به گزارش پارس به نقل از گل، علی کریمی صاحب یک رکورد عجیب و تقریبا منحصر به فرد در فوتبال ایران است. بر خلاف بازیکنانی مثل هاشم بیگ زاده که در این چند سال بیشترین جام ممکن را در فوتبال ایران با تیم هایشان درو کردند، شماره هشت محبوب قرمزهای ایران (استیل آذین، پرسپولیس و تراکتور) پس از بازگشت از خارج هرگز هیچ جامی را در کشورمان کاسب نبود. نه با استیل آذین به این مهم رسید و نه با پرسپولیس. البته فصل قبل به یک قدمی شکستن این رکورد رسید اما در فینال دراماتیک وار مقابل سپاهان شکست را با قرمزها به جان خرید تا از تالم این باخت با فوتبال وداعی دو هفته ای داشته باشد.

آیا کریمی سرانجام در فوتبال ما با تیم متبوعش جامی را بالا می برد؟ جواب این سوال تا حدودی امروز در ورزشگاه یادگار امام مشخص می شود.

قرمزهای تبریز شانس چندان زیادی را برای قهرمانی در لیگ سیزدهم ندارند اما با دو پیروزی می توانند برای اولین بار در چند دهه اخیر، قهرمان جام حذفی شوند. اگر فردا تراکتور موفق به شکست فولاد شود آن وقت باز هم پای کریمی و یارانش به فینال باز می شود و چه بسا اینگونه رکورد جام نگرفتن های اقای شماره هشت بشکند.

مسیر پیش روی تراکتور برای قهرمانی بسیار هموارتر از فولاد است. چرا که در بازی فردا آنها میزبان هستند و قطعا بازی در زمین تبریز امتیاز مهمی برای آنان به حساب می آید.

اگر تراکتور و کریمی به فینال صعود کردند آن وقت به احتمال بسیار زیاد باید با استقلال رو به رو شوند. محل انجام بازی فینال هم طبق قرعه مشخص خواهد شد که در هر صورت تراکتور خیل عظیم هوادارانش را در اختیار دارد، اگر در تبریز باشد که قطعا بالای ۸۰ هزار نفر در هر صورتی به ورزشگاه می آیند حتی اگر از آسمان عوض برف، سنگ ببارد.

اگر محل بازی در تهران هم باشد باز هم آذری ها قادرند نصف ورزشگاه را پر کنند. (آنها در طول چند فصل گذشته بارها این کار را انجام دادند) البته در صورت صعود مس به فینال کار آنها به مراتب ساده تر از قبل خواهد بود.

از این رو می شود بازی امروز تراکتور و فولاد را یک مصاف خاص برای کریمی قلمداد کرد. او می خواهد طلسم جام نگرفتن را بشکند و جام حذفی میانبری ایده آل است برای او و تیمش.