به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مسؤولان لیگ جهانی والیبال می گویند صداوسیمای ایران باید این مسابقات را با سیستم اچ دی پخش کند تا تیم ملی ایران اجازه ی حضور در بازی ها را داشته باشد.

ظاهرا طبق قانون همه بازی ها باید به صورت اچ دی پخش شوند و بیشترین علت به اسپانسرهای FIVB برمی گردد که باید از کیفیت راضی باشند.

حتی در دوره ای که گذشت، « پخش بازی ها به صورت اس دی از سوی تلویزیون ایران باعث شد تا اسپانسرها به خاطر کیفیت پایین، تبلیغ نکنند و بخشی از پول FIVB را هم ندهند. »

این جملات را الکساندرا بوریچیچ - رییس کمیته مسابقات FIVB – می گوید.

حضور ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال در حالی به پخش اچ دی این مسابقات منوط شده است که راه اندازی شبکه ای تخصصی به نام ورزش، می توانست پایان بخش مشکلاتی از این دست باشد.

صداوسیمای ایران از فروردین ماه سال گذشته شبکه دیجیتال ورزش را راه اندازی کرده و به گفته مسؤولان صداوسیما قرار بود سیستم پخشش این شبکه اچ دی باشد؛ اتفاقی که تاکنون عملی نشده است.

شعبانپور، رییس مرکز تولید و فنی سیما اردیبهشت ماه ۹۱، پس از راه اندازی آزمایشی شبکه ورزش و دو ماه قبل از راه اندازی رسمی این شبکه تاکید کرده بود: ما بر آنیم که برای شبکه ورزش تجهیزاتی بخریم که کیفیت اچ دی (رزولوشن تصویر ۷۲۰*۱۲۸۰) داشته باشد.

با این حال در شرایطی که صداوسیمای ایران در سالی که گذشت با مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم کرد، به نظر می رسد نتوانسته است بسیاری از برنامه ریزی های خود در حوزه ی فنی عملی کند.

اما اختصاص بودجه ی ۹۶۷ میلیارد تومانی در سال ۹۳ می تواند راهگشای مشکلاتی از این دست باشد؛ بودجه ای که گفته می شود بخش عمده ی آن صرف بخش های عمرانی و فنی خواهد شد.

مشکل دیگر کمیته مسابقات FIVB با صداوسیمای ایران به بدهی هایی مربوط می شود که گفته می شود صداوسیما باید بابت حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ جهانی به فدراسیون جهانی والیبال پرداخت کند. بدهی ای که هنوز تسویه نشده تا بخشی از سرنوشت والیبال ایران در لیگ جهانی به آن گره بخورد.