به گزارش پارس ، محمود خسروی وفا روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: یازدهم دیماه درنامه ای از وزیر ورزش و جوانان بنا به دلایلی درخواست استعفا کردم که به رغم مخالفت اولیه ایشان اما با اصرار من، با آن موافقت شد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: دلیل استعفای من ازاین پست چند موضوع است که مهمترین آن مشغله فراوان در ورزش جانبازان و معلولان است. ورزش پارالمپیک ایران سال آینده دومین دوره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی را درپیش دارد که حضور قدرتمند در آن بازی ها مستلزم برنامه ریزی و دقت زیاد است.

وی تاکید کرد: حجم کارهای من به اندازی زیاد شده بود که نگران بودم از دقت لازم برای آماده سازی کاروان ایران برای حضور در بازی های پاراآسیایی کره کاسته شود.

خسروی وفا در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی یک اولویت و رکن مهم برای ورزش کشور است، گفت: رشد و توسعه ورزش همگانی از ماموریت های ویژه وزارت ورزش و جوانان است که حضور یک معاونت تمام وقت را می طلبد و من درگیری های زیادی داشتم.

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان با استعفای من موافق نبود اما ورزش جانبازان و معلولین علاقه اصلی من برای فعالیت در ورزش کشور است، گفت: چون برای استعفا اصرار زیادی داشتم بالاخره ایشان با آن موافقت کرد.

خسروی وفا افزود: حال با توان بیشتر ورزش جانبازان و معلولان را پیگیری خواهم کرد. مهمترین برنامه پیش رو نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک است که قرار است روز ۱۶ بهمن ماه برگزار شود.

خسروی وفا ۲۴شهریورماه سال جاری ازسوی سیدرضا صالحی سرپرست وقت وزارت ورزش وجوانان به عنوان معاون ورزش همگانی این وزارتخانه منصوب شد.

وی برای حضور در انتخابات ریاست و نایب رییسی کمیته ملی المپیک هم نامزد شده است و به این ترتیب با مشکل دو شغله بودن نیز مواجه نخواهد شد.

خسروی وفا در حال حاضر رییس کمیته پارالمپیک، رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و نایب رییس و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است.