به گزارش پارس به نقل از بانک ورزش، " در کودکی توپ را در خیابان های تهران به گردش در می آورد. گذشت زمان او را به جادوگر فوتبال ایران تبدیل کرد.

کسی که بعدها به او لقب « مارادونای آسیا» را دادند. " یک روزنامه رومانیایی در شروع گزارشی درباره علی کریمی اینگونه ستاره این سال های فوتبال ایران را معرفی کرده است. روزنامه رومانیایی کلیک در گزارشی به بررسی وضعیت علی کریمی پرداخت.

در این گزارش آمده است: فراز و نشیب های علی کریمی شبیه فیلم های هالیوودی است. ایلی بیلاچی، سرمربی سابق رومانیایی الاهلی که در اوایل ۲۰۰۰ با یکی از مستعدترین هافبک های آسیا کار می کرد، درباره او یک بار گفته بود" اگر او در رومانی به دنیا می آمد، اکنون کاپیتان تیم ملی رومانی بود. " زندگی فوتبالی علی کریمی فراز و نشیب های زیادی داشته. او به عنوان قهرمان فیلم ها معرفی شد و زمان دیگر اوضاع کاملا برای او فرق می کرد. کریمی به این معروف است که خیلی تمرین نمی کند، اما از استعداد زیادی برخوردار است. او ابتدا فوتسال را به فوتبال ترجیح داد و از تیم فوتسال فتح تهران دوران ورزشی خود را آغاز کرد.

در اواخر دهه نود علی پروین، سرمربی وقت پرسپولیس- که پرطرفدارترین تیم کشور ایران محسوب می شود- در میان تماشاگران بازی فوتسال فتح و پرسپولیس حضور داشت و بازی علی کریمی را از نزدیک تماشا کرد. پروین تحت تاثیر شیوه بازی علی کریمی قرار گرفت؛ پسر بچه ای که گرفتن توپ از او غیر ممکن شده بود. علی پروین خیلی زود تصمیم گرفت تا این بازیکن را به پرسپولیس منتقل کند و پیراهن شماره « ۸» را به او بدهد. این تصمیم علی پروین باعث شد تا کسی به فوتبال ایران معرفی شود که بعدها او را جادوگر یا مارادونای آسیا نامیدند. کریمی پس از درخشش در پرسپولیس به تیم ملی امید ایران دعوت شد. تکنیک بالای علی کریمی به دغدغه اصلی تیم های مقابل تبدیل شده بود.


آنها تنها برای متوقف کردن علی کریمی رو به خطا می آوردند. او در تورنمنت زیر ۲۳ ساله ها در کشور ویتنام دیگر نتوانست خطاهای پی در پی روی خود را تحمل کند و کنترل خود را از دست داد و با مشت و لگد به بازیکن حریف و داور کوبید. این قضیه با مداخله هم تیمی های علی کریمی به خیر گذشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این حرکت علی کریمی را یک سال از تمام فعالیت های مربوط به فوتبال در رده های ملی و بین المللی محروم کرد و به نظر می رسید دوران فوتبال علی کریمی قبل از این که جا بیفتد به پایان رسیده است. رسانه ها به علی کریمی که باعث شد یک فاجعه بین المللی برای ایران رخ دهد به شدت انتقاد کردند و او چند ماه بعد کاملا فراموش شد. این محرومیت علی کریمی چندی بعد کاسته شد تا او بتواند به میدان باز گردد.

او این دفعه آرام تر شده بود و دیگر با داور جر و بحث نمی کرد. در سال ۲۰۰۰ باشگاه آتلتیکو مادرید پیشنهاد پنج میلیونی را برای علی کریمی به این بازیکن ارائه داد، اما او تصمیم گرفت تا فوتبالش را در الاهلی امارات ادامه دهد که در عرض دو سال بتواند تمام آن پولی که آتلتیکو مادرید به او می خواست بدهد را به دست آورد. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ به محبوب ترین بازیکن الاهلی تبدیل شد. او در نهایت تصمیم گرفت تا فوتبالش را در اروپا ادامه دهد.

پس از بازی دوستانه ایران و آلمان، فلیکس ماگات، سرمربی وقت بایرن مونیخ تصمیم گرفت تا علی کریمی را به باواریایی ها ببرد تا به رقیبی برای میشاییل بالاک تبدیل شود. کریمی در بایرن مونیخ توانست قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی شود. او اکنون در تیم تراکتورسازی ایران توپ می زند. سرعت او اکنون در ۳۵ سالگی کمی فرق کرده است، اما پاس های او هم چنان مثل قبل دقیق است و هواداران هم چنان برای دیدن « جادوگر» در ایران به ورزشگاه ها می روند.