به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حساس ترین بازی هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر انگلیس یکشنبه شب چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف منچستریونایتد می رود.

ژوزه مورینیو، سرمربی آبی پوشان لندن در نشست خبری قبل از بازی تاکید کرد که به منچستریونایتد احترام می گذارد، اما فقط به سه امتیاز این دیدار چشم دوخته است.

آقای" خاص" فوتبال جهان در نشست خبری اش یک حرکت خاص دیگر انجام داد. او در حالی که در حال صحبت کردن بود به یکباره صحبت هایش را قطع کرد تا با خبرنگاری که تازه از دوران درمان بیماری سرطان رهایی یافته بود دست بدهد و احوال او را جویا شود.

مورینیو گفت: ما برابر تیمی بازی می کنیم که قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس بوده است نه تیمی که الان با یازده امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در جایگاه هفتم قرار دارد. باید با این تفکر برابر منچستریونایتد به میدان برویم. من تجارب زیادی در جهان فوتبال دارم. دهها بازی بزرگ را انجام داده ام و در داربی های زیادی حضور داشتم. تیمی که در شرایط بدتری پا به داربی می گذارد قوی تر است، به همین خاطر معتقدم که بازی چلسی و منچستریونایتد یک بازی خاص و متفاوت با دیگر بازی ها است.

او افزود: وقتی به جدول رده بندی نگاه کنیم پی می بریم که سیتی اندوخته خوبی دارد. با این حال ما از آنها فاصله زیادی نداریم. لیورپول هم با توجه به این که در رقابت های اروپایی به میدان نمی رود شانس خوبی برای رقابت دارد. اما منچستریونایتد اختلاف زیادی با صدر جدول رده بندی دارد. با این حال ایمان دارم که شاگردان مویس تا پایان خواهند جنگید. رقابت در فصل جاری لیگ برتر انگلیس بسیار سخت است. حتی هدف اصلی تیم های بزرگ هم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است، چرا که حتی قرار گرفتن در چهار تیم نخست هم کار بسیار سختی است.

چلسی در فصل جابجایی زمستانی با نمانیا ماتیچ، هافبک ۲۵ ساله بنفیکا قرارداد امضاء کرد تا این بازیکن صربستانی بار دیگر به تیم سابقش چلسی برگردد. مورینیو درباره بازگشت ماتیچ گفت: ماتیچ در وقت مناسبی به چلسی بازگشت. او برای هماهنگ شدن با دیگر بازیکنان چلسی به شش ماه زمان نیاز دارد. این بازیکن ۲۵ ساله جزو برنامه های آینده من برای چلسی است. از این که او به تیم سابقش برگشته است، خوشحال هستم چرا که نیاز مبرمی به او داریم. ماتیچ یک بازیکن کامل است و بدون شک در آینده به توانایی های او نیاز خواهیم داشت.

منچستریونایتد در فصل جاری لیگ جزیره دیگر سرآلکس فرگوسن را بر روی نیمکت خود نمی بیند. شیاطین سرخ با هدایت دیوید مویس اسکاتلندی نتایج خوبی کسب نکردند و با ۳۷ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارند. مورینیو درباره مویس، گفت: مویس به هم دردی و ترحم ما نیازی ندارد. او مربی شایسته ای است و می تواند فشارها را تحمل کند. او می تواند ثابت کند که شایسته جانشینی مربی بزرگی همچون سرآلکس فرگوسن است. منچستریونایتد باشگاهی با فرهنگ و تاریخی درخشان است. آنها به توانایی مربی خود ایمان دارند و همواره از او حمایت خواهند کرد. مویس هیچ گونه فشاری را تحمل نمی کند. معتقدم که سران منچستریونایتد به او فرصت چهار – پنج ساله خواهند داد تا دوباره این تیم به روزهای اوج خود برگردد.

چلسی در جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر انگلیس با ۴۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. این در حالی است که منچستریونایتد در جایگاه هفتم است. دو تیم برای بهتر کردن وضعیت خود در جدول رده بندی به کسب سه امتیاز این دیدار نیاز دارد و تساوی هیچ کدام از آنها را راضی نمی کند.

در جدول رده بندی آرسنال با ۴۸ امتیاز صدرنشین است. منچسترسیتی با ۴۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.