به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، بی شک حنیف عمران زاده یکی از مهره های کلیدی امیر قلعه نویی در بازی های لیگ و حذفی به شمار می آید. در ایامی که مهاجمین استقلال ضعف گلزنی داشتند حنیف گل های سه امتیازی فراوانی برای تیمش به ثمر رساند تا حالا انتظار هواداران از او زیاد شود. اما عمران زاده می گوید که دوست ندارد مهاجم شود و در خط دفاع خیلی راحت تر است. گفتگو با حنیف عمران زاده را بخوانید:

* از جدایی مهره های کلیدی شروع کنیم، این مسئله به ضرر استقلال نیست؟

- حالا دیگه قسمت بوده این بازیکنان از استقلال جدا شوند. هر بازیکنی صلاح خودش را بهتر می داند. امیدوارم آنها در تیم های جدیدشان موفق شوند. اما کادر فنی استقلال به خصوص آقای قلعه نویی بسیار باهوش هستند و می دانند برای پر کردن جای خالی بازیکنان جدا شده چه کار باید بکنند. فعلا هم شرایط استقلال خوب است و اگر خدا بخواهد در پایان فصل قهرمان خواهیم شد.

* چرا دیگر کمتر گل می زنی؟

- من کم گل می زنم؟ پس کی بود در بازی قبلی گل زد؟

* اما خیلی ها می گویند آن توپ فقط روی سر تو ساییده شد؟

- ببخشید، اگر توپ روی سر ساییده شود گل محسوب نمی شود؟ ! خب توپ به سرم سایید و توی دروازه رفت. در بازی قبلی من گل زدم. نمی دانم شما به چی گل می گویید؟ ! واقعا تعجب می کنم.

* اکثر ضربات ایستگاهی را هم روی سر تو ارسال می کنند؟

- وظیفه من در وهله اول دفاع است. اما هنگام ضربات کاشته به خط حمله اضافه می شوم و اگر فرصتی برایم مهیا شود از این کاشته ها به نحواحسن استفاده می کنم.

* اما الان انتظارات از تو بالا رفته و همه در هر بازی منتظر گلزنی حنیف عمران زاده هستند؟

- گفتم که وظیفه اولم دفاع کردن است و در صورت نیاز به خط حمله اضافه می شوم.

* بهتر نیست کلا پستت را عوض کنی و مهاجم شوی؟

- خیر، من در پست خودم در خط دفاع خیلی راحت ترم. خوشبختانه مهاجمین خوبی داریم که همگی جزو فورواردهای بزرگ لیگ به شمار می روند. آنها وظیفه شان را به بهترین نحو انجام می دهند و نیازی نیست من تغییر پست بدهم و مهاجم بشوم.

* اما واقعا شم گلزنی ات بالاست؟

- ببینید در استقلال همه هدف ها مشخص است. ما در تمرینات روی ضربات کاشته زیاد کار می کنیم. بعضی وقت ها این ضربات روی سر من و بعضی اوقات روی سر امیرحسین ارسال می شود. هر بازیکنی می داند باید چه کار کند و کجا باید بایستد.

* با پژمان منتظری در تماس هستی؟

- با پژمان دو سه روز پیش از طریق وی چت ارتباط برقرار کردم. واقعا جایش در بین ما خالی است. هر از چند گاهی حالش را می پرسم. امیدوارم او در تیم جدیدش موفق باشد.

* با واریز یک میلیارد پول به حساب آندو او هم از استقلال نرفت؟

- واقعا خوشحال شدم که آندو ما را تنها گذاشت. چرا که بازیکن خیلی خوبی است. تیموریان در روند تیم نقش خیلی پررنگی دارد.

* ارسال هایش هم برای تو حرف ندارد؟

- واقعا همینطور است که می گویید. تاکنون که پاس ها و ارسال هایش خیلی برای من خوب بوده. آندو نقش زیادی در گلزنی هایم داشته.

* راستی شنیدی ماشین پرسپولیسی ها قلابی از آب درآمده؟

- این موضوع چه ربطی به من دارد؟ ! من بازیکن پرسپولیس نیستم که بخواهم در خصوص وضعیت تیم حرف بزنم. این مسائل به خودشان ربط دارد.

* اما وضعیت رقیب تان اصلا خوب نیست؟

- آنها در جدول رقیب ما هستند و اگرنه در خارج از میدان و جدول با بازیکنانشان دوست و رفیقیم. ما هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم. تعدادی از پرسپولیسی ها جزو بهترین دوستانم به شمار می روند. برای همین از این که آنها دچار چنین مشکلاتی شدند ناراحتم. امیدوارم هر چه زودتر دوستان پرسپولیسی ام از این مشکلات نجات پیدا کنند تا فکرشان آرام شود.

* دوست داشتی در جام حذفی به پرسپولیس می خوردید؟

- خیر، اصلا.

* چرا؟

- اگر در این میان به هم می خوردیم شاید ما برنده می شدیم یا شاید هم پرسپولیس، استقلال را حذف می کرد. بنابراین شاید اتفاقاتی در بازی رخ می داد که برای میلیون ها هوادار پرسپولیس یا طرفداران بی شمار استقلال جلوه خوبی نداشت. به همین دلیل و برای این که هوادارانمان را ناراحت و پراسترس نکنیم دوست نداشتم دو تیم در جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند.

* راستی شنیدی استقلالی ها قصد دارند از کی روش شکایت کنند؟

- در این مورد من چه نظری می توانم داشته باشم؟ حرفی ندارم بزنم.

* فشردگی لیگ به ضرر بازیکنان نبوده؟

- صددرصد بازیکنان اذیت شدند. انشاءا… روند در آینده بهتر شود و شرایط طوری شود که برای تمام لیگ ها مثمرثمر باشد.

* در بازی سه شنبه می توانی ادینهو را مهار کنی؟

- پست ادینهو به من نمی خورد که بخواهم او را مهار کنم. باید هافبک ها این بازیکن را مهار کنند. گلی که ادینهو در بازی قبلی به ما زد هم روی اتفاقات فوتبال به ثمر رسید وگرنه نمی توانست به استقلال گل بزند.

* مس کرمان را می برید؟

- می بریم؟ ! باید ببریم. شرایط تیم به قدری خوب است که اصلا روی اما و اگر حساب نمی کنیم. استقلال در جام حذفی شانس اول قهرمانی است و ما هدفمان قطعا شکست مس است.