به گزارش پارس به نقل از ایرنا، این دیدار عصر روز سه شنبه در سالن خلیفه شهر منانه پایتخت کشور بحرین آغاز شد و قطری ها موفق شدند نیمه نخست را با حساب۱۲ بر ۱۱ به سود خود به پایان برسانند.

در ۵ دقیقه ابتدایی بازی تیم ملی هندبال ایران با درخشش میلاد مسایلی دو گل ازقطر پیش افتاد اما دو گل پیاپی تیم حریف بازی را ۲ بر ۲ به تساوی کشاند و در ادامه تیم کشورمان با گلزنی مهدی بیجاری دو گل دیگر جلو افتاد.

در ادامه، قطری ها سه گل متوالی به ثمر رساندند و تا دقیقه ۱۰ با حساب ۵ بر ۴ پیش افتادند و پس ازآن دو تیم بازی نزدیک و پایاپایی به نمایش گذاشتند و بازی دردقیقه ۲۰ به تساوی ۷ بر ۷ رسید. دراین لحظه والرو ریورا سرمربی اسپانیایی تیم قطر درخواست وقت استراحت کرد.

بازی متعادل و نزدیک دو تیم تا دقیقه ۲۵ ادامه یافت و بازی به تساوی ۹ بر ۹ رسید اما پس از آن تیم کشورمان دو گل به ثمر رساند و می توانست با مدیریت بازی نیمه نخست را به سود خود به پایان برساند اما در دقیقه ۲۷ پوریا نوروزی توسط داور ۲ دقیقه اخراج شد و قطرها توانستند با به ثمر رساندن دو گل بازی را به تساوی ۱۱بر۱۱ بکشانند.

درثانیه پایانی نیمه نخست نیز یک گل توسط قطری ها وارددروازه برخورداری شد و تیم قطر ۱۲بر ۱۱ پیش افتاد.

درنیمه نخست، سعید برخورداری و گوران استوجانوویچ دروازه بانهای دو تیم درخشش فوق العاده ای داشتند و بارها بازیکنان حریف را در موقعیت تک به تک ناکام گذاشتند.

اکثر گل های تیم ملی هندبال ایران در این نیمه توسط مهدی بیجاری خط زن درشت اندام و میلاد مسایلی گوش راست خوش فکر تیم کشورمان به ثمر رسید.

پیشتر قرار بود این مسابقه ساعت ۱۹: ۳۰ دقیقه برگزار شود اما با تصمیم کمیته فنی کنفدراسیون هندبال آسیا، زمان آن به ساعت ۱۷ تغییر کرد.

ملی پوشان هندبال که در مرحله گروهی بدون شکست و با ۷ امتیاز از دو پیروزی و سه تساوی به عنوان تیم دوم گروه نخست راهی مرحله نیمه نهایی شدند، در حالی به مصاف قطر می روند که برای نخستین بار موفق شده اند به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کنند و از این بابت روحیه مناسبی دارند.

در آن سوی میدان، قطر که اکثریت قریب با اتفاق کارشناسان این تیم را قهرمان آسیا در این دوره می دانند و در سال ۲۰۱۵ نیز میزبان مسابقه های هندبال قهرمانی جهان است با به تابعیت در آوردن بازیکنان مطرح جهان تیم قدرتمند ساخته و بدون شک علاوه بر قهرمانی در آسیا، برای حضور موفق در مسابقه های قهرمانی جهان نیز برنامه ریزی کرده است.

قطری ها که با ۵ پیروزی متوالی گام به مرحله نیمه نهایی گذاشته اند، پیش از آغاز شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، میزبان تورنمنتی چهارجانبه بودند و در این رقابت ها با نتیجه ۲۸ بر ۱۸ بر تیم ایران غلبه کردند.

تیم ملی هندبال ایران در شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، بر خلاف دوره قبلی در عربستان سعودی که ۷ بازیکن اصلی خود را به دلایل مختلف به همراه نداشت و به مقامی بهتر از پنجم نرسید، اینبار با قدرت گام به رقابت ها گذاشت و جهانی شد.

تنها بازیکن مطرحی که تیم ملی هندبال ایران را در بحرین همراهی نکرده، ایمان جمالی است. گفته می شود این لژیونر ایرانی که در باشگاه های مجارستان عضویت دارد به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی ایران نبوده است.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین را تیم های بحرین و امارات عربی متحده در ساعت ۱۹: ۳۰ امروز (سه شنبه) برگزار می کنند.

تیم ملی هندبال ایران یکشنبه شب با تساوی ۳۰ بر ۳۰ مقابل بحرین در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، بدون قبول شکست در این رقابت ها برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کرد تا هندبالیست های غیور کشورمان که کمتر توجه رسانه ها به آنان جلب می شود، در ادامه راهیابی تیم های ورزشی کشورمان به مسابقه های جهانی، آنان نیز برای ایران افتخارآفرینی کنند.

هندبالیست های کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود در این مسابقه ها نیز مقابل کره جنوبی قهرمان ۹ دوره آسیا و پرافتخارترین تیم قاره کهن به تساوی ۲۴ بر ۲۴ رسیدند، در مصاف با عربستان سعودی نیز به تساوی ۲۲ بر ۲۲ رضایت دادند و مقابل چین و ازبکستان به ترتیب با نتایج ۳۴ بر ۲۷ و ۵۴ بر ۲۲ پیروز شدند.

شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ۵ تا ۱۷ بهمن ماه با شرکت ۱۲ تیم در دو گروه در شهر منامه پایتخت کشور بحرین جریان دارد.

در گروه نخست این رقابت ها، تیم های ایران، ازبکستان، کره جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور داشتند.

از هر گروه، دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و دیدارهای نیمه نهایی امروز (سه شنبه) و دیدار نهایی روز ۱۷ بهمن ماه برگزار می شود.

سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات هندبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در قطر صعود می کنند.

با توجه به اینکه تیم قطر توانسته است به مرحله نیمه نهایی صعود کند، به دلیل میزبانی مسابقه های جهانی، سه تیم دیگری که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند نیز به مسابقه های قهرمانی مردان جهان راه یافته اند.