به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همایش سلامت و زندگی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در هتل لاله برگزار شد و طی آن علی دوستی مهر، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران همچنین مهدی مهدوی کیا، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سفیران سلامت معرفی شدند.

در این مراسم دوستی مهر، مهدوی کیا و سعید مظفری زاده با دریافت لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه مراسم علی دوستی مهر در سخنان خود با بیان اینکه بزرگترین نعمت خداوند سلامتی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از مشکلات و مریضی ها در جامعه ما به دلیل خودخواهی ها و منیت هاست و بسیاری از معنویات در جامعه به فراموشی سپرده شده است. در صورتی که اگر دست به دست هم بدهیم و به خداوند و ائمه توکل کنیم بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف می شود و جامعه سالمی خواهیم داشت.

در ادامه فیلمی از وضعیت اسف بار کودکان و افراد گرسنه که نیاز شدیدی به غذا، مسکن و لباس داشتند پخش شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

همچنین در قسمت بعدی این مراسم فیلم خداحافظی سعید مظفری زاده از داوری در لیگ ایران در پایان داربی پخش شد و وی در صحبت هایی با ابراز خوشحالی برای حضور در این مراسم گفت: امیدوارم نعمت سلامت از طرف خداوند به مردم ارزانی شود چرا که آزادی و سلامتی بزرگترین نعمت های خداوند هستند.

پخش فیلم گلزنی های مهدوی کیا در تیم ملی و بوندسلیگای آلمان و همچنین زندگینامه ورزشی وی از ابتدای بازی در فوتبال تا خداحافظی پخش شد که بارها مورد تشویق حضار قرار گرفت.

مهدی مهدوی کیا در ابتدای سخنان خود ضمن درخواست از سعید مظفری زاده برای تجدید نظر در تصمیم خود و بازگشت به داوری اظهار کرد: « در طول این چند سال یکی از مهمترین سوالاتی که توسط خبرنگاران از من می شد این بود که بزرگترین آرزویت چیست که من می گفتم سلامتی چرا که این بزرگترین نعمت خداوند است و ما خیلی مواقع قدر آن را نمی دانیم. »

وی ادامه داد: « وقتی صحبت از سلامت می کنیم همه سریعا متوجه سلامت جسم می شوند که البته این خیلی مهم است اما سلامت روح و روان بسیار بااهمیت است. همچنین سلامت اجتماعی و اینکه در اجتماع چگونه با یکدیگر روابط برقرار کنیم نیز حائز اهمیت است. »

وی با توصیه به خانواده ها مبنی بر تشویق فرزندان خود به انجام فعالیت های ورزشی خاطرنشان کرد: « به اعتقاد من مادر همه بیماری ها چاقی است که متاسفانه در جامعه ما بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و لازم است که خانواده ها حتی المقدور سعی کنند کودکان و نوجوانان خود را از انجام بازی های کامپیوتری برحذر داشته و آنها را به انجام فعالیت های جسمانی تشویق کنند. »

سعید مظفری زاده نیز در حاشیه این همایش گفت: « مهدوی کیا همواره برای من در طول این سالیان قابل احترام بوده و بسیار او را دوست می دارم. او از جمله بازیکنان بسیار خوب و مودب فوتبال ماست و همیشه برای من" آقامهدی" است اما من تصمیم خود را گرفته ام و قصد ندارم دیگر به داوری ادامه دهم. »

وی تصریح کرد: « البته قصد دارم در حوزه های دیگر داوری به صورت مدرس و ناظر به جامعه فوتبال ایران خدمت کنم و جا دارد برای مهدوی کیا آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم که او از دست من ناراحت نباشد. »