به گزارش پارس به نقل از فارس، بیژن جسور پدر آریا جسور بازیکن دورگه مورد نظر کی روش شب گذشته گفت وگویی تلفنی با برنامه ۹۰ داشت و درباره امکان حضور پسرش در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: من از این موضوع خیلی خوشحال هستم. من یک سال از ایران دور بودم و عاشق نسیم محبتی هستم که در ایران وجود دارد.

وی افزود: آریا هم خیلی خوشحال است که بتواند برای ایران بازی کند ولی او مشکل دارد، مشکل او ملیتی است. که اگر برای تیم ملی ایران بازی کند آن را از دست می دهد. چون در کشور ژاپن تنها یک ملیت را قبول می کنند و اگر به ایران بیاید و برای تیم ملی بازی کند از نظر ویزا در ژاپن دچار مشکل می شود.

بیژن جسور افزود: به هر حال ما دنبال این موضوع هستیم و امیدواریم که بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی درباره اینکه آیا آریا به زبان فارسی آشنا است، گفت: آریا چندان زبان فارسی بلد نیست او مانند قوچان نژاد و دژاگه در خانواده ایرانی بزرگ نشده و تنها چند اصطلاح مانند سلام، شما، خوبی و دمت گرم را استفاده می کند.

پدر آریا جسور عنوان کرد: آریا به زبان انگلیسی هم چندان مسلط نیست اما در حال یادگیری آن است و در حال حاضر به زبان ژاپنی صحبت می کند.

وی در پایان درباره احتمال  حضور فرزندش در تیم ملی ایران، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم از اینکه این بازیکن مورد نظر کی روش واقع شده است در ژاپن یک مثلی وجود دارد که می گوید به صدای قلبت گوش کن. آریا در ژاپن بزرگ شده و تا حالا نتوانسته به ایران سفر کند و سختی های زیادی برای حضور او در ایران وجود خواهد داشت. اما باز هم می گویم خوشحالم که کی روش بازی های آریا را قبول دارد.