به گزارش پارس به نقل ازخبرنگاران، در هفته بیست وسوم لیگ برتر، دربی سرخابی ها روز جمعه ساعت ۱۴: ۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.


با آنکه این روزها رسانه ها کمتر به بازی دربی پرداخته اند اما دو سایت رسمی دو باشگاه  سرخابی بیانیه های تندی را بر علیه یکدیگر منتشر کردند.

   
با توجه به آنکه دربی سرخابی ها در بازی رفت بدون گل به پایان رسید براین اساس دو تیم، عامل بی کیفیتی بازی دربی را پردازش بیش از حد رسانه ها به این بازی عنوان کردند.

*** شرایط سرخابی ها در آستانه بازی دربی

    تحلیلی بر بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان
در حال حاضر هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته اند.

 

آبی پوشان صدر نشین لیگ برتر ۴ امتیاز در جدول رده بندی بیشتر از پرسپولیس ها دارا می باشند. بر این اساس در این بازی نیازی نیست تا دو تیم با احتیاط بازی کنند.


استقلالی ها حتی بازنده بازی دربی ۷۸ هم شوند باز یک پله بالاتر از پرسپولیس ها قرار می گیرند هر چند امکان دارد که با پیروزی فولاد برابر ذوب آهن، صدر را از دست بدهند.


نتیجه تساوی بازی دربی برای پرسپولیس دردی را دوا نمی کند چراکه فاصله اش را با صدر جدول بیشتر خواهد شد. براین اساس تماشاگران امیدوارند که هر دو تیم فوتبال تماشاگر پسند و تهاجمی ارائه دهند.


به هر حال پرسپولیس با برد هم صدر نشین لیگ برتر نمی شود اما فاصله امتیازی اش با استقلال را به یک امتیاز می رساند و همچنان در کورس قهرمانی باقی می ماند.


اما در آن سوی میدان  اگر استقلال پیروز بازی دربی شود اختلاف امتیازش با رقیب بیشتر  می شود و فرار بزرگی به سمت قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

فرهاد مجیدی، پژمان منتظری و جواد نکونام غایبان بزرگ این بازی دربی ۷۸ هستند. تیم استقلال بدون حضور این سه بازیکن مطرح با مشکل تاکتیکی مواجه خواهد شد باید دید قلعه نویی بدون این بازیکنان چه سیستمی برای تیمش انتخاب می کند.


در آن سوی میدان محسن مسلمان و فرزاد حاتمی دو بازیکن جدید پرسپولیس هم اولین دربی سرخابی ها را تجربه می کنند.


کاروالیو، غلام نژاد، کبه و مهرداد اولادی هم بازیکنان جدید استقلال هستند اما اولادی تجربه دربی را دارد این بازیکن سابقه گلزنی در دربی با پیراهن قرمز را دارد.


باید دید اولادی با پیراهن استقلال می تواند به  تیم سابقش پرسپولیس گل بزند.

سرخابی ها روی بازی هوایی قدرتمند هستند
امیرحسین صادقی و حنیف عمران زاده مدافعان استقلال سرزن های قهاری هستند براین اساس حنیف عمران زاده چند وقتی است که گل های حساسی با ضربه سربرای استقلال زده است. باید دید این بار هم می تواند برای تیمش گلزنی کند.

در آن سوی میدان سیدجلال حسینی و محسن بنگر دو مدافع بلند قامت پرسپولیس هم سرزن های ماهری هستند، اما کار سختی برای گلزنی مقابل مدافعان بلند قامت استقلال خواهند داشت.

پرسپولیس با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد. در آن سو استقلال هم از جهت دفاعی در رده سوم قرار دارد.


گفتنی است ورزشگاه آزادی تا الان بیش از ۲۰ هزار تماشاگر به خودش ندیده است این ورزشگاه بعد از مدتها مملو از تماشاگر خواهد شد تا تیمهای محبوبشان را در روز جمعه تشویق کنند.


چرت زدن شیرینی روی نیمکت پرسپولیس، تکل پیام صادقیان روی جواد نکونام و حرکات محمدرضا خلعتبری از حاشیه های بازی دربی ۷۷ بود. باید دید این بار هم شاهد یک بازی حاشیه ای از سوی دو تیم خواهیم بود.

*** استقلال از لحاظ برد، پیشتاز است
هر دوتیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تا الان ۷۷ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که ۲۴ برد سهم استقلال، ۱۸ برد سهم پرسپولیس و ۲۵ بازی این دو تیم هم با تساوی به پایان رسید. آبی پوشان در بازی های دربی ۷۲ گل زدند و ۷۳ گل دریافت کردند.


در آن سوی میدان، سرخپوشان در بازی های دربی ۷۳ گل زدند و ۷۲ گل دریافت کردند.


در پر گل ترین بازی دربی سرخابی ها، پرسپولیس ها ۶ گل به استقلالیها زدند. اساس نشان دادن عدد ۶ (کری هواداران پرسپولیس) برای استقلالی ها همین امر است.


در آن سوی میدان، تیم استقلال با هدایت پرویز مظلومی توانست ۴ بار پرسپولیس را شکست دهد. بر این اساس هواداران استقلال با نشان دادن عدد ۴ برای پرسپولیس ها کری می خوانند.

لازم به ذکر است دربی سرخابی ها در دی ماه همواره با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین چهار دربی در دی ماه جنجال برانگیز بوده است. باید دید سرخابی ها می توانند طلسم تساوی های دربی در دی ماه را بشکنند یا نه!

بازی پرسپولیس و استقلال - 8 سرخابی در آستانه از دست دادن دربی 78


شایان ذکر است امیر قلعه نویی سرمربی استقلال تا الان تجربه شکست مقابل پرسپولیس را نداشته است. باید دید این بار سرخپوشان می توانند با برد دربی طلسم قلعه نویی را بشکنند.

گفتنی است سعید مظفری زاده به همراه کامرانی فرد و سعید علی نژادیان قضاوت بازی دربی ۷۸ را بر عهده دارند.

http://www.fcesteghlalclub.ir/images/stories/Davar/MozafariZade_1.jpg

علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم و زارع م به عنوان داور ذخیره برای بازی دربی انتخاب شدند.