوان کسی که بیش از ۱۰ سال عضو هیئت مدیره پرسپولیس بودم عرض می کنم بازیکنان عزیز این تیم نگران مطالبات خود نباشند، ممکن است کمی با تأخیر اما حتماً این طلب ها به بازیکنان پرداخت می شود.

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس بیان داشت: من از بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی این تیم خواهش می کنم که توجهی به حواشی نداشته باشند، از سویی دیگر علی پروین به عنوان سلطان پرسپولیس و فوتبال ایران به جمع سرخپوشان پایتخت افزوده شده؛ بازیکنان به حرمت علی دایی، علی پروین، هواداران و پیراهن تیم بازی می کنند چند هفته باقی مانده تا انتهای لیگ را حوصله کنند و حتماً مجموعه وزارتخانه ورزش و جوانان و هیئت مدیره نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام خواهند کرد.

تهران فقیرترین استان تهران به لحاظ سرانه های ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه تهران فقیرترین استان به لحاظ سرانه های ورزشی است، اظهار داشت: تهران به لحاظ مدال آوری و قهرمان پروری استان نخست کشور است.

وی ادامه داد: شاید باورش کمی دشوار باشد که همین استان پربار به لحاظ کسب مدال های رنگارنگ ملی و بین المللی در میان ۳۱ استان کشور در رده نهایی قرار دارد و در بیانی دیگر فقیرترین استان کشور به لحاظ سرانه های ورزشی است.

وزارت راه و شهرسازی نسبت به ایجاد سرانه های ورزشی مکلف شود

این مسئول با اشاره به شرایط کنونی شهرستان پردیس به لحاظ سرانه های ورزشی اظهار داشت: پردیس با قدمتی کمتر از یک سال یکی از شهرستان های تازه تأسیس استان تهران قلمداد می شود و با توجه به اینکه محور توسعه این شهر طرح های مسکن مهر است ظرف مدت زمانی کوتاه جمعیتی قابل توجه را به خود خواهد دید.

نژاد فلاح اضافه کرد: سرانه های ورزشی پیش از آغاز طرح های مسکن مهر کفاف نیاز مردم را می داد اما این اماکن برای جمعیت آینده شهر کافی نیست، از این رو مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس این توقع را دارد که به تناسب جمعیت رو به فزونی شهر و شهرستان سرانه های ورزشی نیز ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: اینکه وزارت راه و شهرسازی صرفاً خانه های مسکونی را ایجاد کرده و برود صحیح نیست بلکه این مجموعه باید نسبت به ایجاد سرانه های کافی خدماتی در حوزه های مختلف از جمله ورزش مکلف شود.

وی افزود: خوشبختانه فرماندار جدید شهرستان پردیس از مسئولان علاقه مند به ورزش محسوب شده و طی مکاتباتی مقرر شد تا اقداماتی در خصوص توسعه امور ورزشی در این خطه انجام شود.

وجود معارض برای اماکن ورزشی تهران

این مسئول با اذعان به بروز برخی اشتباهات در زمینه اراضی اختصاصی به احداث سازه های ورزشی خاطرنشان کرد: از دهه های گذشته مجموعه تربیت بدنی با پیشنهادهایی از سوی شورای شهر، فرمانداری یا سایر نهادها شهری و شهرستانی هر زمینی را برای ساخت مجموعه های ورزشی قبول می کرد.

نژاد فلاح ادامه داد: اتخاذ چنین سیاستی در ساخت مجموعه های ورزشی بعدها به موضوعی مشکل ساز بدل شده چراکه برخی از آن اراضی دارای معارض بودند، در حال حاضر در مناطقی نظیر اسلامشهر علیه اداره کل ورزش و جوانان حکم نیز صادر و سالن این شهرستان در آستانه پلمب شدن است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: تنها مورد جدی در خصوص معارضان اماکن و اراضی ورزشی در اسلامشهر وجود دارد و یک مورد نیز در تهران است اما پیرامون دو مورد دیگر تنها طرح موضوع شده است.

