به گزارش پارس به نقل از ایرنا، فهرست ۱۰ بازیکن برتر آسیا عبارت است از:

۱- سونگ هیونگ مین (کره جنوبی – بایر لورکوزن)

۲- منصور فقیریار (افغانستان – اولدنبرگ آلمان)

۳- علی عدنان (عراق – ریزه اسپور ترکیه)

۴- ژنگ ژی (چین – گوانگژو اورگراند)

۵- یوئیچیرو کاکیتانی (ژاپن – سرزو اوزاکا)

۶- کیم یونگ گون (کره جنوبی – گوانگژو اورگراند)

۷- جواد نکونام (ایران – استقلال)

۸- عمر عبدالرحمان (امارات – العین)

۹- شین جی اوکازاکی (ژاپن – ماینتس)

۱۰ - رضا قوچان نژاد (ایران – استاندارد لیژ بلژیک)

این سایت در مورد قوچان نژاد نوشت این بازیکن که توانایی استفاده از هر دو پای خود را دارد، اولین بازی ملی خود را سال گذشته انجام داد، اما اکنون به یکی از مهمترین بازیکنان تیم ایران تبدیل شده است. او در سال ۲۰۱۳، هشت گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند. قوچان نژاد که بزرگ شده هلند است در ابتدا به علت مشکل ویزای خود دیر به تیم ایران پیوست. اما با بازی خوبی که از خود ارایه کرد نشان داد انتظار ارزش آن را داشته است.

تیم ایران در شروع ماه ژوئن برای صعود به جام جهانی با مشکل مواجه شد، این بازیکن ۲۶ ساله در هر سه بازی بعدی ایران گلزنی کرد تا این تیم برابر قطر، لبنان و کره جنوبی به پیروزی دست یابد و به جام جهانی برزیل صعود کند. قوچان نژاد درصورت داشتن فرصت بازی بیشتر در استاندارد لیژ، امسال، سال کاملی برای او محسوب می شد.

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران نیز جایزه بازیکن سال آسیا را از دست داد، اما سال خوبی را با تیم ایران پشت سرگذاشت. . این بازیکن ۳۳ ساله هرچند همانند دوران حضور خود در لالیگا در اوج نبود، اما حضور پررنگی در صعود ایران به جام جهانی برزیل داشته است.

در آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی ایران برابر کره جنوبی، این بازیکن توانست نقش رهبری را در مهمترین برد این تیم ایفا کند. این بازیکن به صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و نیز قهرمانی در لیگ برتر ایران کمک کرد.