به گزارش پارس به نقل از شبکه ایران، حسین ماهینی کلا پسر خوبی است. بی حاشیه، کمرو و صاف و ساده. در تمام این یک سال و نیمی که در پرسپولیس بوده نه مصاحبه ای جنجالی کرده نه حرفی زده که او را زیر سوال ببرند. حتی وقتی به عنوان بازیکن ملی پوش نیمکت نشین شده باز هم حرفی نزده. درباره فوتبالش هم حرف و حدیث هایی بوده اما بعید است کروش او را به برزیل نبرد. در این میان برخی می گویند با ادامه مصدومیت های خسرو حیدری، ماهینی مدافع راست فیکس تیم ملی در جام جهانی است اما شماره ۱۳ قرمزها که در هر دو شماره تلفنش کلی عدد ۱۳ به چشم می خورد صادقانه می گوید برای سلامتی خسرو دعا می کند. بعد از تمرین دیروز صبح پرسپولیس درباره شرایط تیم، مسائل مالی و… با ماهینی حرف زدیم.
چرا صدایت اینقدر خسته است؟

تمرین بودیم. تازه آمده ام خانه.

تمرین که سبک بود. از اوضاع و احوال پرسپولیس چه خبر؟

سلامتی. پرسپولیس هم خوب است. بد نیست.

این « بد نیست» را یکجوری گفتی؟

دیگر همه صحبت ها شده. من چه بگویم؟

فعلا از چیزهای بد فاصله بگیریم و به چیزهای خوب بپردازیم. بعد از بازی با سپاهان عکسی از شما منتشر شد که خلعتبری پریده بغل تو و مشت کرده اید رو به دوربین ها. انگار از این برد خیلی خوشحالید؟
بله دیگر، بعد از ۴،۵ بازی با یکسری فشارهایی که به ما وارد شده بود نتیجه گرفتیم. در این مدت صحبت هایی درباره ما کرده بودند و می گفتند پولکی هستیم. این به ما خیلی فشار آورد و همقسم شدیم تا هر طور شده سپاهان را ببریم که همینطور هم شد و چسبیدیم به بالای جدول.

خیلی ها می گویند این بازی بهترین بازی پرسپولیس در فصل بود. قبول داری؟

من هم فکر می کنم یکی از بازی های خوب ما در این فصل بود. ما تصمیم گرفته بودیم سه امتیاز را بگیریم. ۲گل زدیم، سه، چهار گل دیگر هم می توانستیم بزنیم که متاسفانه موقعیت ها هدر رفت.

حالا دلیل اصلی این خوب بازی کردن چه بود؟ فقط انگیزه بود یا درک موقعیت جدول یا پاداش خوبی که قولش را داده بودند؟

نه، پاداش که اصلا چون ما امسال در بحث مالی اصلا چیزی نداشته ایم که بعدا درباره اش حرف بزنیم. بازی خوب ما ربطی به پاداش نداشت. ما می خواستیم برای خودمان و هواداران بازی کنیم چون آنها چند هفته ناراحت بودند.

خیلی ها می گویند پرسپولیس روی کاغذ شانس اول قهرمانی است اما فکر نمی کنی بازی با تیم های پایین جدولی سخت باشد؟

خب ما کلا دیگر در لیگ بازی آسانی نداریم. درست است که بالای جدولی ها برای سهمیه یا قهرمانی بازی می کنند اما پایین جدولی ها هم می خواهند سقوط نکنند و همین بازی های ما را سخت می کند. با این حال فکر می کنم کار ما نسبت به بقیه مدعیان یک مقدار راحت تر باشد چون مدعیان دقیقا با هم بازی دارند. در کل فکر می کنم بازی های ۵ هفته پایانی خیلی جذاب و پرهیجان خواهد شد.

خودت فکر می کنی پرسپولیس چند درصد شانس قهرمانی دارد؟

من فکر می کنم شانس ما، استقلال و فولاد برای قهرمانی بیشتر از بقیه مدعیان است و اینها مثلث قهرمانی را تشکیل می دهند اما نمی توانم درصد بگویم.

