به گزارش پارس  نقل از ایسنا، مهدی تاج اعلام کرد که دیدار برگشت داربی پایتخت به احتمال فراوان ۲۷ دی برگزار می شود؛ دیداری که با توجه به حضور پرسپولیس و استقلال در صدر جدول نسبت به سال های گذشته حساسیتی چند برابر پیدا کرده و می تواند یکی از جذاب ترین بازی های دو تیم در چندسال اخیر شود.

علی دایی و تیمش ۴ هفته متوالی است که پیروز می شوند و بر خلاف نیم فصل اول که فقط در بازی های داخل خانه رقبای خود را می بردند، در نیم فصل دوم در خانه حریفان هم آنها را مغلوب می کنند.

بازیکنان جوان و سرعتی خط حمله سرخپوشان بیشترین نقش را در بردهای این تیم داشته اند. گل های سه امتیازی خلعتبری (در بازی با ذوب آهن و ملوان) و مسلمان (مقابل سایپا) و پاس گل های هنرمندانه پیام صادقیان پرسپولیس را در قامت یک مدعی کسب قهرمانی مطرح کرده و هواداران این تیم انتظار دارند پس از ۶ سال بتوانند بار دیگر جام را بالای سر ببرند.

در آن سو استقلال با وجود مشکلات مالی زیادی که دارد و با جدایی احتمالی پژمان منتظری بر مشکلاتش افزوده خواهد شد، روی تجربه بازیکنانش و البته تاکتیک قلعه نویی که در اکثر بازی ها جواب داده همچنان شانس قهرمانی خود را حفظ کرده است. اگرچه به قول خود قلعه نویی و اکثر پیشکسوتان این تیم، آبی ها طراوت و شادابی فصل گذشته را ندارند و به ویژه بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی هنوز در امر گلزنی مشکل دارند اما استقلال با استفاده از توپ های هوایی و ضربات ایستگاهی و در کنار آن دفاع خوب، مقابل رقبایش پیروز می شود و خود را در کورس نگه می دارد.

همه اینها باعث می شود داربی شماره ۷۸ دیداری خاص از آب در بیاید بنابراین جای هیچ شکی نیست که هیچ کدام از دو مربی دوست ندارند بازیکنان اصلی خود را برای این بازی از دست دهند؛ نکته مبهمی که با صبحت های تاج درباره داربی و سایر بازی های مهم لیگ پیش آمده و باید پاسخی برای آن پیدا کرد.

طبق اعلام تاج تیم های لیگ برتری که یک یا دو بازیکن در تیم ملی زیر ۲۲ سال دارند باید بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار دهند. از سویی رقابت های قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا از ۲۰ دی در عمان آغاز می شود و تا ۵ بهمن ادامه دارد. حال با توجه به این گفته تاج و همچنین برگزاری داربی در ۲۷ دی، تکلیف بازیکنان پرسپولیس و استقلال که باید در این رقابت ها برای تیم ملی زیر ۲۲ سال بازی کنند چه می شود؟

پرسپولیس سه بازیکن دارد که منصوریان به احتمال فراوان آنها را برای این بازی ها دعوت خواهد کرد. پیام صادقیان، محسن مسلمان و امید عالیشاه سه سرخپوشی هستند که در این فصل برای تیمشان موثر بوده اند و بعید است دایی برای دیدارهای حساس ادامه فصل از آنها چشم پوشی کند. اما استقلال که یکی از بالاترین میانگین سنی ها را بین تیم های لیگ دارد تنها سید حسین حسینی را در تیم ملی زیر ۲۲ سال دارد.

بنابراین قلعه نویی از این نظر چندان مشکلی برای بازیکن دادن به تیم منصوریان ندارد اما پرسپولیس احتمال دارد ۲ یا ۳ بازیکن اصلی اش را از دست بدهد. البته فعلا امید عالیشاه مصدوم است و به این تیم دعوت نمی شود اما باید دید در روزهای آینده این مشکل چگونه از سوی مسئولان سازمان لیگ برطرف خواهد شد.

اگر منصوریان تنها از پیام صادقیان و محسن مسلمان دعوت کند، پرسپولیس باید بر اساس قانون من درآوری لیگ ایران به بازی در لیگ ادامه بدهد اما اگر عالیشاه به تیم امید دعوت شود بازی پرسپولیس و استقلال به تاخیر خواهد افتاد. تمام این تحولات در حالی رخ داده که شاهین رحمانی از مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا درگفت وگویی که اخیرا با ایسنا انجام داده گفته که به دلیل اینکه مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ ساله های آسیا در تقویم فیفا نیست، تیم ها می توانند بازیکنان شان را به تیم زیر ۲۲ سال ندهند.

حالا باید منتظر ماند و دید پرسپولیسی ها با اعتراضی که به برنامه ریزی برای داربی مطرح کرده اند، حرف خود را به کرسی می نشانند یا سرانجام این منصوریان است که می تواند صادقیان و مسلمان، دو ستاره قرمزها، را به عمان بکشاند.