به گزارش پارس به نقل از فارس، کامران منزوی در خصوص اینکه چرا با وجود داشتن مسئولیت در باشگاه استقلال کمتر در امور این تیم نقش دارد، اظهار داشت: من سمتی در باشگاه استقلال ندارم البته در چند جلسه ای که در شورای معاونین باشگاه استقلال به دعون خود دوستان حضور داشتم در این چند جلسه یکسری چیزها دیدم و پیش خود گفتم خدا به داد فتح الله زاده برسد البته هر کس یک شیوه مدیریتی دارد و من نمی خواهم کسی را تخریب کنم.

وی در خصوص اتفاقات اخیری که در باشگاه استقلال از جمله جدایی منتظری و جدایی احتمالی نکونام رخ داده، عنوان کرد: اگر بخواهم خیلی ریز وارد مسائل شوم دوستانم ناراحت می شوند اما مسئله این است که هر باشگاهی باید بر اساس واقعیاتش برنامه ریزی کند. ابتدا باید سراغ تنگناهای مالی باشگاه استقلال برویم.

منزوی تصریح کرد: آن قسمتی که باشگاه باید درآمدزایی می کرده کار را انجام داده است اما بخشی که متعلق به وزارت ورزش بوده فعلا فعال نبوده است و فکر می کنم تا پایان امسال هم نتوان روی آنها حساب کرد. باید دید چنین مسئله ای آیا در برنامه ریزی باشگاه لحاظ شده است یا خیر. ما باید از این بحران عبور کنیم و باید دید این مسئله دور شدن از بحران در کجای برنامه باشگاه لحاظ شده است. مگر تا کی می توان از دوست امیر قلعه نویی یا دوست فتح الله زاده یا از اموال فتح الله زاده برای اداره باشگاه استفاده کرد. عددی که باشگاه می خواهد، عدد کوچکی نیست و با این شرایط اقتصادی لحظه به لحظه به آن اضافه می شود. این تیم های هزینه های زیادی دارد. به نظر شما فتح الله زاده دست تنها چه کار باید بکند؟

وی با اشاره به فاز دوم مشکلات استقلال مبنی بر فصل نقل و انتقالات عنوان کرد: استقلال ۳ سال است که با ۳ مدافع وسط بازی می کند. به نظر شما این تیم در این ۳ سال چقدر آسیب پذیر بوده است؟ آیا منتظری از ابتدای فصل زمزمه های رفتن را سر نداده بود؟ آیا نباید از همان روزها فکری به حال رفتن او می کردند؟ وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد دیگر باشگاه نمی تواند یک شبه پول تهیه کند. این مدیران میانی فتح الله زاده هستند که باید از قبل لیست بازیکنان مورد نیاز را تهیه می کردند و دست فتح الله زاده می دادند اما وقتی در باشگاه استقلال از آخرین خاکریز که فتح الله زاده است به عنوان اولین خاکریز استفاده می شود همین داستان پیش می آید که منتظری می گوید آقای فتح الله زاده من به خاطر شما می مانم اما در اواسط فصل از این تیم جدا می شوم.

منزوی در خصوص اینکه آیا در باشگاه استقلال سابقه داشته که بازیکنان در وسط فصل از این تیم جدا شوند، گفت: سال ۱۳۷۷ مهدی پاشازاده، سرژیک تیموریان، داریوش یزدانی و علیرضا منصوریان از تیم جدا شدند حتی علی موسوی تا پایان فصل با یک تیم خارجی قرارداد بست اما پایان فصل از استقلال جدا شد، همان تیم در غرب آسیا قهرمان شد و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت علتش هم این بود که این تیم بنیه داشت. اگر داریوش یزدانی و علیرضا منصوریان از این تیم جدا شدند، محمود فکری و آتیلا حجازی در این تیم بودند حتی بختیاری زاده و رضا حسن زاده را داشتیم اما به تیم فعلی استقلال برسیم. شما به خرید های خارجی این تیم نگاه کنید، در این چند سال به جز جان واریو و ساموئل کدام خرید خارجی استقلال موفق بوده است. البته من اصلا نمی خواهم کسی را تخریب کنم. باید بررسی کنیم که چه بلایی سر تیم می آید. وقتی دوستان نخواسته اند این مورد را نگاه کنند، چه باید گفت؟

منزوی ادامه داد: در فصل نقل و انتقالات به وضعیت استقلال نگاه کنید. در شرایطی که مدیران این تیم باید حواسشان به جذب بازیکن باشد مدام حرف از تغییر مدیریت در این باشگاه بود تا بودجه این باشگاه مشخص شود و وضعیت مدیران آن مشخص شود مجبور بودند بازیکنانی جذب کنند که باقی مانده بود پس این بخش ماجرا متوجه باشگاه نیست. هر مدیری باید با برنامه ریزی پیش رود. همین سال گذشته زمانی که آقای عباسی در وزارت ورزش بود من مصاحبه کردم و گفتم آقای عباسی شما فتح الله زاده را نابود نمی کنی بلکه در حال نابود کردن استقلال هستی، اینها عوامل خارج از دست مدیران است. وقتی مدیران تحت فشار باشند یا مربی تحت فشار باشد اتفاق بهتر از این نمی افتد.

منزوی با اشاره به این موضوع که برخی از افراد در باشگاه استقلال مشکل ساز هستند، گفت: من در یکی از جلسات شورای معاونین که دعوت شده بودم به دوستان خودم هم این مسئله را گفتم و تأکید کردم که مسیری که آنها می روند باید عوض شود چون روشی که آنها در پیش گرفته اند تاکتیک خوشبینانه است در حالی که آنها باید تاکتیک بحران را پیش رو داشته باشند. حرفم را با این جمله تمام می کنم که اگر کسی می خواهد عملکرد فتح الله زاده را بررسی کند فقط یک ساعت جای او بنشیند.