به گزارش پارس به نقل از ایرنا، خوان آنتونیو گوتیرز در گفتگو با شماره روز چهارشنبه روزنامه کلارین چاپ بوئنوس آیرس گفت: تنها هدف ما این است که ولاسکو جانشین خاویر وبر در راس تیم ملی والیبال آرژانتین شود و خود ولاسکو نیز یک آرزو دارد و نمی خواهد که تحقق آن بیش از این طول بکشد؛ خولیو می خواهد سرود ملی کشورش- آرژانتین - را هنگامی که جزئی از این تیم است، بشنود.

وی افزود: همه چیز برای اینکه خولیو مسئولیت جدید خود را برعهده بگیرد، آماده است اما برای آنکه این موضوع بطور قطعی به واقعیت بپیوندد، باید اندکی صبر کرد.

رییس فدراسیون والیبال آرژانتین تصریح کرد: ما با ولاسکو به پیشرفت های جدی برسر یک قرارداد سه ساله رسیده ایم که یک دوره المپیکی را در بر می گیرد چون او می خواهد این همکاری از مارس– فروردین- آینده شروع و تا بازیهای المپیک ریو دو ژانیرو برزیل در سال ۲۰۱۶ به پایان برسد.

کلارین نوشت: با وجود خوش بینی آشکار گوتیرز، هنوزیک گام نهایی برای پیوستن ولاسکو به تیم ملی آر‍ ژانتین باقی مانده است و آن، لغو قراردادی است که او با تیم ملی والیبال ایران برای سال جاری میلادی دارد.

براساس این گزارش، این سرمربی که از بالاترین اعتبار در دنیای والیبال برخوردار است و در ایتالیا زندگی می کند، قرار است هفته آینده برای برگزاری نشستی با محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران به تهران سفرکند و به قرارداد سه ساله ای که در سال ۲۰۱۳ با ایران منعقد کرد، پایان بدهد.

رییس فدراسیون والیبال آرژانتین در باره نتایج احتمالی این نشست به کلارین گفت: هر چیزی ممکن است رخ دهد اما یقین داریم که ولاسکو سرمربی آتی آرژانتین است.

وی افزود: ما تا روز ۲۰ مارس – ۲۹ اسفند- صبر می کنیم وبدلیل برخی تردیدها، یک طرح جایگزین نیز پیش بینی کرده ایم.

گوتییرز تصریح کرد: طرح جایگزین ما نیز شامل یک سرمربی آرژانتینی است که امروز در خارج از کشور به کار سرمربیگری مشغول است.

وی گفت: خولیو بخاطر پول به آر‍ ژانتین نمی آید بلکه او می خواهد رهبری تیم ملی را که خود بخشی از آن است، بر عهده بگیرد. او با خانواده اش در آرژانتین مستقر خواهد شد اما فقط در طول دوران سرمربیگری و اردوها در اینجا خواهد بود.

سرمربی فدراسیون والیبال آرژانتین تصریح کرد: ماموریت خولیو ولاسکو، آماده کردن جوانان (زیر ۱۷ سال و زیر ۱۵ سال با هدایت خولیان آلوارز خواهد بود) و کادرفنی همراه او را پنج مربی تشکیل می دهند که اکنون برخی از آنها در خارج از کشور کار می کنند.

براساس این گزارش، ولاسکو عضو کادر فنی تیم ملی آرژانتین به سرمربیگری یونگ وان سون کره ای در جام جهانی آرژانتین در سال ۱۹۸۲ میلادی بود که با کسب مدال برنز برای این تیم پایان یافت.