به گزارش پارس به نقل از نود، برخورد اول علی پروین برخورد بسیار موثر و خوبی بود. در واقع باید گفت مرد چشم تیله ای پرسپولیس و سلطان سرخها در بازگشت به عرصه تصمیم سازی آن هم به عنوان سرپرست و مدیرعامل قدم به قدم درست حرکت کرده است.

چشم تیله ای توهم توطئه ندارد

برخورد اول علی پروین برخورد بسیار موثر و خوبی بود. در واقع باید گفت مرد چشم تیله ای پرسپولیس و سلطان سرخها در بازگشت به عرصه تصمیم سازی آن هم به عنوان سرپرست و مدیرعامل قدم به قدم درست حرکت کرده است. چه آن روزهای اولی که گفتند لیدرهای پروین با لیدرهای دایی به مشکل برخورد می کنند و چه امروز پس از شکست پرسپولیس در اهواز و حذف از جام حذفی.

پروین از جنس فوتبال است. استخوانهایش را با فوتبال ساخته اند، او خاک فوتبال و چمن را خورده و پستی و بلندی های زیادی دیده است. در واقع علی آقا رفتاری کاملا فوتبالی از خود نشان د اده و جامعه سرخها را یک روز پس از شکست تلخ در کنار کارون آرام کرد.

فوتبال همین است، برد و باخت دارد، بالا و پایین دارد اگر فوتبالی به ماجرا نگاه نکنید امکان موفقیت ندارید! با احترام کامل به سردار رویانیان که کم زحمت نکشید باید امروز قیاسی داشت به تفاوت نگرش سلطان و سردار.

جام یا کار؟

شاید سلطان نتواند برخی اقدامات مدیریتی سردار را در بورس و… انجام دهد اما پروین قطعا می تواند با این نوع نگرش پرسپولیس را به جام برساند کاری که سردار نکرد و بعید هم بود که در صورت ادامه انجامش دهد. پرسپولیس در اهواز با همان تیمی که سردار بسته بود از جام حذفی، حذف شد. در واقع علی پروین خیلی ساده می توانست مدعی شود که این تیم او نیست (کاری که رویانیان پس از شکستهای تیم استیلی و حتی شکست سه بر صفر مقابل استقلال در جام حذفی انجام داد) اما علی آقا لحظه ای به این مسائل ورود نکرد چون می داند برای هوادار پرسپولیس تیم نه متعلق به کاشانی است، نه رویانیان، نه دایی، نه استیلی و نه پروین؛ تیم متعلق به هوادار است و بس!

قدم بعدی در قیاس مصاحبه علی سلطان با سردار سرخ ها به نگرش فوتبالی باز می گردد.

همه مقصر بودند جز پرسپولیس

تیم سردار، هر کجا به هر شکلی و با هر وضعیتی که می باخت زمین و زمان را مقصر شکست معرفی می کرد.

داور، قربانی اول بود.

پس از شکست از سپاهان قهرمانی قربانی شد! پس از شکست از همین فولاد دو هفته پیش جهانبازی مقصر شد. اگر همه اینها هم خوب بود قرعه کشی و فدراسیون و سازمان لیگ و… مقصر بودند! در واقع هیچ وقت پرسپولیس مقصر نبود! بازیکن یا سرمربی یا خود مدیر از منظر سردار هرگز تقصیری نداشتند و در نتیجه همه ارکان پرسپولیس همان کاری را می کردند که تا پیش از باخت انجام داده بودند و هرگز تحولی در این زمینه صورت نمی پذیرفت! این در حالی بود که باخت قبلی به فولاد به زعم برخی کارشناسان یک پنالتی روی شریفات هم گرفته نشده بود و برخی از کارشناسان هم معتقد بودند که افشین هند نکرده است (برعکس این نظرات هم وجود داشت)

این در حالی بود که پرسپولیس چه در بازی لیگ و چه در جام حذفی تقریبا از حریف خودش ضعیف تر بازی کرد و علل شکست را شاید باید در ساق پای بازیکنان میلیاردی که یک پنالتی بلد نیستند بزنند پیدا می کردند یا حتی شاید ترکیب و مهره چینی مربی!

شاید امروز اگر سردار بود چنین مواردی مصاحبه می شد. قرعه کشی خطی بوده (! ) چرا ما باید به فولاد برخورد کنیم (! ) چرا داور یک اوت اشتباه گرفت؟ چرا با احساس میلیونها پرسپولیسی بازی می کنید؟

توهم توطئه در بند بند مدیریت رویانیان که پلیس بوده است وجود داشت اما ریشه یابی شکست خیر!

پروین اما چنین گفت؛ هوادار مثل کوه پشت سر پرسپولیس بایستد؛ حتی بازیکنان بزرگ دنیا هم گاهی پنالتی خراب می کنند. من پشت سر دایی هستم و…

پروین مثل بسیاری از کارشناسان دیگر شاید در اعماق وجودش فهمیده که دهنوی نباید پنالتی اول را می زد. در واقع ارنج پنالتی زنان غلط بود. او فهمیده که پرسپولیس همه تلاش خود را انجام داد و در مقایسه با فولاد صدرنشین لیگ برتر خیلی هم بد کار نکرد و شاید حتی با اندکی شانس می توانست بازی را در ۹۰ دقیقه یا حتی در ۱۲۰ دقیقه ببرد! در واقع پرسپولیس این روزها خیلی هم بد نیست! در داربی هم پرسپولیس تیم برتر میدان بود.

در اهواز هم بد نبود. به واقع پرسپولیس بحران فنی زیادی ندارد و اگر بتواند خودش خودش را نقد کند و گناه را مدام تقصیر این و آن نیندازید معایبش را هم برطرف می کند و برای سال آینده شانس اول قهرمانی خواهد بود.

توهم توطئه

تفاوت درست همینجا بود.

پروین اوضاع را بحرانی نشان نداد دیگران را هم مقصر نکرد توهم پلیسی کم کاری را هم نداشت. او می داند پنالتی زدن برای سرخها همیشه سخت تر از رقباست چون اینها کوهی از فشار توقع تیفوسی های سرخ را با خود به پشت نقطه پنالتی می برند. اما حریف هیچگاه استرس مشابه به استرس پرسپولیس را ندارد.

پروین فوتبال را می شناسد. این تیم با سلطان جام می آورد چون او خودش سوهان روح سرخها نیست بلکه مسکن وآرام بخش آنهاست.