به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی، آن روز که فرهاد مجیدی در میانه های فصل سیزدهم برای همیشه کفش ها را آویخت هیچ کس فکرش را نمی کرد پژمان منتظری نیز به فاصله ۲،۳ ماه پس از خداحافظی او بارش را به سمت لیگ قطر ببندد و از استقلال جدا شود.

پژمان اما طی قراردادی ضرب الاجلی از استقلال جدا شد و حالا صحبت از جدایی جواد نکونام به میان آمده است؛ بازیکنی که یکی از ستون های استقلال در فصل جاری به حساب می آید.

تعداد جدایی های بازیکنان استقلال اما در فصل سیزدهم از حد معمول بالاتر رفته است! فصل پیش نیز استقلال یک مورد جدایی داشت که به ماجرای فریدون زندی مربوط می شد. بازیکنی که می گفتند به خاطر مسائل خانوادگی به سمت لیگ قطر رفته است در حالی که بعد ها مشخص شد علت جدایی زندی از استقلال اختلاف با امیر قلعه نویی بوده.

حالا نیز با گذر زمان همان گفته ها درباره علل جدایی فرهاد مجیدی به گوش می رسد. می گویند آنچه موجب شد فرهاد پیش از پایان فصل سیزدهم تصمیم به خداحافظی از استقلال بگیرد تکرار همان اختلاف ها با امیر قلعه نویی بود.

حتی ماجرا به یک دیالوگ نه چندان مهربانانه میان قلعه نویی و مجیدی در رختکن تیم مربوط می شود جایی که می گویند قلعه نویی با طعنه رو به بازیکنانش کرده و گفته: « شما آنقدر ضعیف بازی می کنید که یک پیرمرد برای استقلال گل می زند. »

آن حرف ها اما هرگز از سوی مجیدی رسانه ای نشد و کسی هم به آن نپرداخت اما ریشه جدایی غیرمنتظره فرهاد از استقلال به همین طعنه ها مربوط می شد. در واقع فرهاد نمی خواست بیش از این شخصیتش زیر سوال برود و ناگهان در میانه های فصل جاری تصمیم به خداحافظی گرفت.

در جدایی منتظری از استقلال نیز رد پایی از اختلاف این بازیکن با امیر قلعه نویی مشاهده می شود. منتظری به سبب آنکه در تیم ملی دفاع میانی بازی می کند بارها از امیر قلعه نویی خواسته بود برای استقلال هم در این پست بازی کند اما امیر هرگاه در پست دفاع راست بازیکن کم می آورد پژمان را به آن نقطه منتقل می کرد و حنیف را در دفاع میانی بازی می داد.

این تصمیم ها هم ناراحتی پنهان منتظری را در فصل جاری به همراه داشت و سرانجام این مدافع که قول داده بود تا پایان فصل در استقلال بماند در میانه های راه به لیگ قطر پیوست. اختلاف منتظری با قلعه نویی از آنجا مورد تایید قرار می گیرد که درمی یابیم مشارالیه تمام حقوقش در فصل جاری را دریافت کرده است.

حالا که صحبت از جدایی نکونام به میان آمده بار دیگر نگاه ها متوجه اختلاف هایی شده که شاید میان این بازیکن و امیر قلعه نویی هنوز پا برجا است. اختلاف هایی که به فصل قبل برمی گردد. جایی که نکونام در مصاحبه ای تند، رفیق قلعه نویی را هدف آماج انتقاد های خود قرار داد. (منصور عظیمی را می گوییم)

فصل پیش گفته می شد نکونام روزی در رختکن استقلال رو به قلعه نویی می کند و به او می گوید: « امیرخان می خواستم خصوصی با شما حرف بزنم. » که قلعه نویی در جواب نکونام می گوید: « برو با منصور عظیمی حرف بزن! »

این دیالوگ نه چندان دوستانه خشم نکونام را برانگیخت و او پس از زمان کوتاهی هم ساز جدایی کوک کرد و هم علیه قلعه نویی صحبت هایی به زبان آورد.

حال نیز شنیده می شود داستان جدایی نکو از همین نقطه آب می خورد. همه می دانند که نه باشگاه استقلال می تواند پول کسی را بخورد و نه فدراسیون فوتبال که بخشی از هزینه های نکونام را به دلایلی تقبل کرده زیر قولش می زند.

بنابراین اگر امروز می بینیم نکونام بار دیگر پیشنهاد های خارجی اش را رسانه ای می کند و خبر از جدایی می دهد باید انتشار این صحبت های تکراری را در نقاط دیگری جستجو کنیم.

شاید اختلاف ها اکنون آنقدر شدید شده که جواد به رغم پیشنهادی که ابتدای فصل هم از یک تیم قطری داشت مانند منتظری در میانه های فصل خبر از جدایی احتمالی می دهد. رخدادی که انتقاد بزرگی را متوجه باشگاه استقلال می کند و طرح این پرسش را ضرورت می بخشد: « چرا در فصلی که هنوز به پایانش نرسیدیم ۲ بازیکن از استقلال جدا شدند و سومی هم در راه است؟ ! »

در عین حال این پرسش می تواند با پاسخ های امیر قلعه نویی همراه شود. امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال محق است برخوردها و رفتارهای گوناگونی با بازیکنان استقلال داشته باشد. نه می شود همه را به یک میزان دوست داشت و نه همه را به یک اندازه مورد توجه قرار داد. مربیگری دایره ای از ارتباطات است که خوب و بد هم دارد و بازی کردن یا نکردن بازیکنان نیز در حیطه وظایفی است که برعهده مربی سپرده شده است اما این مساله را نیز نمی توان کتمان کرد که جدایی های رخ داده نشات گرفته از اختلاف هایی است که میان سرمربی استقلال و برخی بازیکنان وجود دارد.

همین حالا آرش برهانی به همین سبب در آستانه اخراج از استقلال قرار گرفته هرچند که امیر قلعه نویی عقب نشینی نرمی داشته است اما درباره روابط برهانی و قلعه نویی نیز اخبار خوبی را نمی شنویم و گفته می شود این دو مدت ها است گفتگوی دوستانه ای با هم نداشته اند.

این وضعیت استقلالی که اکنون در صدر جدول خودنمایی می کند؛ استقلالی که با هنرمندی امیر در صدر جدول ایستاده، استقلالی که در همین بازی با راه آهن نیمکتش خالی بود، را سخت به مخاطره می اندازد. استقلال با مجموعه ای از بهترین بازیکنان در همین حال که نه مجیدی را دارد و نه منتظری را. و ابتدای فصل نیز جباری را از دست داد می تواند مشتری پر و پا قرص صدر جدول باشد اما تا وقتی این اختلاف ها باشد و مدام از جدایی قریب الوقوع بازیکنان بگویند آینده این تیم سخت به خطر خواهد افتاد.

بنابراین استقلال اگر می خواهد راه رفته را به سلامت تا مقصد بپیماید باید قدری از این اختلاف هایش کم کند وگرنه سرنوشت آنی می شود که هواداران آبی دوست ندارند.