برسیم به خودت. چرا امسال اینقدر کم نفوذ می کنی و پاس گل کم داده ای؟

خب خودتان می بینید تیم هایی که مقابل ما بازی می کنند کلا بازی را می بندند و همه شان یاد گرفته اند آنقدر دفاعی کار کنند تا هیچ روزنه ای باز نماند. ما مدافعان کناری پرسپولیس هم بیشتر در زمین خودمان می مانیم و دفاع می کنیم و به همین خاطر آمار گل خورده تیم مان اینقدر پایین است.

علی دایی می گوید نفوذ نکنید یا خودتان می ترسید جلو بروید و پشت تان خالی بماند؟

علی آقا هم می گوید اما واقعا بعضی مواقع نمی شود جلو رفت.

اما تو در ذوب آهن و تیم ملی مدافع رونده ای بودی که بیشتر به خاطر نفوذهایت سر زبان ها افتادی؟

درست است اما اینجا در پرسپولیس شرایط فرق می کند. ما به خاطر همین ماندن در زمین خودی آمار گل خورده پایینی داریم ضمن اینکه ۴،۵ نفر خط حمله مان اینقدر خوب هستند که نیازی نیست ما نفوذ کنیم و فقط باید آنها را پوشش بدهیم. حالا برخی می گویند حسین چرا نسبت به نیم فصل اول لیگ قبلی اینقدر کم نفوذ می کنی اما نمی دانند که من پارسال پیستون راست بودم چون ۲-۵-۳ بازی می کردیم و می توانستم بیشتر در حمله باشم. خیلی ها می گویند حسین نسبت به پارسال افت کرده اما من پارسال پیستون راست بودم و امسال دفاع راست در خط دفاع ۴ نفره.

البته درستش هم همین است که دفاع راست باید اولویت را در دفاع بگذارد اما اینجا همه از شما سانتر خوب می خواهند و پاس گل.

دقیقا همین است اما شما از هر بازیکن یا مربی که بپرسید می گوید دفاع کناری باید ۷۰ درصد در دفاع باشد و ۳۰ درصد در حمله. این یک قانون است که نوشته شده.

بگذریم. امسال تو در دو دربی رفت و برگشت به یکباره نیمکت نشین شدی و صدایت هم در نیامد.

من پارسال دربی هایم را بازی کرده بودم و مشکلی از این بابت نبود. من نیم فصل اول مصدوم شدم و یک روز قبل از دربی به تمرین رسیدم و طبیعی بود که به بازی نرسم اما در دور برگشت همه بازی ها را فیکس بودم. مقابل فولاد قبل از دربی هم خوب کار کردم و یک توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدم اما یکهو در دربی بازی نکردم و ناراحت هم بودم. با این حال من فقط منافع تیم را در نظر گرفتم و کوچکترین اعتراضی هم نداشتم. حتی یک مصاحبه هم نکردم. با اینکه برایم سخت بود یک کلمه هم نگفتم تا وارد حاشیه شوم چون موفقیت تیم برایم ارزش داشت. الان هم اگر در همین ۵ بازی باقیمانده نیمکت نشین باشم باز هم دوست دارم تیمم موفق باشد.

بعد از بازی های اخیر و هرچه به جام جهانی نزدیک می شویم گمانه زنی ها درباره ترکیب تیم ملی بیشتر می شود. برخی می گویند تو حتما به جام جهانی می روی و بازی هم می کنی اما برخی دیگر هم معتقدند با شرایط فعلی ات نباید به جام جهانی بروی.

آمار من و سبقه و سابقه من مشخص است و همین گویای همه چیز هست. من یکی دو سال نیست که در لیگ هستم. ۹ سال است در لیگ برتر بازی می کنم و سه سال هم هست عضو تیم ملی بوده ام. خدا را شکر از وقتی کروش سرمربی تیم ملی شده در تمام اردوها بوده ام و یک اردو هم نبوده که من دعوت نشوم. بازی ملی هم داشته ام اما یکسری شیطنت می کنند. ما خودمان در این فوتبال هستیم و می دانیم چه اتفاقاتی می افتد اما من تلاش خودم را به کار می گیرم و دعای خیر پدر و مادرم هم همیشه همراهم بوده. اگر به جایی رسیده ام دلیلش همین دعای خیر بوده و اینکه برخی در حقم لطف داشته اند اما یکسری هم شیطنت می کنند که می دانم برای چه کسی و به چه خاطر است اما آن بالای سری به همه چیز واقف است و خودش می داند چه کار کند.

