به گزارش پارس ، مهدی مهدوی کیا در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال جوانان ایران در تورنمنت سن پترزبورگ اظهار کرد: شرایط خیلی خوب است و تیم های قدرتمندی در تورنمنت سن پترزبورگ حاضر شده اند. ایران در چند سال گذشته در این بازی ها حاضر می شد و امسال ژاپن هم به عنوان یک تیم آسیایی دیگر به جمع حاضران اضافه شد. تیم ما تاکنون چهار مسابقه انجام داده که در سه بازی به پیروزی رسید و مقابل اسلواکی که بازنده بودیم، هم حقمان برد بود، چون حملات زیادی روی دروازه حریف داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد.

وی افزود: تیم اسلوونی که روز گذشته مقابل شان قرار گرفتیم، تیم خوبی بود اما بازیکنان ایران با شایستگی توانستند آنها را شکست دهند. سطح بازی ها واقعا بالاست و جوانان ایران در این تورنمنت محک خوبی خوردند.

مدیرفنی تیم ملی جوانان با ابراز رضایت از روند آماده سازی این تیم به ایسنا گفت: ایران کم کم برای ۱۰ ماه دیگر آماده می شود که باید در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی شرکت کند. کادر فنی بازیکنان را در قالب ترکیب های مختلف جابجا می کنند تا همه آنها محک بخورند. تعدادی از بازیکنان هم به خاطر حضور در مسابقات لیگ نتوانستند تیم ملی را همراهی می کنند. بنابراین می توان گفت با تیم کاملی از بازیکنان به روسیه نیامدیم.

وی درباره تاثیر بازیکنان ایرانی مقیم اروپا در تیم ملی جوانان و به ویژه ماهان بغدادی که در حال حاضر برای ایران در روسیه بازی می کند، نیز اظهار کرد: بهتر است از پتانسیل تمام بازیکنان ایرانی که چه در داخل و چه خارج از کشور فعالیت دارند، استفاده کرد. از میان رزومه هایی که ارسال شده بود فعلا یکی از بهترین گلزن های جوان لیگ سوئد که ایرانی است را دعوت کردیم. او تاکنون ۲ گل هم زده و عملکرد بدی نداشت. نهایتا باید ببینیم کادرفنی تیم ملی چه تصمیمی در این باره می گیرد.

مهدوی کیا که از سوی فیفا نامش در کنار بزرگانی چون سر الکس فرگوسن و دیوید بکام به عنوان کسانی که در سال ۲۰۱۳ از فوتبال خداحافظی کردند، آمده بود در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: در فوتبال زمانی می آیید و زمانی هم می روید. از اینکه فیفا نام من را در کنار این بزرگان قرار داده خوشحالم و برایم افتخار است. به هر حال فوتبال من هم مدت ها پیش تمام شد اما خوشحالم که به خوبی تمام شد.