به گزارش پارس به نقل از ایسنا، استقلال تهران با تساوی یک بر یک برابر ذوب آهن متوقف اما به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان صدرنشین لیگ برتر شد.

دیدار استقلال و ذوب آهن از هفته بیست وچهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل ذوب آهن در این دیدار را محسن بیاتی نیا در دقیقه ۲۴ به ثمر رساند و برای استقلال هم حنیف عمران زاده در دقیقه ۸۶ گلزنی کرد.

در این دیدار ذوب آهن بسیار با برنامه تر و بهتر از میزبان بازی کرد و چندین بار تا آستانه باز کردن دروازه آبی پوشان پیش رفت اما به دلیل کم تجربگی نتوانست گل های بیشتری را به ثمر برساند.

گزارش نیمه اول:

در نیمه نخست توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت و ذوب آهنی ها بیشتر به دنبال استفاده از فضای میان مدافعان و هافبک های استقلال بودند و آبی پوشان نیز تلاش داشتند با ارسال از جناحین و ارسال پاس قطری از دفاع به حمله صاحب فرصت شوند با این حال حفظ توپ خوب دو تیم مانع از ایجاد فضای مناسب برای مهاجمان دو تیم می شد تا اینکه در دقیقه ۲۴ محسن بیاتی نیا در حالی که پشت محوطه جریمه استقلال به دلیل تعلل مدافعان آبی پوش صاحب توپ شده بود، وارد محوطه جریمه استقلال شد و با شوتی دیدنی دروازه این تیم را در حالی که مهدی رحمتی تنها نظاره گر بود، باز کرد.

بعد از این گل استقلال به بازی احساسی روی آورد و همین باعث شد تا آنها در اواخر بازی چند بار از غفلت مدافعان استقلال استفاده کنند و تا آستانه گلزنی پیش روند هرچند که کم تجربگی آنها مانع از فروپاشی دروازه آبی پوشان شد.

یکی از بهترین فرصت های این نیمه را ذوب آهنی ها در در دقیقه ۳۰ به دست آوردند. شوت سنگین قاسم حدادی فر از پشت محوطه جریمه استقلال با فاصله ای اندک راهی اوت شد.

در دقیقه پایانی نیمه نخست، تبریزی مهاجم ذوب آهن با فرار از کمند آفساید آبی پوشان، وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس رو به بیرون، میلاد غریبی را صاحب توپ کرد. میلاد غریبی که در دهانه دروازه استقلال بود، با یک پاس عرضی توپ را به بیاتی نیا سپرد که مهاجم ذوب آهن از سه قدمی دروازه توپ را به آسمان کوبید.

در دقیقه ۲+۴۵ یک خطا به سود آبی پوشان چسبیده به محوطه جریمه ذوب آهن اعلام شد که البته داور این دیدار نگذاشت که آبی پوشان از این فرصت استفاده کنند و سوت پایان بازی را به صدا درآورد. این کار او با اعتراض شدید بازیکنان استقلال روبه رو شد.

گزارش نیمه دوم:

در نیمه دوم بازی به همان روال نیمه نخست ادامه داشت. ذوب آهن به دنبال سرعت دادن به بازی و استفاده از فضای میان مدافعان و هافبک های استقلال بود و آبی پوشان چشم به ارسال ها داشتند.

در دقیقه ۵۰ ارسال یک توپ از سوی میلان میاتوویچ دروازه بان ذوب آهن برای میلاد غریبی با اشتباه عجیب عمران زاده همراه شد تا میلاد غریبی در شرایط تک به تک با رحمتی قرار بگیرد و شوت این بازیکن را رحمتی با جاگیری بسیار خوبش دفع کرد تا آبی پوشان متحمل گل دوم نشوند. اما این پایان کار نبود و غریبی در دقیقه ۵۳ روی یک ضربه کاشته هم شانسش را برای گلزنی باز کرد اما توپش راهی به دروازه پیدا نکرد.

تعداد پاس های اشتباه آبی پوشان بسیار زیاد بود و آنها توانایی بازیسازی را نداشتند تا اینکه در دقیقه ۶۱ نفوذ نیکبخت واحدی از جناح چپ برای آبی پوشان فرصتی ایده آل فراهم کرد. این بازیکن با یک پاس خوب صادقی را در موقعیت گل قرار داد اما مدافع پیش آمده آبی پوشان با یک شوت بی دقت توپ را به آسمان کوبید تا این فرصت مناسب از دست برود. پس از این فرصت بازی به سمت تعادل پیش رفت تا اینکه در دقیقه ۷۲ نفوذ خوب غریبی به عمق دفاع استقلال این بازیکن را در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد و او با یک پاس عرضی به اکبر ایمانی این

بازیکن را در دهانه دروازه آبی پوشان صاحب توپ کرد اما شوت بی دقت او با فاصله از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

در دقیقه ۸۴ استقلال می توانست با شوت محمد قاضی که از پشت محوطه جریمه زده بده بود، کار را به تساوی بکشاند اما واکنش دیدنی میاتوویچ مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد و تنها یک دقیقه لازم بود تا حنیف عمران زاده با یک ضربه سر تلاش کند دروازه ذوب آهن را باز کند اما باز هم میاتوویچ با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد. این کرنر ارسالی توسط تیموریان با ضربه سر عمران زاده همراه شد تا دروازه ذوب آهن باز شود و نتیجه این دیدار به تساوی یک بر یک کشیده شود. بازی در پایان با همین نتیجه به پایان رسید.

تعداد تماشاگر: ۳۰۰۰ نفر

تیم داوری: البرز حاجی پور، محمدرضا منصوری، سجاد طوری و حسن اکرمی.

کارت زرد: بیاتی نیا و عشوری از ذوب آهن.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری (مهرداد اولادی ۱۹) ، پژمان نوری، جی لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، آندرانیک تیموریان، آرش برهانی (ایمان باصفا ۷۵) ، محمد قاضی و تونی کاروالیو (نیکبخت واحدی ۴۵)

ترکیب ذوب آهن: میلان میاتوویچ، محمد صلصالی، کارلوس سانتوس، محمدرضا خانزاده، محسن ایران نژاد، سینا عشوری، اکبر ایمانی (اسماعیل فرهاد ۷۵) ، قاسم حدادی فر، مرتضی تبریزی، میلاد غریبی (سپهر حیدری ۸۵) و محسن بیاتی نیا