به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مجتبی تقوی در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل مس کرمان اظهار کرد: افتخار می کنم در پایتخت فرهنگ وتمدن ایران هدایت یکی از ریشه دارترین تیمهای فوتبال ایران را برعهده گرفتم. ذوب آهن همیشه از بازیکنان توانمند و باهوشی استفاده کرده که هر مربی شاید در برهه ای خواهان حضور آنان در تیمهای خود باشد.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بازیکنان ذوب آهن افزود: در این فرصت نمی توانیم تغییراتی در تیم داشته باشیم و با همین داشته ها که از اتفاق خوب هم هستند باید برنامه ریزی واولویت بندی کنیم و در مسیر برنامه هایمان گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه همیشه پررنگ تر می شود نکات و مسایل منفی است اما ذوب آهن نقاط مثبتی نیز دارد که با پر رنگ کردن و اهمیت دادن به آنها می توان پلان رو به رشدی و پیشرفتی برای تیم ترسیم کرد.

وی درباره مهم ترین چالش پیش روی ذوب آهن در شرایط فعلی گفت: آنچه به من مربوط می شود مسایل فنی تیم است. با تقدیر واحترام از خدمات لوکا در این تیم اما آنچه مشهود است نبود انسجام و کارتیمی در ذوب اهن است که کمرنگ شده که بها دادن و دادن انگیزه به بازیکنان و تعامل بین آنان و بارور کردن ظرفیت تک تک بازیکنان تلاش می کنیم جواب اعتماد واعتقادی که به گروه ما شده است را در پایان فصل به مدیریت باشگاه وهواداران بدهیم وشرمنده آنان نشویم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن مسایل روانی وانگیزه ای بازیکنان را بسیار مهم خواند و افزود: اگر مربی بتواند روحیه مثبت وخودباوری را در بازیکنان خود پرورش دهد گامهای بسیار مهمی در مسیر موفقیت خود وتیمش برخواهد داشت. باید بازیکنان ذوب اهن به این خود باوری برسند که آنها لیاقت برتری و قرار گرفتن در جایگاههای مهم را دارند. معمولا حس تعلق به تیم در بازیکنانی که نزدیک به یک دهه در تیمی هستند وجود دارد اما ما باید این حس و باور را در بازیکنان ایجاد کنیم. این احساس موجب می شود بازیکنان در مقابل پیشنهادات وسوسه برانگیز در تیم خود بنا به تعصب وعشق باقی بمانند.

وی در خصوص استفاده از بازیکنان تیمهای پایه وماید ذوب اهن نیز تاکید کرد: خوشبختانه این نگرش مثبت در مدیران این باشگاه به خوبی دیده می شود و بازیکنان با استعدادی در این زمینه پرورش داده اند با شناسایی آنان در فرصتهایی که در اختیار داریم و بنا به ضرورت استفاده خواهیم کرد.

تقوی در خصوص تغییر در کار فنی نیز خاطر نشان کرد: سعی می کنیم با حداقل تغییرات به کار خود ادامه دهیم ودر صورت نیاز ضروری شاید این اتفاق رخ دهد چرا که من همیشه به کادری که با آنان کار می کنم اعتقاد واعتماد دارم و در این شرایط چنین ضرورتی احساس نمی کنم.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است بازی سختی مقابل مس کرمان داریم. شرایط جدول به گونه ای است که هر دو تیم محکوم به کسب نتیجه در این دیدار هستند و هواداران مطمئن باشند تمامی بازیکنان با تمام وجود در خدمت تیم برای کسب نتایج مطلوب هستند.