به گزارش پارس به نقل از فارس، افشین پیروانی درباره اینکه چرا دربی های استقلال و پرسپولیس جذاب نمی شود گفت: چند شب پیش بازی اتلتیکو مادرید را دیدید؟ آیا این بازی جذاب نشد؟ من در این باره بارها صحبت کردم. کسی به بازیکنان پرسپولیس و استقلال نمی گوید که مساوی کنید اما همه ترس از باخت دارند و به همین دلیل بسته بازی می کنند. البته شاید به داور توصیه هایی بشود که بازی به سمت جنجال نرود اما مطمئن هستم که کسی به دنبال مساوی شدن دربی نیست.

وی ادامه داد: این بازی یک دیدار سراسر احساسی است و بارها شاهد هستیم که وقتی تیمی گل می زند چون احساسی کار می کنند خیلی سریع گل هم می خورند. به هر حال باید در نظر داشت که این بازی، بازی خاصی است به طوری که تماشاگران از شب قبل هم به ورزشگاه می آیند و همین موضوع همه چیز آن را حساس می کند اما در نهایت فوتبال و دربی ما را نباید با دربی های دنیا مقایسه کرد. وقتی ۹۵ درصد باشگاه های ما بدهکار هستند مقایسه کردن با تیم های اروپایی کار بیهوده ای است.

پیروانی افزود: خود من سال ها در این کشور فوتبال بازی کردم. ما باید سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر، اجتماع و ورزشمان را با خودمان مقایسه کنیم و بسنجیم. شاید ما در طول یک لیگ هم ۱۰ بازی خوب نداشته باشیم و به همین دلیل نباید جذاب نشدن دربی را اهرم کرده و بر سر فوتبال بکوبیم.

پیروانی در مورد شرایط پرسپولیس برای حضور در دربی ۷۸ گفت: نه اینکه علی دایی دوست من است که این حرف را می زنم اما پرسپولیس امسال بسیار تیم خوبی بوده و از اول فصل روند خوبی را دنبال کرده است. این تیم در نقاط مختلف یادگیری های خوبی انجام داده و یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران است و به نظرم پرسپولیس شانس اول قهرمانی خواهد بود. این تیم ساختار دفاعی و هجومی خوبی دارد و اگر حاشیه ها اجازه دهند پرسپولیس می تواند نتایج خوبی بگیرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درخصوص اینکه برنده این دربی چه تیمی خواهد بود اظهار داشت: خیلی از جوانان پرسپولیسی به قولی دربی اولی هستند و اولین بارشان است که دربی را تجربه می کنند و امیدوارم این جوانی مشکل ساز نشود اما با احترامی که برای استقلالی ها قائلم اما پرسپولیس بالاتر و سرتر از استقلال است. چند بازیکن استقلال مثل منتظری و نکونام از این تیم رفته اند اما اینها دلیلی برای ضعیف شدن یا نشدن این تیم نیست.

وی ادامه داد: در یکی از دربی ها محسن رنجبران را که اولین بار بود این بازی را تجربه می کرد در ترکیب پرسپولیس گذاشتیم که اتفاقا آن بازی را بردیم و او بهترین بازیکن زمین شد. در دربی اسم ها بازی نمی کنند بلکه تیم باید نتیجه بگیرد اما من به هواداران قول می دهم که پرسپولیس برنده دربی باشد.

پیروانی در پایان گفت: نباید به دنبال ستاره در این بازی باشیم بلکه ستاره باید تیم باشد و همه بازیکنان باید عملکرد خوبی انجام دهند. به نظرم پرسپولیس باید مراقب ضربات ایستگاهی و سرزنی استقلالی ها باشند اما اگر بنا بر بازی روی زمین باشد پرسپولیس به دلیل بازیکنان سرعتی ای که دارد بهتر می تواند نتیجه بگیرد.