تهران بسیاری از میزبانی های ورزشی را از دست داد

این مسئول با بیان اینکه تهران طی سالیان گذشته بسیاری از میزبانی های رقابت های ورزشی را از دست داد، افزود: متأسفانه استان تهران طی سالیان گذشته بسیاری از میزبانی ها را از دست داده است، اگر قصد و نیت بر تداوم راه قهرمانی و حرفه ای گری در ورزش است باید تهران به عنوان میزبان رقابت های ورزشی تعیین شود چراکه با برخورداری از میزبانی قهرمانی ها با سهولت بیشتری محقق می شود.

نژاد فلاح ادامه داد: میزبانی در تهران ویژگی هایی نظیر کاهش هزینه های اعزام، حضور تماشاگران و انگیزه لازم برای ورزشکاران را به دنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به توفیقات یک سال اخیر کشتی گیران تهرانی یادآور شد: خوشبختانه استان تهران در رشته ورزشی کشتی طی یک ساله اخیر عناوین اول و دوم لیگ های کشوری در رده های سنی و اوزان مختلف را به خود اختصاص داد.

لزوم توجه ویژه به مجموعه ورزشی تاریخی هفتم تیر تهران

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مجموعه ورزش تاریخی هفتم تیر تهران اظهار داشت: مجموعه ورزشی هفتم تیر در حال حاضر به هیئت کشتی استان تهران واگذار شده و این ورزشگاه به لحاظ تاریخی نیز برای تهران و ورزش اول کشور تا حد بسیاری حائز اهمیت است.

این مسئول اضافه کرد: از سالیان گذشته در کنار این مجموعه ورزشی طرح توسعه ای به درخواست اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تعریف و توسط شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد که امور اجرایی آن با روندی کند همراه بود اما خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده پروسه مذکور شتاب بیشتری به خود گرفته است.

افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در سه ماهه نخست سال ۹۳

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از کمبود اعتبارات در اجرای پروژه های عمرانی در حوزه ورزش خبر داد و افزود: فرقی ندارد که طرح اجرایی مربوط به کدام دولت است، موضوع کلی کمبود اعتبارات برای اختصاص به پروژه ها است.

وی ادامه داد: با وجود این کمبودها در بودجه، ۴۰ پروژه عمرانی استان تهران در دست احداث است که به تناوب بین ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، این طرح ها طبق برنامه ریزی های به عمل آمده با اختصاص اعتبارات عمرانی سال آتی در سه ماهه نخست سال ۹۳ به بهره برداری می رسند.

نژاد فلاح درباره خطراتی که تیوپ سواران را در پیست اسکی آبعلی تهدید می کند نیز گفت: مسئولان امر و نیروی انتظامی باید مقابل چنین اقداماتی وارد عمل شده و اجازه استفاده از تیوپ را ندهند زیرا کسی انجام چنین اقداماتی را نمی پذیرد.

کشف استعدادهای درخشان در همایش های ورزشی دهه فجر

این مسئول یکی از مأموریت ها در برپایی همایش های ورزشی دهه مبارک فجر را کشف استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: ۳۵ سال پیش از این مردم شریف، ولایی و انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) کاری بزرگ را انجام داده و انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.

نژاد فلاح ادامه داد: این انقلاب بزرگ توانست حکومتی فاسد، استبدادی و ظالم را ریشه کن کند، از این رو ورزشکاران استان تهران دوشادوش دیگر آحاد امت اسلامی وظیفه دارند تا در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای بزرگ انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: در همین راستا جامعه ورزشی استان تهران تصمیم به برپای جشنواره های ورزشی در همه نقاط استان گرفت و این مهم را محقق ساخت که از جمله اهداف نهفته در این مراسم کشف استعدادهای درخشان است.