به گزارش پارس به نقل از گل، آنهایی که معتقدند کریس رونالدو مستحق دریافت توپ طلای ۲۰۱۳ نبود، آنتی رونالدو نیستند! این ها همان هایی اند که ۴ توپ طلای متوالی مسی را نیز مستحق فوق ستاره آرژانتینی نمی دانند… بله، این واقعیت دارد. انتخاب اشتباه رونالدو به این دلیل صورت گرفت که تعداد توپ طلاهای او و مسی خیلی با هم فاصله داشتند در حالی که این فاصله در کیفیت آنها مشاهده نمی شد. همان طور که ژوزه مورینیو اعتقاد داشت این دو به یک اندازه خوبند، اما توپ طلاهای مسی ۴ تاست و کریس یکی. سنجیده ترین حرفشاید در نهایت همین اعتقادها و اظهار نظرها بود که توپ طلای ۲۰۱۳ را به کریس رساند و این شاید از ارزش های این توپ طلا بکاهد، در حالی که رونالدو در این چند ماه خود را به همه ثابت کرده بود، بدون گرفتن توپ طلا! حتی اظهار نظرهای پیرمرد رئیس فیفا هم مزید بر علت شد تا شرایط به گونه ای رقم بخورد که خیلی ها اینطور تصور کنند که این توپ طلا بیشتر به نوعی دلجویی از کریس است تا نشان دادن شایستگی های او.

البته اشتباهات اینچنینی مربوط به این اواخر نیست. اسنایدر، ژاوی و اینیستا می توانستند حداقل دو توپ طلایی که اکنون در اختیار مسی را داشته باشند. هافبک های طراح و تاثیرگذاری که درخششان، نتایج تکرار نشدنی تیم هایشان و افتخارات بسیارشان در طول سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ زیر سایه نام مهاجم آرژانتینی بارسا قرار گرفت و منجر به انتخاب های اشتباهی شد که حاصلش توپ طلای امروز رونالدو است.

باید باور کنیم اگر مسی به جای ۴ توپ طلا، دو بار صاحب این عنوان بزرگ شده بود (چیزی که به نظر بیشتر استحقاقش را داشت) در مراسم توپ طلای ۲۰۱۳، به جای رونالدوی پرتغالی، ریبری ۵ جامِ با آن آمار بالای گلزنی و پاس گل قرار می گرفت نه اینکه بازیکن فرانسوی کم اقبال (کم اقبال در میان مربیان و کاپیتان های ملی) با آن همه افتخار و درخشش در جایگاه سوم جای گیرد. بدون توجه به اینکه می شد خیلی از هم تیم های او در بایرن و یا نفراتی از تیم جذاب یورگن کلوپ در لیست نهایی فیفا قرار گیرند. تازه زلاتان را نباید از یاد برد. گل های او به همان اندازه که زیبا بودند، مهم هم بوده اند. حتی در پلی آف و مقابل پرتغال، هت تریک CR۷ درخشش ایبرا را کم رنگ نمود در حالی که او یک تنه می جنگید و سرگروهی به نام آلمان داشت، نه روسیه!

حق با پلاتینی است که از عدم انتخاب ریبری نامید شود. باز هم حق با اوست که در دو سال آینده این مسی و رونالدو هستند که باز هم توپ طلا خواهند برو و فرانک فرانسوی دیگر بعید است این بخت را داشته باشد. شاید بهتر باشد دوباره در شیوه رای گیری برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال تجدید نظر شود تا آیندگان با دیدن لیست برندگان توپ طلای فیفا فکر نکنند فوتبال این دوره فقط مسی و رونالدو را به عنوان بازیکنان سرآمد داشته است!