به گزارش پارس به نقل از مهر، روز دوم از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال با دیدار تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران ادامه یافت. در این بازی که از ساعت ۱۴: ۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد فولاد خوزستان با حساب ۲ بر یک از سد مهمان خود گذشت. سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه ۲۴ گل نخست بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساند و اسماعیل شریفات (۲۴) و آرش افشین (۸۹) برای فولاد گلزنی کردند.

با وجود اینکه جدال دو تیم زیر بارش باران در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد ولی فوتبال زیبایی را از این دو تیم مدعی لیگ برتری شاهد بودیم. در نیمه اول بازی تا حدی متعادل بود و دو گل هم از خط دروازه ها گذشت ولی در وقت دوم این تیم فولاد بود که کاملا بر توپ و میدان احاطه داشت و تا اواسط این نیمه پرسپولیس را به دنبال خود می کشید.

فولاد که قصد داشت با امتیاز میزبانی به سمت دروازه پرسپولیس نزدیکتر شود در دقایق ابتدایی شوتزنی را در دستور کار داشت با این حال دروازه نیلسون همچنان بسته ماند. در دقیقه ۲۳ بازی نخستین خطر جدی بازی را آرش افشین رقم زد. این بازیکن از جناح راست گریخت اما ضربه او از زاویه بسته را نیلسون در دو ضرب مهار کرد.

در دقیقه ۲۴ بازی پرسپولیس روی نخستین حمله خود به گل رسید. سیدصالحی روی پاس نوری با یک ضربه سر ضرب دروازه سوشا مکانی را باز کرد تا شاگردان دایی از میزبان خود پیش بیافتند. بعد از این بازی دو تیم در میانه میدان کار را ادامه دادند تا اینکه فولاد در دقیقه ۳۴ به گل تساوی دست یافت.

اشتباه محسن بنگر در پشت محوطه جریمه این تیم باعث شد بختیار رحمانی توپ را به آرش افشین بسپارد. پیشروی و ضربه این بازیکن با واکنش نیلسون دفع شد تا اسماعیل شریفات در ریباند دروازه پرسپولیس را باز کند.

بازی دو تیم بعد از این دو گل جذاب و دیدنی پی گرفته شد. در دقیقه ۴۱ این دیدار فولاد صاحب یک موقعیت خطرناک در ضد حمله شد ولی شاگردان فرکی قدر این موقعیت را ندانستند. در ادامه پرسپولیس در لحظات پایانی این نیمه تلاش کرد شرایط را به سود خود تغییر دهد اما این اتفاق رخ نداد تا نیمه اول با تساوی خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم فولاد یکپارچه به سمت دروازه پرسپولیس حمله ور شد و این تیم را در نیمه زمین خود حبس کرد. ضربه اسماعیل شریفات که به کنار دروازه نیلسون رفت و سانتر خطرناک این بازیکن در همان دقایق ابتدایی این نیمه از برتری میزبان حکایت می کرد.

در دقیقه ۵۳ تیم فولاد صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه بختیار رحمانی را نیلسون به زیبایی دفع کرد. فولاد بعد از این صحنه هم به حملات خود ادامه داد با این حال پرسپولیس هم دل به ضد حملات بسته بود. در دقیقه ۵۸ پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که توپ صادقیان از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

پرسپولیس در دقیقه ۷۰ تا آستانه گلزنی پیش رفت. شوت ناگهانی محمد نوری از راه دور تیر عمودی دروازه فولاد را لرزاند و در برگشت هم سیدصالحی دروازه خالی را باز نکرد. شاگردان دایی پس از این صحنه خود را از فشار حملات حریف خارج کردند و بار دیگر با شوتزنی شانس خود را امتحان کردند که البته ثمری نداشت.

در دقیقه ۷۳ عالیشاه از چپ گریخت ولی ضربه او از زاویه بسته به بدن سوشا مکانی بر خورد کرد. یک دقیقه بعد ضربه پیام صادقیان از کنار دروازه حریف به شکل خطرناکی به بیرون رفت. در این لحظات تیم پرسپولیس کاملا شرایط را به سود خود تغییر داده بود.

در ۱۰ دقیقه پایانی این دیدار بازی کاملا متعادل شده بود. در دقیقه ۸۳ ضربه سر غلامرضا رضایی به شکل خطرناکی از روی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در دقایق پایانی این بازی بود که فولاد کار حریف را تمام کرد. بعد از اینکه در دقیقه ۷۷ ماهینی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید، یک دقیقه بعد اشتباه نیلسون و نوری باعث شد آرش افشین با یک چرخش زیبا در دهانه دروازه حریف کار را تمام کند. این گل فولاد را به صدر جدول رده بندی برد.

جدول رده بندی لیگ برتر:


۱- فولاد خوزستان ۴۲ امتیاز
۲- استقلال تهران ۴۱ امتیاز - یک بازی کمتر
۳- پرسپولیس ۴۰ امتیاز
۴- سپاهان اصفهان ۳۹ امتیاز
۵- نفت تهران ۳۸ امتیاز
۶- تراکتورسازی تبریز ۳۶ امتیاز
--------------------------------------------
۱۳- ذوب آهن اصفهان ۱۹ امتیاز
۱۴- راه آهن سورینت ۱۸ امتیاز
۱۵- مس کرمان ۱۶ امتیاز - تفاضل گل ۱۳-
۱۶- فجرسپاسی شیراز ۱۶ امتیاز - تفاضل گل ۱۷-