به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پیمان یوسفی در مورد دربی هایی که به عنوان گزارشگر حضور داشته است، گفت: دقیقاً نمی دانم چند دربی را گزارش کرده ام اما فکر می کنم ۵ یا ۶ بازی از ۲ تیم استقلال و پرسپولیس را گزارش کردم که یکی از آنها چهارمین پیروزی پیاپی پرویز مظلومی و استقلال در دربی بود. از آن زمان بود که بحث سوبله، چوبله مطرح شد!

وی ادامه داد: وقتی استقلال گل سوم را به پرسپولیس زد هواداران آبی شعار « پرویز سوبله، چوبله» را سر دادند و من هم در قالب گزارش این شعار را گفتم که به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد. شاید اگر الان به عقب برگردیم دیگر این حرف را در گزارشم نگویم. آن بازی مبنای عدد ۴ استقلالی ها شد در مقابل عدد ۶ پرسپولیسی ها.

گزارشگر صداوسیما در پاسخ به این سوال که آیا دربی هم برای گزارشگران سخت و حساس می شود، اظهار داشت: معمولاً وقتی تیمی در دربی گل می زند، بدترین حالت برای گزارشگر به وجود می آید، چون باید طوری گزارش کند که مخاطب ناراحت نشود. در مجموع برای یک گزارشگر تساوی بهترین حالت است.

« گزارشگرانی که شانس گزارش دربی را دارند، استرس ندارند» ، یوسفی با بیان این جمله هرگونه زیرآب زنی بین گزارشگران صداوسیما را رد کرد و گفت: هیچ وقت در بین همکاران من مسئله ای مانند زیرآب زنی وجود ندارد و اگر نام گزارشگر دربی حتی از نام داور این مسابقه هم دیرتر اعلام می شود برای این است که حساسیت های بیرونی کمی زیاد است.

وی در مورد اینکه آیا تا به حال توانسته نتیجه دیدار استقلال - پرسپولیس را پیش بینی کند، عنوان کرد: چنین چیزی امکان ندارد. خودِ من هیچ وقت فکر نمی کردم بازی که در ۹۰ دقیقه بدون گل مساوی شده در وقت های اضافه ۳ گل داشته باشد، یا آن ۳ گل ایمون زاید یک شرایط خاص است که خیلی کم تکرار می شود.

مجری و گزارشگر تلویزیون در واکنش به کری خوانی و بیانیه صادر کردن پرسپولیس و استقلال پیش از دربی گفت: معمولاً قبل از دربی کری خوانی وجود دارد و این مسئله غیر طبیعی نیست. ممکن است نمونه های خارجی از کری خوانی وجود داشته باشد اما هنوز فرهنگ این مسئله در فوتبال ایران جا نیافتاده و خیلی از حرف ها را مردم نمی پذیرند.

یوسفی تصریح کرد: من احساس می کنم برخی از کری خوانی ها به دربی و کلاً فوتبال ما لطمه می زند. باز هم تاکید می کنم نمک دربی به کری خوانی و حاشیه های آن است اما تمام این موارد باید کنترل شده باشد و از یک حد خاص نگذرد.