به گزارش پارس ، علی کفاشیان در گفت وگو با تسنیم، در خصوص جلسه ای که با کارلوس کی روش داشته و در این جلسه پیشنهاد تمدید قرارداد به سرمربی تیم ملی داده، اظهار داشت: در این جلسه نظر کی روش برای تمدید قرارداد ۴ ساله را پرسیدم که در این خصوص جوابی به ما داده باشد.

وی افزود: فقط خواستیم کی روش از حالا پیشنهاد ما را داشته باشد و مطمئناً اگر بخواهیم تمدید کنیم، او هم برنامه هایی دارد که باید آنها را اعلام کند. مایل هستیم باز هم با کی روش کار کنیم اما شاید او بعد از جام جهانی پیشنهاداتی داشته باشد و بخواهد به این پیشنهادها فکر کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی برای آماده سازی جام جهانی برزیل، گفت: تا رفتن به جام جهانی حداقل ۷ بازی تدارکاتی خواهیم داشت و این مسابقات در اردوهای تیم ملی در آفریقا و اروپا برگزار می شود و باید ببینیم این مسئله به کجا می رسد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که دیدار با آفریقای جنوبی قطعی شده یا نه، عنوان کرد: کی روش به آفریقا رفته و قرار شده در آنجا با مسئولان آفریقای جنوبی مذاکراتی داشته باشد تا این بازی را نهایی کند. این بازی هنوز نهایی نشده اما مذاکراتی صورت گرفته است.

وی در خصوص دیدار دوستانه با ترکیه که روز گذشته مطرح شد، خاطرنشان کرد: دیدار دوستانه با ترکیه هم هنوز قطعی نشده، اما در حال رایزنی هستیم تا در نهایت به نتیجه برسیم. برگزاری دیدار دوستانه با ترکیه هم پیشنهاد ما بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اردوی اروپایی تیم ملی هنوز قطعی نشده، ادامه داد: فعلا مشخص نیست تیم ملی در کدام کشور اروپایی اردو می زند، اما در این خصوص نیز آقای کی روش مذاکراتی خواهند داشت تا مکان اردوی تیم ملی مشخص شود و یک اردو نیز در اروپا داشته باشیم. در اردوی اروپایی مان ۲ یا ۳ بازی تدارکاتی انجام خواهیم داد و بعد از آن تیم ملی به ایران بازمی گردد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که از رای پرونده محسن قهرمانی باخبر است یا نه، گفت: من از رای کمیته انضباطی خبر ندارم، اما رای بر اساس واقعیت ها صادر شده و از روی مستنداتی که ارائه شده، کمیته انضباطی رای را صادر کرده است.

وی درباره اینکه در این رای کسی به اشتباه محاکمه یا تبرئه نشده است، اظهار داشت: آنهایی که رای را صادر کرده اند همه قاضی هستند و مطمئناً کسی که قاضی است کارش را به خوبی می داند و رای او نیز بر اساس واقعیت ها و مستندات است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره قلیان کشیدن بازیکنان تیم فوتبال زیر ۲۲ سال، به تسنیم گفت: باشگاه ها در طول فصل بازیکنان شان را ۹۰ درصد در اختیار دارند و بازیکنان ملی پوش مدت زمان کمی در اختیار تیم ملی هستند. مطمئناً باشگاه ها بیشتر می توانند روی بازیکنان تاثیرگذار باشند و به صورت جدی مسائل حاشیه ای بازیکنان را دنبال کنند. این موضوع باید به صورت جدی با باشگاه ها در میان گذاشته شود. شاید ما نتوانیم در باشگاه ها با اینگونه موارد برخورد کنیم اما یقیناً بازیکنی که اخلاق را رعایت نمی کند جایی در تیم ملی ندارد.

کفاشیان در خصوص اینکه رویانیان گفته بود بین باشگاه نفت و فدراسیون فوتبال روابطی وجود دارد، عنوان کرد: باشگاه نفت از هر نظر نمونه است. آنها به لحاظ کاری، ساماندهی، نتایج، و… همیشه نمونه بوده اند و به لحاظ مدیریتی نیز ثبات خوبی دارند. به نظرم باشگاه نفت جزو باشگاه هایی است که نسبت به دیگر باشگاه ها درک خیلی بیشتری از همکاری با فدراسیون دارد.

وی در پاسخ این سوال که آیا وجود ارتباط بین باشگاه نفت و فدراسیون فوتبال صحت دارد، گفت: باشگاه نفت همکاری بیشتری با فدراسیون انجام می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که ۴ باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هنوز حاضر نشده اند همکاری شان را با تیم ملی اعلام کنند، گفت: این موضوع را به موقع حل خواهیم کرد. برای حل این مشکل زمان داریم و تا بعد از اتمام لیگ این موضوع را حل خواهیم کرد.

کفاشیان در خصوص اینکه ترابیان مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرده دعوای باشگاه ها با فدراسیون و تیم ملی به خاطر ۱۲ روز است، خاطرنشان کرد: ما با کسی دعوا نداریم و بر اساس برنامه هایی که داریم با باشگاه ها تعامل خواهیم کرد.

کفاشیان در پایان با اشاره به جلسه اش با گودرزی و اینکه این جلسه باعث می شود باشگاه ها همکاری بیشتری با تیم ملی داشته باشند، تصریح کرد: جلسه با وزیر ورزش و جوانان صددرصد اثراتی مثبتی خواهد داشت و آقای گودرزی به عنوان کسی که در صدر ورزش قرار دارد می تواند مشکل را حل کند. اکنون حمایت دولت را داریم و چون بیشتر باشگاه های ما دولتی هستند و وزیر ورزش به خوبی می تواند مشکل بین باشگاه ها و تیم ملی را حل کند.