پس به حضور در جام جهانی امید داری؟

صددرصد. من در این چند هفته اخیر تمریناتم را بیشتر کرده ام تا حتما نظر کروش را جلب کنم.

با ادامه مصدومیت های خسرو و پولادی خیلی ها می گویند…

برای فوتبالیست مصدومیت بدترین اتفاق ممکن است. خسرو قبلا هم از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده بود و خیلی بد است که دوباره از همان ناحیه آسیب دیده. خسرو بازیکن بزرگی است و مهره ای کلیدی برای تیم ملی به حساب می آید. همه دوست دارند او برگردد و من هم برای بهبودی اش دعا می کنم.

اما با ادامه مصدومیت او، شانس تو برای بازی در جام جهانی خیلی بیشتر می شود؟

اصلا من بد هیچ کس را نمی خواهم و در این چند ساله اینطور نبوده که من با کسی مشکل داشته باشم یا کوچکترین حاشیه ای برایم به وجود بیاید. همیشه سرم توی کار خودم بوده. سرم را انداخته ام پایین و کار خودم را کرده ام…

پس برایت تیتر می زنیم پسر خوب بوشهر.

(می خندد) واقعا راست می گویم. من همیشه کار خودم را کرده ام و دنبال زیرآب زنی هم نبوده ام. آنهایی هم که دنبال تخریب من هستند را واگذار می کنم به خدا چون او بوده که به من لطف داشته و این نعمت ها را به من داده. من هم هر چه دارم از این فوتبال دارم و این را هیچ وقت فراموش نمی کنم.

تو در بازی فولاد دو صحنه مهم داشتی؛ یکی گل مساوی فولاد که معلوم نشد چرا خوابیدی جلوی توپ و بعد هم آن ضربه پنالتی عجیب. آیا در این دو صحنه مسائل و مشکلات مالی باعث شده بود تمرکز نداشته باشی؟

نه اصلا. من در آن صحنه گل وقتی بختیار شوت زد خودم را پرت کردم جلوی توپ.

یعنی فکر کردی بختیار زمینی شوت می زند؟

بله دقیقا. بعدش هم دیدید توپ را جایی زد که عنکبوت تار می بندد. تازه اینطور نبود که بختیار یار من باشد. ما در صحنه کرنر من تو من کرده بودیم اما لحظه ای که دیدم بختیار می خواهد شوت بزند خودم را پرت کردم جلوی توپ که متاسفانه فایده ای نداشت.

پنالتی ها را چرا اینقدر بد زدید؟ تو که پارسال پنالتی زن اول تیم بودی؟

من و قاسم و محمدرضا در تمرین بهترین پنالتی زن ها بودیم و خیلی هم کار کرده بودیم اما آن شرایط پیش آمد و بد ضربه زدیم. اتفاقا خود من در فینال جام حذفی پارسال پنالتی ام را خیلی خوب زدم. قبل از آن هم در بازی داماش در جام حذفی پنالتی را گل کرده بودم. همانطور که خودتان گفتید پنالتی زن اول تیم بودم و ۶ گل هم زدم اما واقعا این بار خیلی بد زدم.

تمرکز نداشتی یا جو ورزشگاه باعث شد تمرکزت را از دست بدهی؟

نه تمرکز هم کردم، فقط هر سه نفرمان خیلی بد زدیم. ربطی هم به جو ورزشگاه نداشت.

در بازی های اول که خلعتبری آمده بود با تو خیلی همکاری می کرد و گفتیم تو هم با آمدن او راه می افتی اما در ادامه کمتر این مساله را دیدیم تا همین بازی سپاهان که یک و دوی تان تو را با رحمان احمدی تک به تک کرد.

