به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، مدیریت محمد رویانیان هر چقدر هم که پر ایراد باشد و نقدهای زیادی نیز به نحوه مدیریت او وارد باشد با این حال هیچ زمانی را برای سورپرایز کردن هواداران از دست نمی دهد. این که او مدیری با نگاهی ایده آل است اتفاق خوبی برای فوتبال وطنی ما به شمار می رود.

هر چند نمی توان به رویکردهای مدیریتی او نمره قبولی داد و اکثر طرح های اقتصادی استاد تنها در حد تئوری باقی ماندند، اما چند اقدام بی نظیر او مانند دعوت از ستارگان میلان و برگزاری مراسم مختلف به بهانه های متفاوت باعث شده تا حداقل نزد هواداران برخلاف همکاران و کارمندان خود چهره ای نسبتا موجه و محبوب به شمار رود.

* سورپرایز شاهانه

یکی از خصلت های رویانیان در مدیریت فوتبالی علاقه شدید و پشتکار او برای آپدیت شدن در این عرصه است. رویانیان آنقدر در جمع آوری اطلاعات عمومی فوتبال پیشرفت داشته که حتی در این زمینه از مدیرانی به مراتب باسابقه تر از او در فوتبال جلو زده است. البته این موضوع رابطه مستقیمی با نگرش های بین المللی او دارد که از محاسن مدیرعامل پرسپولیس به شمار می رود.

رویانیان به خوبی می داند که هوادار از او به عنوان مدیرعامل یک تیم پرطرفدار چه می خواهد. از این رو همواره در چنته اتفاقاتی نو دارد تا دل هواداران پرسپولیس را با خود همسو کند. دعوت از میلان و برگزاری جشن ۵۰ سالگی پرسپولیس از همین دست اقدامات بود.

اما این بار به نظر هدف رویانیان بالاتر از این حرف هاست. مدیرعامل پرسپولیس پیش از کناره گیری اش اعلام کرده که قصد دارد تا رئال مادرید را با تمام ستارگانش به تهران بکشاند.

خبری مهم که شاید اگر مدیری به جز رویانیان آن را مخابره می کرد باورش سخت و حتی غیرممکن بود. اما با توجه به علاقمندی وافر مدیرعامل پرسپولیس به چنین اقداماتی به رغم محدودیت ها و ابزار ناکافی موجود نمی توان از بیخ این ادعای رویانیان را وتو کرد.

* رئال کی به تهران می آید

حضور احتمالی رئال مادرید قطعا مهم ترین اتفاق سال در تمامی عرصه ها در کشور ایران خواهد بود. اما برای تحقق این امر موانع بسیاری پیش روی محمد رویانیان و کارگروهش برای رسیدن به چنین هدفی قرار دارد.

اولین مانع به فشردگی رقابت های فوتبال در ماه های پیش رو از سال ۲۰۱۴ است. رئال که علاوه بر لالیگا باید در کوپا دل ری و چمپیونز لیگ به مصاف رقبایش برود، پس از پایان رقابت های باشگاهی نیز بازیکنان عموما ملی پوش خود را باید در اختیار تیم های ملی سایر کشورها قرار دهد که این امر عملا حضور این تیم را حداقل تا یکی دو ماه آخر سال ۲۰۱۴ میلادی غیرممکن خواهد کرد.

در همین راستا شنیده می شود که پرسپولیسی ها در نظر دارند تا در حاشیه تور آسیایی رئال مادرید پیش از آغاز فصل ۱۵-۲۰۱۴ لالیگا مقدمات حضور این تیم را در تهران و برای بازی با سرخپوشان فراهم آورند.

* ویزیت میلیونی سلاطین برنابئو

یکی از عمده ترین دغدغه های سرخپوشان برای حضور رئال مادرید درخواست مالی بسیار بالای این تیم اسپانیایی است. این در حالی است که اوضاع وخیم مالی پرسپولیس اجازه هر گونه مانور را در این زمینه از سران این باشگاه گرفته و از این رو تنها امیدواری رویانیان برای تحقق حضور رئالی ها بیش قدم شدن یک اسپانسر درست و درمان برای تقبل کردن درخواست ۴ میلیون دلار خواهد بود.

رقمی بسیار قابل توجه که البته در صورت حضور ستارگانی نظیر کریس رونالدو، گرت بیل، ایکر کاسیاس، دی ماریا، سرخیو راموس، کارلو آنجلوتی و البته زیدان بی تردید ارزشش را خواهد داشت.