به گزارش پارس به نقل از فارس، فریدون اصفهانیان در مورد خداحافظی سعید مظفری زاده از داوری بعد از دربی ۷۸ گفت: بهتر است که این مسئله را خودش توضیح بدهد زیرا هنوز به ما این مسئله را نگفته است. به هر حال داوران ما نه قراردادی دارند و نه حرفه ای هستند. آنها آماتورند و می توانند در داوری بمانند یا آنکه از داوری کنار بروند.

وی در مورد اینکه ظاهرا اتفاقاتی که برای محسن قهرمانی رخ داد و هجمه ای که علیه داوری رخ داده عامل اصلی خداحافظی مظفری زاده است گفت: این مسئله توجیه خوبی نیست امیدوارم اگر مظفری زاده در داوری ماندنی است در عرصه داوری بماند و همچنان برای ما قضاوت کند و برای داوری کشورمان افتخارآفرین باشد. با این حال شاید خودش به این نتیجه رسیده که خداحافظی کند او مختار است با این حال ما با او صحبت می کنیم تا داوری را کنار نگذارد حتما برای این کارش دلایل منطقی دارد که بهتر است از خودش پرسیده شود. در مورد مسئله ای که برای یک داور پیش آمد هم باید بگویم ما سالم ترین داوران دنیا را داریم شما ببینید در چین و اروپا داوران چه کردند.

وی ادامه داد: در هر قشر و مجموعه ای ممکن است مشکلی پیش بیاید و عده ای ایراد داشته باشند، در همین لیگ برتر داورانی بوده اند که به آنها پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی برای یک بازی شده است اما آن داوران این مسائل را گزارش کرده اند و قید این رشوه کلان را زده اند. برای خود من هم در زمان داوری ام پیش آمد که چنین اتفاقی رخ بدهد و وقتی پیشنهاد غیرمشروعی شد من آن مسئله را به فدراسیون گفتم و حتی حاضر نشدم آن بازی را قضاوت کنم پس این مسائل به خود آدم برمی گردد ما در برخی از کشورهای اروپایی که تعداد مسلمانانشان زیاد نیست هم مفسر و مدرس قرآن داریم پس مهم این است که شخص خودش را حفظ کند حتی ممکن است در خارج از کشور هم به داوران ما پیشنهادهایی بشود.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه خداحافظی مظفری زاده تاثیری در قضاوتش در دربی دارد یا نه گفت: بهتر بود که بعد از بازی این مسئله عنوان می شد معمولا کسانی که می خواهند خداحافظی کنند در پایان بازی چنین کاری می کنند در فوتبال هم و کشتی هم چنین رسمی است که بعد از بازی اعلام خداحافظی می کنند.

اصفهانیان در مورد انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت در جام جهانی گفت: ما دوست داشتیم حداقل چهارمین تیم داوری باشیم که در جام جهانی حضور داشته باشیم با توجه به قضاوت های خوبی که فغانی، سخندان و کامرانی فر داشتند می توانستیم حداقل تیم چهارم داوری باشیم.

وی افزود: با این حال علیرضا فغانی سنی ندارند و دو جام جهانی دیگر هم پیش رو خواهد داشت و می تواند در جام های جهانی آینده حضوری موفق تر داشته باشد.

اصفهانیان در مورد اینکه فغانی معتقد است لابی شیخ سلمان رئیس ای اف سی باعث شد که او داور ذخیره شود گفت: به هر حال کمیته داوران فیفا بر روی این مسئله نظارت دارد. البته نمی توان مسائل پشت پرده را کتمان کرد و این مسائل هم در انتخاب داوران جام جهانی می تواند نقش داشته باشد.