به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آندرانیک تیموریان که با وجود پیشنهاد ۱.۸ میلیون دلاری اش از الاهلی قطر تصمیم گرفت در ادامه لیگ استقلال را همراهی کند درباره تصمیمش، توقف استقلال برابر مس و لغو اردوی آماده سازی تیم ملی در آفریقای جنوبی صحبت کرد.

* بعد از دو، سه روز بحث سرانجام تصمیم گرفتی در استقلال بمانی. چه شد که با وجود پیشنهادی که داشتی به این نتیجه رسیدی؟

- اتفاق خاصی نیفتاد. من از الاهلی پیشنهاد بسیار خوبی داشتم. به خاطر پیشنهادی که مطرح شده بود، پس از صحبت با مسئولان الاهلی به قطر رفتم و در تست پزشکی باشگاه هم شرکت کردم. همزمان با حضورم در قطر دکتر فتح الله زاده با برادرم سرژیک صحبت کرد و گفت که ما حاضر نیستیم به راحتی رضایت نامه آندو را صادر کنیم بنابراین شما با آندو صحبت کن تا به استقلال برگردد. سرانجام این صحبت ها به این نتیجه رسیدم که به استقلال برگردم و در این شرایط سخت دست باشگاه و کادر فنی را خالی نکنم.

* وقتی در قطر حضور داشتی قلعه نویی به شدت از تو حمایت کرد و گفت که ما به آندو نیاز داریم. این صحبت ها چقدر در تصمیمت تاثیر داشت؟

- به هر حال وقتی قرار است تصمیم گرفته شود از جمیع جهات باید موضوع را بررسی کرد. به هر حال این صحبت ها هم در تصمیمم تاثیر داشت. کادر فنی، باشگاه، تیم و هواداران چهار دلیل من برای ماندن در استقلال بودند.

* بعد از محرومیتی که با آن مواجه شدید و هجمه ای که علیه ات به وجود آمد، خیلی ها معتقد بودند رفتنت به قطر به نوعی اعلام گلایه از وضعیتی است که برایت به وجود آمده است.

- در دو، سه هفته اخیر متاسفانه هجمه خیلی زیادی علیه ام به وجود آمد که حقم نبود. من در این چند هفته یک بار مصاحبه کردم و گفتم که فرم فوتبالی ام همین است. ۱۰ سال است که با این شیوه بازی می کنم، اما نمی دانم که چرا در این چند هفته به یکباره همه روی این موضوع زوم شدند. واقعیت این است که از رفتاری که با من شد ناراحت بودم، اما به روی خودم نیاوردم. به هر حال هر چه که بود گذشت.

* امروز هم برای اتفاقات بازی استقلال و ذوب آهن باید به کمیته انضباطی بروی.

- کمیته انضباطی من را دعوت کرده و من هم به این دعوت احترام می گذارم و برای این مجموعه و شخص آقای حسن زاده احترام زیادی قائلم. امروز حرفهایم را خواهم زد و درد دل هایم را خواهم گفت.

* استقلال دیروز برابر مس متوقف شد و با توجه به فشردگی رقابت ها و نزدیکی امتیازهای مدعیان کارتان برای قهرمانی دشوارتر شد. ادامه راه چطور می بینید؟

- فوتبال همین است. باید تا آخرین لحظه تلاش کنیم. مجموعه استقلال هدفی جز قهرمانی ندارند. با امید به خدا و حمایت و مدیریت تلاش کادر فنی بازیکن و البته حمایت هواداران می توانیم در ادامه راه نتایج خوبی بگیریم و هواداران را خوشحال کنیم.

* درباره هواداران این سوال هم وجود دارد که بعد از سفرت به قطر آنها ناراحت شدند و به این سفر واکنش نشان دادند.

- هواداران حق دارند که ناراحت شوند، اما واقعیت این است که من الان در کنارشان هستم و یکی از دلایل اصلی برگشتنم به استقلال همین هواداران بودند. اگر آنها از من ناراحت شدند باید بگویم زود قضاوت کردند.

* به عنوان آخرین سوال می خواهیم از تو درباره لغو اردوی آفریقای جنوبی بپرسیم. با این وضعیت خیلی ها از جمله کی روش امیدشان برای موفقیت در جام جهانی کمرنگ شده است.

- این چیزی نیست که در حیطه وظایف من باشد. من تنها یک بازیکن هستم و حاضرم به عنوان یک سرباز هر کاری که لازم باشد برای موفقیت تیم ملی انجام دهم، اما یک واقعیت وجود دارد و آن هم این است که هر چقدر تدارک بهتری ببینیم احتمال موفقیتمان در جام جهانی بیشتر می شود. امیدوارم تا آغاز جام جهانی تیم ملی به خوبی آماده رویارویی با بهترین تیم های دنیا شود.