به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی که تنها چهارروز به بازی اسقلال و پرسپولیس باقی مانده است و با توجه به شرایط جدول این بازی یکی از حساس ترین داربی های اخیر خواهد بود، جنگ رسانه ای دو باشگاه به بالاترین حد خود رسیده است و آتش این جنگ به حدی بالا رفته است که کار به انتشار عکس های قلیان کشی بازیکنان هم کشیده شده است. ماجرا از عصر یکشنبه شروع شد، زمانی که سایت باشگاه استقلال، به انتخاب احتمالی مظفری زاده به عنوان داور بازی استقلال-پرسپولیس اعتراض کرد و گزارشی به نام « گزارشی مستند و تکان دهنده از ۱۹ اشتباه و تصمیم به سود سرخ ها» اشتباهات سهوی داوران در این فصل که به سود پرسپولیس رخ داده را منتشر کرد.

در پایان گزارش سایت باشگاه استقلال هم درمورد داور احتمالی داربی آمده است: « می گویند مظفری زاده داور داربی است، کسی که به طرفداری از پرسپولیس پس از آن بازی پرسپولیس و سپاهان معروف و آن هفت دقیقه وقت اضافه شهره است، اما استقلال به این هم اعتراضی ندارد. فوتبال یک سرش برد است، یک سرش باخت، اما این نمی شود که پیروزی را به هر قیمتی بخواهند به دست بیاورند. »

باشگاه پرسپولیس هم در پاسخ به این گزارش بیانیه ای بسیار تند را در جواب گزارش سایت استقلال منتشر کرده است، این بیانیه قهرمانی های استقلال با امیر قلعه نویی را زیر سوال برده است، در این بیانیه آمده است: « متاسفانه تیمی که در سال های اخیر نه به گواه ما بلکه به گواه اظهارنظر کارشناسان داوری و اتفاق نظر رسانه ها در سایه اشتباهات داوری حق سایر تیم ها را تضییع کرده و با دست های پشت پرده ای که خودشان همیشه به آنها آویزان هستند قهرمانی های شایبه داری را در کارنامه زندگی ورزشی شان با افتخار یدک می کشند. »

در بخش پایانی این بیانیه هم با استناد به حرف های واعظ آشتیانی مدیرعامل وقت استقلال آمده: « برای شما همین بس که به اظهارنظر واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال دقت کنید که صادقانه و شجاعانه چندی پیش اعلام کرد پاک ترین رتبه استقلال در سال های اخیر رتبه سومی در زمان سرمربیگری صمد مرفاوی بوده است. » سایت باشگاه پرسپولیس که به نظر می رسد، از گزارش سایت استقلال به شدت عصبانی است در اقدامی عجیب نام استقلال را از جدول رده بندی لیگ برتر در سایت خود حذف کرده است.

درواقع جدول صفحه اول، تیم صدرنشین ندارد و در بالای جدول نام تیم فولاد در جایگاه دوم به چشم می خورد. هرچند در جدول کامل، نام استقلال در صدر جدول وجود دارد ولی به نظر می رسد جنگ این دو تیم در آستانه داربی، کار حرفه ای مسوولان سایت خبری باشگاه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

این دو بیانیه پایان کار نبود، پرسپولیسی ها تلافی حمله گزارش سایت استقلال را به روزنامه هواداری خود نیز کشاندند، روزنامه « پیروزی» در شماره دوشنبه خود با انتشار عکسی از دوبازیکن استقلال بار دیگر آتش جنگ رسانه ای دو باشگاه پیش از داربی ۷۸ را شعله ورتر کرد. در عکسی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده دو بازیکن استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی و حنیف عمران زاده در حال کشیدن قلیان هستند.

قطعا قصد مسوولان این روزنامه هواداری این بوده که اگر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به قلیان کشیدن دو بازیکن پرسپولیس (پیام صادقیان و محسن مسلمان) واکنش نشان می دهند، باید در قبال کار این دو بازیکن استقلال نیز تصمیم بگیرند. تمرین تیم فوتبال استقلال روز گذشته در حالی برگزار شد که انتشار عکس قلیان کشی بازیکنان این تیم در روزنامه نزدیک به باشگاه پرسپولیس سوژه شده بود.

حنیف عمران زاده بعد از شکایت از روزنامه « پیروزی» درمورد عکس منتشرشده در جمع خبرنگاران گفت: « از عکسی که روی جلد این روزنامه به چاپ رسیده بود بسیار خندیدم و هر کسی که آن را می بیند متوجه می شود که این عکس فتوشاپ است. حالت صورت من طوری است که هیچ وقت نمی توانم با این حالت قلیان بکشم. این عکس فتوشاپ شده است و کاملا نشان می دهد که در حال خوردن غذا هستم نه کشیدن قلیان. » بالاگرفتن این جنگ رسانه ای کم سابقه بازتاب قابل توجهی در اکثر خبرگزاری ها پیدا کرد.

در همین رابطه حسین قدوسی سردبیر روزنامه « پیروزی» درمورد عکس منتشرشده و شکایت مدافع استقلال از این عکس به ایسنا توضیحاتی ارایه کرد و آن را تلافی ماجرای صادقیان- مسلمان دانست: « این عکس در فضای مجازی منتشر شده و پیش از این هم یکی از سایت های ورزشی از آن استفاده کرده بود. روزنامه پیروزی هم این عکس را کار کرد. وقتی یکسری دوستان برای محرومیت دو بازیکن پرسپولیس تلاش می کنند و به این قضیه دامن می زنند، ما هم یک عکس را منتشر کرده ایم. متاسفانه بعضی از دوستان با اقداماتی به دنبال محروم کردن صادقیان و مسلمان بودند. قصد متشنج شدن فضا پیش از داربی را نداشته ایم. اتفاقا جو زمانی متشنج می شود که باشگاه استقلال رسما بیانیه ای علیه پرسپولیس منتشر می کند و حتی در آن بیانیه داور احتمالی داربی هم از حملات آنها مصون نمی ماند. این کار بود که جو را متشنج کرد و باشگاه پرسپولیس هم مجبور شد به این بیانیه پاسخ دهد. »

در این میان فدراسیون فوتبال و به خصوص علی کفاشیان که با توجه به اعلام رای نهایی پرونده قهرمانی تحت فشار رسانه ها هستند، از هر دو طرف این جنگ رسانه ای خواسته است تا روز جمعه آرامش خود را حفظ کنند و از هیزم ریختن در این آتش جلوگیری کنند. بازی های داربی در دی ماه در بعضی از موارد مانند سال ۷۳ و دیگری ۷۹ با جنجال های بزرگی همراه بود و احتمال اینکه بازهم با توجه به اتفاقات به وجودآمده، در این ماه، شاهد یک جنجال دیگر باشیم وجود دارد. جنجالی که دودش از دود قلیان ها برای فوتبال ایران مهلک تر خواهد بود.