به گزارش پارس به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، علی پروین درباره جریمه ۲ میلیون تومانی علی دایی به خاطر بازی با فولاد خوزستان گفت: نمی دانم چرا از ابتدای فصل تا حالا مرتبا درباره آقای دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس احکامی صادر می شود. در آن بازی پرسپولیس با تصمیم داور از کسب امتیاز محروم شد و بسیاری از کارشناسان داوری گفتند که گل تیم فولاد مردود بوده و داور اشتباه کرده. آقای دایی نیز هیچ اظهارات توهین آمیز یا تندی نداشتند. بر اساس اخبار منتشره که حتی از تلویزیون هم پخش شد در آن بازی تماشاگران با پرتاب بطری به سمت سرمربی پرسپولیس به وی بی احترامی کرده و همچنین شعارهای زیادی علیه اعضای تیم پرسپولیس سر داده شد. چطور می شود که برای دایی و تیم فولاد جریمه یکسان در نظر گرفته شود. تماشاگران پرسپولیس در بازی با داماش در حالی که تماشاگران تیم مهمان ۸۵ دقیقه به مدافع ملی پوش پرسپولیس توهین کردند صبوری کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند و در ۵ دقیقه پایانی به خاطر تحریک تماشاگران تیم مقابل دقایقی کوتاه عکس العمل نشان دادند اما به ناحق از پرسپولیس یک امتیاز کسر شد اما از برخی تیم ها که تماشاگرانشان تخلفات بسیاری داشته اند امتیازی کسر نمی شود. آیا منصفانه است که برای دایی و تخلفات تیم حریف جریمه یکسانی در نظر گرفته شود.

سرمربی پرسپولیس که تیمش به خاطر اتفاقات داوری در دقایق پایانی و قبل از دربی بازنده میدان شد هرگز اعتراض آن چنانی و توهین آمیزی نداشته است، درست نیست که مرتبا و مکررا علیه سرمربی پرسپولیس حکم صادر شود. در فصل جاری مربیان برخی تیم های اعتراض هایی به تیم داوری داشته اند که بسیار تند و زننده بوده اما ما ندیدیم که احکامی علیه آنها صادر شود اما نمی دانم چرا امسال چندین و چند بار درباره سرمربی پرسپولیس احکامی مثل جریمه مالی، محرومیت یا تذکر از سوی فدراسیون فوتبال صادر شده است. من از آقای حسن زاده درخواست می کنم این پرونده را مجددا بررسی نماید و به همین منظور فردا با مسئولان کمیته انضباطی صحبت خواهم کرد و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهم داد.


علی پروین درباره محرومیت یک جلسه ای پیام صادقیان به خاطر بازی شهرآورد گفت: صحنه ای که صادقیان روی بازیکن حریف خطا کرد صحنه ای نبود که محرومیت به دنبال داشته باشد. بسیاری از کارشناسان داوری که مصاحبه هایشان در مطبوعات و خبرگزاری ها وجود دارد تاکید داشتند که یک کارت زرد کافی بوده چرا درباره صحنه ای که این همه شک و شبهه درباره دادن کارت زرد یا قرمز به بازیکن وجود داشته و بسیاری از کارشناسان صاحب نام تاکید به کافی بودن کارت زرد داشته اند محرومیت برای بازیکن پرسپولیس در نظر گرفته می شود. اگر این گونه باشد ما حاضریم چندین و چند صحنه خطای بازیکنان تیم های دیگر که بسیار شدیدتر از خطای صادقیان بوده را در اختیار کمیته محترم انضباطی قرار دهیم و از آنها سوال کنیم که چرا درباره آنها تصمیمی گرفته نشده و حکمی نیز صادر نشده است.


پروین در ادامه گفت: ما اهل جار و جنجال نیستیم بلکه به دنبال دفاع از حق تیم و هواداران بوده و این مسائل را در آرامش پیگیری می کنیم و اگر قانع نشویم نیز موضوعات را با هواداران در میان می گذاریم و برای دفاع از حق تیم نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست برای ما سوالات و ابهاماتی وجود دارد که آن را کمیته انضباطی در میان خواهیم گذاشت. ما درخواست بررسی مجدد این دو پرونده را داشته و بنده شخصا با آقای حسن زاده در این باره صحبت خواهم کرد تا ابهامات موجود برای ما برطرف شود.


پروین درباره بازی پرسپولیس و فولاد اهواز گفت: بنده تازه چند روزی است که مسئولیت قبول کرده ام و فعلا در حال بررسی مسائل هستم. امیدوارم تیم پرسپولیس که امسال عملکرد خوبی داشته در این بازی به برتری رسیده و به مرحله بعدی صعود کند و زمینه برای قهرمانی در جام حذفی فراهم شود. انشاالله تیم پرسپولیس دست پر به تهران برمی گردد و دل هواداران را شاد می کند. من امیدوارم فردا یک بازی جذاب و بدون حاشیه را شاهد بوده و برخی اتفاقات که در بازی قبلی رخ داد را شاهد نباشیم. فوتبال دوستان خوزستانی از قدیم احترام تیم های مقابل را نگه داشته و امیدوارم در بازی فردا نیز شاهد برخی اتفاقات حاشیه ای که در بازی قبلی رخ داد نباشیم.