به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رسول خادم در خصوص بازسازی سالن هفتم تیر تهران اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته تنها در زمان ۲۰ روز و با کمک جمعی از دوستداران به کشتی و با پیگیری های لازم انجام شد. سالن هفتم تیر بخشی از خاطرات کشتی کشور است و بسیاری از بزرگانی که ما امروز با نام آنها جام برگزار می کنیم در این سالن روی تشک رفتند و خاطرات آنها هنوز در اذهان مردم زنده است. این سالن باید برای کشتی ما حفظ شود.

وی افزود: کشتی ورزش ملی ماست و با توجه به جایگاهی که در کشتی جهان داریم باید استانداردهای برگزاری رقابت های ملی و بین المللی ما هم متفاوت باشد. با این وجود، شرایط هم اکنون در آن جایگاه مطلوب قرار ندارد و ما تازه در شروع راه هستیم و باید به طرف جلو حرکت کنیم و امیدوارم به تدریج نواقص موجود در کشتی را کم کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: اگر به کشتی به دید ورزش ملی نگاه می کنیم باید شیوه برگزاری مسابقات را به استانداردهای بین المللی مورد نظرمان برسانیم. این موضوع نیاز به پشتیبانی و تدارکات دارد اما با وجود محدودیت هایی که داشتیم سعی کردیم در این مدت کوتاه نگاه جدیدی به برگزاری مسابقات داشته باشیم و بهترین شیوه را اتخاذ کنیم.

خادم عنوان کرد: بدون شک شکیل کردن سالن های ورزشی در جذب تماشاگران موثر است و این موضوع می تواند در فضای اجتماعی و حتی اقتصادی کشور تأثیرگذار باشد و باید با شیوه های جدید علاقه مندان به کشتی را به سالن های کشتی برگردانیم.

وی در این باره که کشورهای خوبی به جام یادگار امام آمده اند و آیا می توان برای جام تختی نیز چنین انتظاری داشت، تصریح کرد: خدا را شکر امسال نسبت به سال های قبل خیلی شرایط بهتر بود و کشتی گیران داخلی هم وقتی قهرمانان خارجی را می بینند جدی تر به میدان می آیند و کادر فنی تیم ملی از ملی پوشان خود می خواهد با قدرت بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

خادم یادآور شد: با وجود این، سطح کیفی کار هنوز در نقطه مطلوب ما نیست و جام های یادگار امام (ره) و تختی باید در بین دو تورنمنت جهان قرار گیرند. این جایگاه باید برای کشتی ما به دست آید و در این راه نیاز به تعامل بین المللی و تدارکات پشتیبانی کشور داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در گذشته کشورهای مطرح در مسابقات حاضر نمی شدند، گفت: اجازه دهید در مورد گذشته صحبت نکنم. اگر برنامه ریزی بهتری داشته باشیم می توانیم نگاه کشتی جهان را به جام های خودمان معطوف کنیم و کشورهای دیگر به خصوص کشورهای صاحب کشتی را به حضور در تورنمنت های خودمان تشویق کنیم تا آنها ما را در برنامه های سالیانه فنی خود ببینند.

خادم در پاسخ به این سوال که چرا روس ها برای جام یادگار به ایران نیامدند، تصریح کرد: روس ها با احتیاطی ویژه هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی با کشتی ما برخورد می کنند. در حال حاضر شاهد فضایی متفاوت هستیم اما این انتظار تعامل را از روس ها داریم. باید این فضای تعاملی در کشتی روسیه به وجود بیاید. از طرفی با توجه به حضور کشورهای دیگر به خصوص گرجستان، مجارستان و اوکراین که قرار است تیم های خوبی را به جام تختی بیاورند بهتر دیدیم این کشتی گیران که اغلب آنها هم جوان بودند با توجه به فاصله کم این مسابقات تا جام تختی در تورنمنت داخلی خودمان شرکت کنند.

قهرمان سابق جهان و المپیک گفت: انتظار من از کشتی بالاست. احساسم این است که باید سطح توقع مان از کشتی را به اندازه ملی بالا ببریم و امیدوارم در آینده نیز شیب رشد کشتی نسبت به حال حاضر ادامه پیدا کند و هم از نظر کیفی و هم از نظر فنی سطح خود را از چیزی که در حال حاضر در آن قرار داریم، بالاتر ببریم.