به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد قاضی درباره پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل ذوب آهن، حرف و حدیث های باقیمانده از دربی ۷۸ و… صحبت های زیر را انجام داد.

**: درباره بازی با ذوب آهن چه صحبتی داری؟

بازی خوبی انجام دادیم، نیمه اول بهتر و سرحال بودیم اما نیمه دوم به خاطر شرایط روحی - روانی پس از بازی مقابل پرسپولیس بدنمان افت کرد. در مجموع خدا را شکر می کنم که ذوب آهن را شکست دادیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

**: پرسپولیس در لیگ شکست خورد و استقلال این فرصت را دارد که فاصله اش را با مدعیان بیشتر کند…

مقایسه کردن کار درستی نیست. هر تیمی جایگاه و شرایط خاص خودش را دارد. بازی های سختی در هفته های آینده پیش رو داریم. با ۲،۳ تیم بالای جدول بازی داریم که برای قهرمانی می جنگند و با ۲،۳ تیم پایین جدول که برای سقوط نکردن تلاش می کنند. شرایط جدول لیگ به گونه ای است که هر تیمی شکست بخورد افت می کند و هر تیمی ببرد شرایط بهتری خواهد داشت، بنابراین وضعیت برای همه تیم ها یکسان است.

**: اما استقلال موقعیت بهتری برای قهرمانی دارد.

همه چیز بستگی به دیدارهای آینده و تلاش ما دارد. برای رسیدن به این جایگاه زحمت زیادی کشیدیم و برای حفظ آن به تلاش دوچندانی احتیاج داریم.

**: بگذریم. چرا دربی کیفیت بالایی نداشت؟

در این مورد بحث های مختلفی وجود دارد. توجهی که به این بازی کرده بودند باعث ایجاد هیجان کاذب شد. هر بار که زمان دربی فرا می رسد چنین اتفاقاتی می افتد. دربی ۷۸ شرایط خاص خودش را داشت، ما صدر جدول بودیم و می خواستیم فاصله مان را با پرسپولیس بیشتر کنیم از سوی دیگر پرسپولیس نیاز به سه امتیاز داشت تا خودش را به بالای جدول برساند. ضمن اینکه به این مسئله باید توجه داشت که پیروزی یا شکست در دربی تا دو هفته پس از آن تبعات خاص خودش را دارد. با این حال هم ما و هم پرسپولیس برای برد به زمین آمده بودیم و من با صحبت هایی که درباره دربی می شود مخالفم.

**: پس چرا تماشاگران ناراضی بودند؟

اگر تیمی در دربی شکست بخورد باز هم تماشاگرانش ناراضی به خانه بر می گردند. هر تیمی اهدافی دارد که می خواهد در طول سال به آن برسد. از تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند تشکر می کنم ولی باید به اهداف باشگاه هم توجه کرد. برای رسیدن به این جایگاه خیلی تلاش کرده بودیم و مطمئنا هواداران اگر آخر فصل جام را بالای سر ما ببینند بیشتر خوشحال می شوند تا اینکه بخواهند به اتفاقات دربی بپردازند.

**: پرسپولیسی ها معتقد بودند استقلال برای مساوی به زمین آمده بود و همین مسئله باعث کیفیت پایین دربی شد.

این موضوع را قبول ندارم. پرسپولیس جز یک ضربه کاشته موقعیتی نداشت که می گویند بهتر بازی کرده اند. ما برای ۳ امتیاز به زمین آمده بودیم و اگر پرسپولیس را شکست می دادیم یکی از رقیبان مان را در لیگ کنار می گذاشتیم.

**: برخی اعتقاد دارند امیر قلعه نویی برای اینکه رکوردش شکسته نشود تیمش را با احتیاط به زمین فرستاد.

اگر این بازی را می بردیم همه" به به و چه چه" می کردند. هر مربی برای خودش تفکرات تاکتیکی دارد و ممکن است به چیزهایی فکر کند که افراد دیگر به آن فکر نمی کنند. خود ما ۳ امتیاز این دیدار را می خواستیم اما حواشی و حساسیت های زیادی برای این بازی ایجاد کرده بودند.

**: درباره خداحافظی سعید مظفری زاده از داوری چه صحبتی داری؟

مظفری زاده یکی از داوران خوب ما بود که هر زمانی قضاوت می کرد لذت می بردم. پس از پایان بازی با پرسپولیس وقتی دیدم پیراهنش را در آورده و روی آن نوشته « خدانگهدار» شوکه شدم. به او گفتم واقعا می خواهی از دنیای داوری خداحافظی کنی که گفت تصمیمم را گرفته ام. من اولین بازیکنی بودم که او را در آغوش گرفتم و از او تشکر کردم.

* **: برخی انتقاد می کنند که استقلال در یشتر دیدارهای خود با اختلاف یک گل پیروز می شود. این انتقاد را قبول داری؟

این حرف هم درست نیست. بازی های لیگ را چه ۱۰ بر صفر و یک بر صفر ببریم تنها سه امتیاز می گیریم. در مورد کیفیت بازی ها زمان زیادی لازم است که حرف بزنیم. با توجه به شرایط و حساسیت های موجود در لیگ خوب بازی و کارهای تاکتیکی را به خوبی اجرا کردیم. این مسئله را باید بگویم به تیمی جام می دهند که سه امتیاز بازی های لیگ را کسب کند نه اینکه بازی زیبا انجام دهد و امتیازی نگیرد.

**: از عملکردت در این فصل راضی بودی؟

در این مورد من نباید صحبت کنم و کارشناسان باید نظر دهند. همه هدف این است که تیم نتیجه بگیرد و من هم به اهدافی که سرمربی در ابتدای فصل صحبت کرده بود، برسم. ۷ بازی دیگر در لیگ داریم که این ۷ بازی برای ما حکم فینال را خواهد داشت.

**: در مورد بحث هایی که در خصوص قلیان کشیدن فوتبالیست ها مطرح می شود چه صحبتی داری؟

به مسائل شخصی دیگران نمی توانم ورود کنم.

**: قلعه نویی از جدایی جواد نکونام و منتظری ناراحت است، فکر می کنی چرا این بازیکنان از استقلال جدا شدند؟

نمی دانم. این مسائل به باشگاه و صحبت هایی که بین آنها و بازیکنان رد و بدل شده برمی گردد. در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد دیگران اظهارنظر کنم.

**: محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داد و با این شرایط به نظر می رسد برای گرفتن طلبت همچنان مشکل داشته باشی.

پیش از دربی رویانیان در تمرین استقلال حاضر شد و به من و حنیف عمران زاده گفت که پس از دربی جلسه ای می گذاریم تا طلب هایمان پرداخت شود. امیدوارم در جایگاه خود بماند و به وعده اش پس از چند ماه عمل کند.