به گزارش پارس به نقل از گل، مارکو پروویچ و مارکو شپانوویچ دو هافبک یوگسلاو و مقدونیه ای فصل گذشته و این فصل پرسپولیس هر کدام به نوعی برای این باشگاه دردسر درست کرده اند با این تفاوت که هم نوع دردسرها متفاوت است هم اینکه این دو بازیکن به اندازه دردسرشان برای پرسپولیس کارکرد مثبت داشته اند! مارکو پروویچ فصل قبل برای پرسپولیس بازی کرد و انصافا عملکرد خوبی در نیم فصل دوم داشت اما علی دایی در ابتدای فصل او را نخواست تا مارکو بابت مطالبات فصل قبلش اقدام کند.

از طرفی دایی به جای مارکو پروویچ یک مارکو دیگر را از همان کانالی که پروویچ به پرسپولیس پیوسته بود، به خدمت گرفت اما شپانوویچ فقط در یک مسابقه به میدان رفت و در هیچ مسابقه ای حتی روی نیمکت هم ننشست. دایی هم در نیم فصل گفت در مورد او اشتباه کرده و نباید جذبش می کرده اما از ترس کمبود بازیکن این هافبک دفاعی ترکه ای را به خدمت گرفته است. با این حال مذاکرات باشگاه پرسپولیس و مارکو شپانوویچ برای جدایی خوب پیش نرفت و طرفین بر سر مبلغ فسخ به توافق نرسیدند تا این بازیکن به خاطر قراردادش در تمرین حاضر شود و هر روز دور زمین بدود یا در سالن وزنه بزند. در واقع مارکو به نوعی از تیم کنار گذاشته شده اما چون قرارداد دارد و می خواهد به پولش برسد همچنان در تمرینات شرکت می کند.

اما برگردیم به ماجرای مارکوی اول؛ پروویچ. امروز شایعه شد این هافبک چپ پا برای دریافت مطالباتش تا آخر هفته به فیفا شکایت خواهد کرد اما ظاهرا این اتفاق افتاده و کسی در پرسپولیس از آن خبر ندارد. سعید شیرینی که ظاهرا مسوول اصلی این ماجراهاست و به مسائل مالی خرد و کلان بازیکنان رسیدگی می کند در این خصوص پاسخگو نیست و سالارکیا معاون حقوقی باشگاه هم در این باره خبری ندارد و تنها می گوید: « شکایتی نشده اما اگر طلبی باشد و شکایتی به کمیته انضباطی شود از میزان طلب باشگاه ما از سازمان لیگ پرداخت خواهد شد! »

گفته می شد میزان مطالبات پروویچ از پرسپولیس ۱۰۰ هزار دلار است اما مصطفی شکری مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس که ظاهرا از سالارکیا بیشتر در جریان است می گوید: « فعلا شکایتی نشده. این بازیکن چند بار برای گرفتن مطالباتش مراجعه کرده بود. ما در آن مقطع به باشگاه اعلام کردیم می شود مذاکره کرد اما شرایط باشگاه طوری نبود که بتواند مطالبات ایشان را پرداخت کند. »

وی با اشاره به اینکه هنوز از سوی پروویچ علیه باشگاه پرسپولیس طرح دعوی نشده درباره مبلغ طلب این بازیکن گفت: « مبلغ دقیقش را بخش مالی باشگاه می داند و آنها می توانند محاسبه کنند و ببینند ایشان چقدر طلبکار است اما از ۱۰۰ هزار دلار خیلی کمتر است. »

اما حرف های شکری در مورد موضوع توافق نکردن با شپانوویچ هم جالب است: « در هر حال روابط باشگاه با بازیکنان تعریف شده است. وقتی بازیکنی به خدمت گرفته می شود به باشگاه خود متعهد می شود و در نقطه مقابل باشگاه هم در قبال بازیکنش متعهد است. حالا اگر برای جدایی توافق حاصل شود که بهینه و مطلوب است اما اگر توافق نشود بازیکن باید خودش را در اختیار باشگاه بگذارد. الان هم با توجه به اینکه فصل جاری است این بازیکن در تمرین حاضر می شود و لابد می خواهد در پایان فصل تمام مطالباتش را بگیرد. »

شکری به این سوال که آیا پرسپولیس با استفاده نکردن از این بازیکن و دادن پول کامل قراردادش به او ضرر نمی کند، می گوید: « خیلی از باشگاه ها از بازیکنان شان استفاده نمی کنند. این باشگاه ها بازیکنانی در اختیار دارند که حتی یک لگد هم به توپ نزده اند اما برای پیشگیری از اتفاقات در اختیار باشگاه هستند و پول می گیرند. »

در مورد مارکوی اول ظاهرا قضیه بیخ پیدا کرده است و گفته می شود او حدود یک هفته پیش به فیفا شکایت کرده که البته هنوز به باشگاه پرسپولیس ابلاغ نشده. ظاهرا رقم مطالبات این بازیکن هم خیلی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است اما همین پول ناچیز قرار است به زودی پرونده دیگری را برای پرسپولیس در کمیته انضباطی فیفا باز کند.

در خصوص مارکوی دوم اما انگار این خود پرسپولیس است که ماجرا را کمی پیچیده کرده است. شاید یک ماه پیش می شد با مبلغی نه چندان زیاد این ماجرا را تمام شده دانست و شپانوویچ را راهی کشورش کرد اما ظاهرا باشگاه توانایی پرداخت این پول را نداشت یا نخواست پرداختش کند الان اما قفضیه پیچیده شده و این بازیکن آنقدر در تمرین حاضر می شود و دور زمین می دود تا پولش را بگیرد. اگر هم این اتفاق نیفتد او بدون حضور در بازی ها سه ماه دیگر طاقت می آورد و با همین شرایط می سازد تا در پایان فصل پول کامل قراردادش را بگیرد که در این صورت این پرسپولیس است که بابت یک بازیکن بلا استفاده کلی هزینه کرده و چند صد میلیون تومان پول به پایش ریخته است.