خب من و محمدرضا در ذوب آهن و تیم ملی هم با هم بوده ایم و همدیگر را خوب می شناسیم اما ان شاءا… از بازی های بعد سعی می کنیم همکاری مان بیشتر شود.

برسیم به بحث شیرین مشکلات مالی. یکی از همبازی هایت مصاحبه کرده و گفته بود کرایه خانه ات را نداری بدهی و خودت هم گفته بودی ۱۵ درصد قراردادت را گرفته ای. درست است؟

ببینید شاید من اگر این حرف ها را بزنم کسی باورش نشود اما خودتان می توانید از آقای رویانیان، شیرینی یا هر کسی که در راس کار است بپرسید. اما شاید برایتان جالب باشد که من تا نیم فصل که قهرمان شدیم حتی یک هزار تومانی هم نگرفته بودم…

از فصل قبل چطور؟ تو هم مثل برخی بازیکنان از فصل قبل طلب داری؟

نه، فصل قبل را تسویه کرده بودند. برخی بازیکنان مثل محمد نوری از فصل قبل طلبکارند اما اول قرار بود با ما برج ۲ تسویه حساب کنند که با دو سه ماه تاخیر این اتفاق افتاد.

پس تا نیم فصل هیچ پولی نگرفته بودی؟

باور کنید یک هزار تومانی هم نگرفتم.

پاداش بردها چطور؟

پاداش ها را می گرفتیم اما از پول قرارداد خبری نبود. من می گویم یک هزار تومانی نگرفتم یعنی صفر درصد. تا الان که ۵ بازی تا انتهای فصل مانده هم فقط ۱۵ درصد قراردادم را گرفته ام آن هم در سه نوبت.

از این ماشین های مورددار هم گرفتی؟

یک ماشین ۱۰۰ میلیونی گرفتم که بخشی از همان ۱۵ درصد است که آن را هم دادم به پدرم و خدا را شکر مثل محسن بنگر نفروختم که مشکلی برایم درست شود.

مشکل کرایه خانه ات صحت داشت؟

چون خیلی کم پول گرفته ام از طریق یکی از دوستان دنبال گرفتن یک وام ۵۰ میلیون تومانی هستم تا زندگی ام را بچرخانم و البته کرایه خانه ام که یک ماه عقب افتاده را بدهم. اتفاقا صاحبخانه مان با من در یک طبقه هستیم و او در واحد روبرویی زندگی می کند. من به خاطر اینکه نمی خواهم با او رودررو بشوم از چشمی نگاه می کنم که نباشد و راحت بروم سر تمرین.

حالا مدیریت جدید قولی به شما داده که مشکل تان را حل کند؟

فعلا که هیچ خبری نیست و فقط می گویند درست می شود.

فکر می کنی اگر تا بازی فجر حل نشود روی شرایط تیم تاثیر می گذارد یا در آن بازی هم مثل بازی با سپاهان با انگیزه کار می کنید؟

خب صددرصد تاثیر می گذارد. ما در بازی با سپاهان می خواستیم نشان بدهیم پولکی و بی غیرت نیستیم. همه دیدند که چقدر خوب بازی کردیم و همه در مصاحبه های شان روی این نکته تاکید داشتند.

اما هنوز خیلی ها می گویند آن اعتصاب قبل از دربی اشتباه بوده چون اگر استقلال را می بردید وضعیت کلا فرق می کرد؟

من فکر می کنم خیلی قبل تر از آن می خواستیم تمرین نکنیم چون به ما یک چک داده بودند که دقیقا همان روز موعد وصولش بود. ما هم روی حساب همان چک ها وسیله خریده و روی آن چک ها حساب باز کرده بودیم. روز موعود از ساعت ۹ صبح با بانک تماس می گرفتیم که آیا پول به حساب آمده یا نه اما هر چه منتظر شدیم خبری نشد. ما هم با علی آقا صحبت کردیم و قرار شد تمرین نکنیم. تازه این اتفاق در حالی افتاد که از دو ماه قبلش به ما گفته بودند پول می دهند و مدام امروز و فردا می کردند اما می بینید که تا الان خبری نشده.