به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های اسپانیا را به عنوان بهترین لیگ سال ۲۰۱۳ انتخاب کرد.


فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال فهرست برترین لیگ های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد که بر این اساس لالیگای اسپانیا برای چهارمین سال متوالی به عنوان بهترین لیگ جهان معرفی شد و لیگ برتر انگلیس در جایگاه دوم این رده بندی ایستاد.

لالیگای اسپانیا جایگاهی که در این رده بندی کسب کرد را مدیون عملکرد تیم های بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید است که در سال گذشته میلادی عملکرد خوبی داشتند. این لیگ از سال ۲۰۱۰ به طور مداوم عنوان بهترین لیگ جهان را به خود اختصاص داده است. لالیگا پیش از این در سال های ۲۰۰۰،۲۰۰۱،۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ عنوان بهترین لیگ سال را از آن خود کره بود.

عملکرد فوق العاده تیم های آلمانی از جمله بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا اما تغییری در جایگاه بوندس لیگا به وجود نیاورد و رقابت های سطح اول فوتبال آلمان پس از لالیگای اسپانیا و لیگ برتر انگلیس همچنان در جایگاه سوم رده بندی بهترین لیگ های فوتبال جهان قرار دارد.

لیگ برتر ایران هم با ۴۱۹ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در رده سی وهفتم این رده بندی ایستاده است. در قاره آسیا لیگ های کشورهای کره جنوبی، عربستان، ژاپن و چین بالاتر از لیگ کشورمان هستند.

فهرست ۱۰ لیگ برتر فوتبال جهان در مقایسه با جایگاه سال گذشته آنها به شرح زیر است:

۱- لالیگای اسپانیا ۱۱۵۵ امتیاز (بدون تغییر)

۲- لیگ برتر انگلیس ۱۱۲۸ امتیاز (۳ پله صعود)

۳- بوندس لیگای آلمان ۱۰۵۶ امتیاز (بدون تغییر)

۴- سری A ایتالیا ۹۲۷ امتیاز (بدون تغییر)

۵- سری A برزیل ۸۹۶ امتیاز (۳ پله سقوط)

۶- لیگ برتر آرژانتین ۸۶۸ امتیاز (بدون تغییر)

۷- لوشامپیونه فرانسه ۷۹۶ امتیاز (بدون تغییر)

۸- لیگ برتر روسیه ۷۳۹.۵ امتیاز (۱۱ پله صعود)

۹- لیگ برتر A کلمیبا ۷۲۲.۵ امتیاز (۱۲ پله صعود)

۱۰- لیگای رومانی ۷۲۱ امتیاز (۴ پله صعود)

فهرست بهترین لیگ های آسیایی هم به شرح زیر است:

۲۳- کِی لیگ کره جنوبی ۵۷۱.۵ امتیاز (۸ پله سقوط)

۲۴- لیگ حرفه ای عربستان ۵۱۹ امتیاز (۴ پله صعود)

۳۰- جی لیگ ژاپن (۳ پله سقوط)

۳۴- سوپرلیگ چین ۴۳۰.۵ امتیاز (۳۶ پله صعود)

۳۷- لیگ برتر ایران ۴۱۹ امتیاز (یک پله سقوط)