به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد نوری فر، توضیحاتی را درباره تذکر وزیر ورزش به دو باشگاه بزرگ پایتخت و نامه باشگاه پرسپولیس مبنی بر محرومیت تیموریان بیان کرد.

* امروز وزیر ورزش و جوانان به هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد که قبلا به مدیران عامل دو باشگاه تذکرات اخلاقی و رعایت مسائل جوانمردانه را یادآور شده بود.

- فتح الله زاده شب گذشته بابت این مشاجره ها به مجموعه رسانه ای باشگاه استقلال دستور دادند که به این مسائل پایان دهند. حق با بزرگان است و ما باید در چنین شرایطی به فکر تشویق و ترغیب تماشاگران برای آشتی دوباره با فوتبال باشیم.

* باشگاه پرسپولیس طی نامه ای از کمیته انضباطی خواسته موضوع تیموریان و خطاهایی که در بازی قبلی انجام داد را مانند پیام صادقیان رسیدگی کند تا حقی از باشگاه دیگری گرفته نشود.

- به یاد دارید که همین دو هفته پیش وقتی قرار شد دو بازیکن پرسپولیس در اختیار تیم زیر ۲۲ ساله های ایران قرار بگیرند آقای قلعه نویی صریحا در کنفرانس خبری پیش از بازی استقلال با راه آهن گفتند که این اتفاق خوبی نیست و امیدوار است که هر دو تیم با تیم کامل شان در این مسابقه حاضر شوند. اینکه ما بخواهیم با روش های مختلف به هر بهانه ای متوسل بشویم که بازیکنان حریف را از دور خارج کنیم یک واکنش فوتبالی نیست. به دلیل آنکه پرسپولیسی ها در نامه رسمی نام تیموریان را آوردند اینجا باید به دوستان یادآور شد که اگر قرار بود با خطاهای متوالی و پشت سر هم پیام صادقیان طبق مستندات برنامه ۹۰ در صحنه های داوری برخورد می شد، این بازیکن نه تنها در دربی تهران بلکه باید چند مسابقه بعد از دربی را هم از دست می داد.

* اما کمیته انضباطی فدارسیون خبر از برخورد احتمالی با تیموریان داد. موضع باشگاه استقلال چیست؟

- موضع استقلال همانی بود که در برنامه ۹۰ اعلام شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که عمدی در خطای تیموریان نبود. اگر بخواهیم از منطق آقای رویانیان در برنامه ۹۰ استفاده کنیم باید از آقای افشاریان بپرسیم که ایشان طبق کدام قاعده و اصول علمی رفتار تیموریان را عمدی تشخیص داده است. اگر قرار است با این روش ها با بازیکنان استقلال برخورد شود باید با مدافع پرسپولیس هم برخورد شود که برای داور به نشانه اعتراض دست زد. آنهایی که امیدوار هستند آندو برای بازی روز جمعه محروم شود، بهتر است که به دنبال سوژه دیگری باشند. پیروزی با هر قیمتی ارزش ندارد. همین که در بازی جمعه همه ستاره های دو تیم حضور دارند بهانه ها را از بین می برد. پیروزی در این شرایط ارزشمند و جوانمردانه است. اینکه ما بخواهیم با روش های غیر فوتبالی مثل انتشار عکس و فیلم حریفان را از دور خارج کنیم، مصداق رفتار ناجوانمردانه است. با این وجود ما تابع تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هستیم.